CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
KåreKålrabi




Antall Innlegg : 1
Registration date : 11.03.2020

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeOns 11 Mar 2020 - 14:13

Hei forum.
Skal kjøpe bobil for første siden vi ønsker å se litt mer av landet vårt enn hva man gjør fra en båt Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? 105954
Ønsker i utgangspunktet ikke en med alkove pga en litt krank kropp så en med seng på gulv (eller heter det dørk?). Budsjett er opp til 250.000kr siden dette er et prøve og feile prosjekt for å se om dette er noe for oss. Vi synes ikke det er fornuftig å kjøpe en bobil til 750000 + kr for så å finne ut at dette ikke er noe for oss. Har ikke all verdens krav til komfort og er klar over at med den lave innsatsen så får man ikke på langt nær det man i dag forventer av luksus. Jeg for min del velger heller driftsikkerhet enn luksus. De bilene vi har sett på er jo helt greie men de fleste har alkove, noe vi som nevnt vi unngå.
Ser det er mange billige biler på FINN men siden jeg ikke kjenner til noe som helst av disse, hva skal man styre unna om man tenker fare for fukt, lav driftsikkerhet, dårlig kvalitet etc? Hva kan man regne for driftsikre biler (fukt,motor, elektronikk, bremser og rust)?
Har C1 lappen så vekt er ikke så prekært.
Setter stor pris på om noen har erfaringer med eldre bobiler og kan gi noen tips basert på erfaringer, både gode og dårlige.
På forhånd takk.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeOns 11 Mar 2020 - 15:42

Da må du nok melde deg inn i bobilklubben, og spørre på forumet der. Her er det primært eiere av vogn som er innom, få bobileiere. Og så er det kanskje greitt å bruke sitt egdntlige navn, eller noe som ligner. Vanlig høflighet ef ikke dumt av og til.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeTor 12 Mar 2020 - 9:13

Hei
I den prisklassen blir det en gammel bil og det vil være stor sjangs for fukt etc.
Det eneste jeg tror jeg vil anbefale er å finne en Hymer helintegrert.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeFre 13 Mar 2020 - 17:32

Hva med å prøve å leie en bobil et par uker når sessongen kommer?
Da får dere fort følelsen om dette er noe for dere eller ikke.
Biler i alle prisklasser leies ut, så da er det jo bare å prøve å leie noe i samme pris som dere kan komme til å kjøpe i hvis dere finner ut at dette er noe dere liker!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeTir 31 Mar 2020 - 1:49

250000 blir skikkelig billig/cheap bobil. Skal man forsøke dette livet, ville jeg anta at minimum det doble beløpet trengs for å finne en vettug kandidat, slik er det nok. Bobil kan sikkert være bra på mange vis og har mange fordeler, men ikke gå ikke gå for det kjipeste alternativet, det blir neppe populært i heimen. Men igjen, er man nevenyttig og har litt verktøy så kan mye fikses, og da ser ting annerledes ut.
Ingen fasitsvar her altså, spørs rammebetingelser.
Til Toppen Go down
Gunnar J

Gunnar J


Male
Antall Innlegg : 1
Localisation : Nordhordland
Registration date : 24.05.2020

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeSøn 24 Mai 2020 - 15:22

janp skrev:
Da må du nok melde deg inn i bobilklubben, og spørre på forumet der...........

Beklageligvis er det for tiden temmelig magert når det gjelder fora som er dedikert bobil.
Både NCC og Bobilforeningen (NB) har visket forum bort fra sine nettsider, og 'Bobilforumet' fikk nådestøtet under en programvareoppgradering utført av tjenseteleverandør.
Mye god informasjon og bobilisters erfaringer innen emnet samlet gjennom mange år, er sånn helt plutselig radert bort fra nettet. 😱
Forhåpentligvis vil Bobilforeningen gjenopprette tilbudet om litt, så det er bare å håpe at tidligere tråder blir å finne, om ikke annet som søkbart arkiv.

Tråden her er jo sbnart 2 måneder gammel, men jeg veldig enig i forslag som er nevnt av andre vedr. å leie før man kjøper. Da høster man erfaringer og ser hva man kunne tenke seg annerledes vedr. innredning etc. I tillegg har man tiden etter endt sesong til å lete etter sitt 'drømmeobjekt' om ferieformen falt i smak. 😊

Mvh.
Gunnar J 🥂
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitimeSøn 24 Mai 2020 - 20:55

Var ikke klar over stoa på bobilklubbens forum. Beklager. Men det finnes også fora for enkelte bilmerker. Google og se hva du finner. Lykke til.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Empty
PosteTema: Re: Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?   Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Førstegangskjøper av bobil. Hva skal vi velge?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny GPS, hva skal jeg velge?
» Nytt trekkdyr, hva skal man velge?
» Drifstikker Bobil til kr max 350.000,- hvilke bør jeg velge?
» Skal kjøpe Bobil
» Skal lage en "kjøleboks" som skal holde kulda ute...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: