CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strømtilkobling isocamp

Go down 
AvInnlegg
Amatørcamper




Antall Innlegg : 2
Registration date : 09.09.2017

Strømtilkobling isocamp Empty
PosteTema: Strømtilkobling isocamp   Strømtilkobling isocamp Icon_minitimeLør 9 Sep 2017 - 23:40

Hei
Ny eier av eldre Isocamp og vogn og ser at strømmen er koblet litt frem og tilbake slik det er i dag med mye bruk av skjøteledninger. I dag er det ledning fra strømstolpe til en koblingsboks hvor en ledning går til 2 utelamper, en ledning til stikk og en til inntak campingvogn. så er det skjøteledninger i 3 forskjellige retninger hvor en av disse er i uttaket på vognen. Driver av campingplassen sier t strømledningen skal være hel fra stolpe til vogn også skal det tas strøm ut derfra. Ser de fleste har et stikk som går inn i vognen med et vanlig schukostikk i tillegg. Altså bruker ikke utgangen på vogna.

Jeg kunne tenkt meg følgende: Strøm til vogn, stikkontakt fra vogn til fordelingsskap 4 sikringskurser med jordfeilbryter, 1 kurs 16A til kjøkken, 1 kurs 10A til utestikk (belysning) 1 kurs 10A til belysning i fortelt og 1 kurs 10A til utestikk (utekjøkken). Høres dette for komplisert ut? Noen grunn til å ikke ha det slik? Fordelen slik jeg ser det er at vi kan slå av alle kurser unntatt kjøkken med kjøleskap når vi drar derfra. Kjøleskap i vognen vil jo også ha strøm så lenge vi har strøm inn. Skal selvfølgelig bruke elektriker, men stoler jo ikke på at den som kommer på befaring har fasiten Smile

På forhånd takk for svar.
Til Toppen Go down
 
Strømtilkobling isocamp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Defekt lås på ny Isocamp
» Erfaringer med Isocamp
» Isocamp-løsninger
» Isocamp Storstue
» Hvilken Isocamp?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: