CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Problemer med tenneren på trumatic sl3002

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Lyncocamp




Antall Innlegg : 12
Registration date : 09.07.2013

Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Empty
PosteTema: Problemer med tenneren på trumatic sl3002   Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 9:28

Hei.

Kjøpte i sommer en 94-burstner med trumatic sl 3002.
Forrige eier hadde ikke brukt denne, men da jeg fikk den byttet jeg batteri i tennerboksen og fikk startet trumaen hver gang etter dette.

Skal på fjellet på rypejakt og holder på å klargjøre vogna nå.

I går skulle jeg teste at trumaen virket, men da fikk jeg ikke fyr.
Tenneren lager ikke lyd lenger, og tenner ikke. Bytta batteri, sjekka med multimeter at det er kontakt fra batteri til kontaktene. Alt ser ut for å være ok, men den gnistrer ikke.
Sjekket også kablene til bryteren som styrer gassmengde, og når jeg vred på denne fikk jeg gjennomgang i kablene som går inn på tennerboksen.

Det jeg lurer på er om trumaenheten har noe slags termostat som føler på romvarmen og at det på grunn av dette ikke vil starte. Har brukt det elektriske varmesystemet i noen dager, så temperaturen i vogna da jeg sjekket dette i går lå på god romtemperatur.

Noen som har erfaring på dette?

Er det rett og slett tenneren som har tatt kvelden? Eller er det andre kjente problemer med dette?

Mvh Lynco
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Empty
PosteTema: Re: Problemer med tenneren på trumatic sl3002   Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 11:24

Har aldri opplevd at den ikke tenner, så vidt jeg vet er det ingen termostat på dette. På de enhetene jeg har vært borti har det alltid vært veldig tydelig gnist, så tipper tenneren trenger service. Vår virker sånn at når vi holder hjulet nede slår det gnist to ggr pr sekund helt til vi slipper den igjen. Ligner veldig på denne:

https://www.youtube.com/watch?v=-1m1gwmxHxU
Til Toppen Go down
Lyncocamp




Antall Innlegg : 12
Registration date : 09.07.2013

Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Empty
PosteTema: Re: Problemer med tenneren på trumatic sl3002   Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 12:45

Da har det løst seg.

Tenkte å låne tenner fra kjentfolk for å sjekke, men en lokal byggherre hadde en gammel adria som brakke og jeg fikk tenneren fra denne gratis. (Koster rundt 1800kr ifølge forhandler).

Nå virker trumaen igjen, så da er det bare å glede seg til flotte dager i rypefjellet og forhåpentligvis god varm vogn på kveldene;) 

Lynco
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Empty
PosteTema: Re: Problemer med tenneren på trumatic sl3002   Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 12:51

Så bra! God tur! Det blir sikkert så varmt at du slipper å fyre, nå som alt er i orden!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Empty
PosteTema: Re: Problemer med tenneren på trumatic sl3002   Problemer med tenneren på trumatic sl3002 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Problemer med tenneren på trumatic sl3002
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problemer trumatic sl5002
» Trumatic 5002
» Tenneren til Trumaen går hele tiden...
» Trumatic sl5002
» Trumatic s3002

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: