CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montering av mover

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Peavey




Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.05.2016

Montering av mover Empty
PosteTema: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeSøn 22 Mai 2016 - 20:36

Hei,

Jeg vurderer mover til en Adria 763 UK og har en brukt Truma TE R på hånden men vet ikke sikkert om den vil passe på vognen?
Har klart å finne ut at vognen har et BPW chassis, men mer enn det vet jeg ikke.

Noen som vet eller har tips?

Arve
Til Toppen Go down
Aero
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 15.03.2013

Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeMan 23 Mai 2016 - 18:46

hei.

jeg monterte te r på min 763 uk 2013. dette synes jeg ikke fungerte i det hele tatt. 2 motorer på en så tung vogn fungerer rett og slett ikke, store problemer med og svinge. skal du ha mover på denne ville jeg hatt en med 4 motorer.....
monteringa var forøvrig plankekjøring. passer rett på bpw chassis.

anders
Til Toppen Go down
Peavey




Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.05.2016

Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeMan 23 Mai 2016 - 19:49

Hei,

Takker for svar. Ble bekymret nå... Fungerer det ikke på flatt land heller? Alle leverandørene har løsninger med kun 2 motorer til boggivogner, rart at det ikke skal fungere.
Til Toppen Go down
Aero
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 15.03.2013

Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeMan 23 Mai 2016 - 20:28

jeg var aldri fornøyd med funksjonen, ikke på flata heller. denne vogna er så tung att den tvinger seg tilbake når du prøver å svinge. den svinger som den skal, men siden det er en te r så svinger den ikke konstant. innerhjulet pulserer sakte v sving. når du så slutter å svinge så svinger den seg tilbake pga boggien.......
skal jeg ha mover på boggievogn en gang til så blir det med 4 motorer.
kan jo hende noen andre har andre erfaringer enn meg....

mvh
anders
Til Toppen Go down
Kaffilars




Antall Innlegg : 8
Registration date : 10.09.2011

Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeMan 23 Mai 2016 - 23:33

Hei, hadde TR-R på 2012 Adria 743, og klarte meg fint med 2WD drift.
Svingen er pulserande og dårlig som er beskrevet, men det hjelper på å støtte seg opp etter vogna i framkant eller bakkant med kroppen for å svinge meir effektivt.
Elles må en vurdere plassering forran eller bak på hjulsett. Eg hadde foran, men hadde då litt problemer med å rygge vogna opp på klosser.
Har no bestilt XT2 på nye-vogna som ikkje er noko lettare enn Adria-en, men har ikkje heilt bestemt meg for montering framfor eller bakom hjulsett. Virker som den nye varianten er betre på sving.
https://youtu.be/V6sdEu7PYsA
https://youtu.be/Y7g-G4VjaSA
https://www.youtube.com/watch?v=9OrOMZ3ovr8

4WD er nok å foretrekke, men 2WD er mange ganger betre en ingenting.
Til Toppen Go down
larseer
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.09.2015

Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitimeFre 27 Mai 2016 - 13:29

Nå har jeg vogn med enkel aksling... men har Truma XT fabrikkmontert. Helt fantastisk mover. Kjører vogna helt intil kula på bilen. Flott respons og reagerer momentant.

Anbefales Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montering av mover Empty
PosteTema: Re: Montering av mover   Montering av mover Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Montering av mover
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» montering og bruk
» Montering av myggdør
» Montering av gassalarm
» Montering av eljet
» Montering av teltlist

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: