CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt i ytterkant av gulv.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Fukt i ytterkant av gulv. Empty
PosteTema: Fukt i ytterkant av gulv.   Fukt i ytterkant av gulv. Icon_minitimeTir 13 Apr 2021 - 19:07

Hei, gode campere.
På årets fukttest ble det slått fast fukt på veggen fremst i gasskassa, og rundt deler av lukekarm ved luken til lasterommet. Jeg har tatt av luken og karmen nå, og det viser seg at det er vått/fuktig/råttent i gulvet like innenfor, altså helt ytterst mot veggen. Det ser ut til å begrense seg til en stripe på ca 70 x 5 cm der det er varierende grad av mykt/dårlig treverk.
Årsaken til fukten tror jeg at jeg har kontroll på, deler av lukekarmen var løsnet slik at vann kom inn.
Spørsmålet er selvsagt: hva gjør jeg nå?
Jeg skjønner jo at dårlig treverk må ut og erstattes. Jeg har meislet bort en del. Utfordringen er jo til dels at jeg ikke har helt oversikt over konstruksjonen. Det er heltre der jeg har meislet, under et tynt lag med finer. Kan dette være en del av en ramme rundt isolasjonen i bunnen?
Så er det kanskje en "bunnsville" som på et hus utenfor denne rammen, altså under vegg-isolasjonen og stendere? Og den er kanskje ikke så enkel å erstatte?
Håper noen kan gi noen tips og råd i fortvilelsen, etter samlivsbrudd i vinter er det lite penger til store verkstedsregninger, så dette må jeg nok helst klare selv.
Det gjelder for øvrig vognen i signaturen min, Bürstner Ventana.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt i ytterkant av gulv. Empty
PosteTema: Re: Fukt i ytterkant av gulv.   Fukt i ytterkant av gulv. Icon_minitimeTir 13 Apr 2021 - 20:26

Ikke lett å gi deg noen gode råd til hvordan gjøre dette. Men jeg ville nok prøve å finne hvor det er treverk under fineren for så å kutte ut et stykke av finerplata for å komme til og erstatte ødelagt treverk.
Kutter du fineren der det er treverk under så blir det enklere å lime inn ny finer etterpå.
Dette er tanker jeg gjør meg om hvordan fikse dette. Men ikke noen fasit.

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Fukt i ytterkant av gulv. Empty
PosteTema: Re: Fukt i ytterkant av gulv.   Fukt i ytterkant av gulv. Icon_minitimeOns 14 Apr 2021 - 6:39

Det jeg tenker nå er å sage løs dårlig treverk ovenfra, og felle inn et friskt trestykke ved liming. Det viser seg at selve bunnplaten også er noe skadet helt i de ytterste 1-2 cm, så sage ut og felle inn nytt her også, kanskje dekke over med f.eks en blikkplate og mye fuging?
Hvilket verktøy kan være egnet til å sage ut med? Feinsag e.l ?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt i ytterkant av gulv. Empty
PosteTema: Re: Fukt i ytterkant av gulv.   Fukt i ytterkant av gulv. Icon_minitimeOns 14 Apr 2021 - 9:28

Feinsag gjør god nytte for seg. Finnes også noen små multi sager for lengre rette kutt som kan være hendige .
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Fukt i ytterkant av gulv. Empty
PosteTema: Re: Fukt i ytterkant av gulv.   Fukt i ytterkant av gulv. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt i ytterkant av gulv.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjølseth 540 fukt i gulv bak
» Fukt i hjørnet vegg og gulv Hobby Exslucive 98
» Hva på gulv i fortelt
» knirking i gulv
» Gulv for mobile campere

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: