CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannbåren varme i isocamp

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Pompel79




Antall Innlegg : 2
Registration date : 01.09.2020

Vannbåren varme i isocamp Empty
PosteTema: Vannbåren varme i isocamp   Vannbåren varme i isocamp Icon_minitimeTir 1 Sep 2020 - 19:23

Hei
Jeg skal til å legge varme i gulvet i en isocamp jeg har. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke varmefolie, men da trenger jeg en elektriker til å koble dette. Fikk en ide om å legge vannbåren varme i gulvet og bruke en liten varmtvannsbereder til oppvarming med en liten sirkulasjonspumpe. Vil dette fungere? Hvor stor bereder trenger jeg på 18m2?
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Vannbåren varme i isocamp Empty
PosteTema: Re: Vannbåren varme i isocamp   Vannbåren varme i isocamp Icon_minitimeTir 1 Sep 2020 - 20:14

Dette tror jeg er en dårlig ide hvis man ikke er en forholdsvis erfaren rørlegger.
Man får varmekabler man har lov å koble selv. Disse har et støpsel man plugger inn.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Vannbåren varme i isocamp Empty
PosteTema: Re: Vannbåren varme i isocamp   Vannbåren varme i isocamp Icon_minitimeTir 1 Sep 2020 - 23:07

Ebeco har 48V med trafo, men ikke termostat om jeg husker feil. Er ikke dyrt å få elektriker til dette om du velger 230V. Jeg gjorde dette med folie i et soverom, fikk lov av elektriker å legge dette selv med tilstrekkelig bilder som dokumentasjon om jeg la gulvet før han kom. Og siden han ble 1 mnd forsinket så måtte jeg legge mesteparten av gulvet, du legger bare frem 2 rør fra en veggboks til føler og kabler så er det bare noen klemmer og en lask mellom de ulike bitene av folie som skal teipes pluss en liten vulkbit over de endene som det ikke skal kobles kabel til. Gode anvisninger finens på nette fra bl annet Ebeco som også leverer 230V folie. Eller fra Elektroimportøren, som jeg valgte. De har mange bredder, opptil 120 cm tror jeg. Ebeco har bare 2, elelr 3 bredder.

pergo har disse fliesene som Vesto nevner.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vannbåren varme i isocamp Empty
PosteTema: Re: Vannbåren varme i isocamp   Vannbåren varme i isocamp Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannbåren varme i isocamp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ETTER MONTERING AV VANNBÅREN VARME
» Vannbåren varme eller el i gulvet (dørken?)
» Varme i gulv i Isocamp
» Vannbåren gulvvarme i Tec
» Isocamp Storstue

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: