CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tenneren til Trumaen går hele tiden...

Go down 
4 posters
AvInnlegg
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitimeFre 30 Des 2011 - 15:44

For å tenne trumaen trykker jeg ned bryteren og gassen tennes. Det som skjer hos meg nå er at tenneren klikker ut og inn hele tiden så den tømmer batteriet...
Noen vært borte i det samme, eventuelt hva jeg kan gjøre?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Re: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitimeFre 30 Des 2011 - 16:45

kan hende det er litt vel mye kontakt nedi bryteren slik at den ikke kommer opp igjen
altså kobler ut igjen når knappen slippes
kan være så enkelt som litt rusk som ligger nedi og "kiler" bryteren slik at den ikke kommer opp igjen med en gang
du må få noen til å plukke sund, eller for å være sikker, skifte den bryteren
men foreløbig er det bare å tenne, for deretter å plukke ut batteriet til neste gang du skal tenne
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Re: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitimeFre 30 Des 2011 - 16:46

Hvilken Truma er dette?

En på et annet forum hadde samme problem på sin 3002s og skrev følgende i siste innlegg:

"Jeg har nå fått vite hva som styrer tenningen på ovnen: Det er tennstiften som føler varmen ved at den er ioniserende og lager spenning som tennenheten registrer. Feilen kan ligge både i tennstift og tennenheten, i følge impotør er det vanskelig å finne ut hvilken del som forårsaker feilen uten å prøve med ny. Jeg har nå skiftet tennstift uten resultat og må nok bestille ny tennenhet og."

Hele tråden finner du her: http://caravanprat.all-forum.net/t393-trumatic-s-3002-tenner-hele-tiden

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Tenneren til Trumaen går hele tiden... Caravan
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Re: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitimeLør 31 Des 2011 - 14:32

Fikk ikke til større bilde....

Vet ikke hvilken modell det er, mulig noe av dere kan se det på utseende?


Tenneren til Trumaen går hele tiden... 1065606
http://bildr.no/view/1065606 <---- for større bilde
Til Toppen Go down
johan_a
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 89
Localisation : Steinkjer
Registration date : 02.12.2011

Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Re: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitimeLør 31 Des 2011 - 17:39

Sannsynlig 3002.

4 felter på toppen, fra venstre er det muligens et blindlokk (brukes til ev tillegsutstyr),nr 2 fra venstre er mulig et deksel eller en kontroll for Trumavifte,på høyre side er termostat/tenner og et ev blinddesksel.Dårlig bilde,så jeg ser ikke godt nok.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tenneren til Trumaen går hele tiden... Empty
PosteTema: Re: Tenneren til Trumaen går hele tiden...   Tenneren til Trumaen går hele tiden... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tenneren til Trumaen går hele tiden...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 12v pumpe går hele tiden
» Øyeblikkelig hjelp!!!! Sikring på stolpen går hele tiden!
» Truma Ultraheat (230V) varmer hele tiden..!
» Problemer med tenneren på trumatic sl3002
» Er trumaen min frisk?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: