CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.

Go down 
+5
Ozler
Fjellcamping
Jan
Hansen
Johnny
9 posters
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 19:38

Hei. her kan vi fortelle litt om påsken 2008.
Var selv i Nissedal og feiret påsken. Reiste opp på tirsdagen med bra vær, mye god mat og godt humør.
Onsdagen dro vi til fjells på skitur i strålende solskinn og nypreppa skiløyper. Gikk inn til en fjelltopp som heter Skornetten. Satte oss en stund i solen med bål og varm drikke.
Torsdag og Fredag fikk vi oppleve Mars måned fra en annen side med snøstorm og kulde. Ble mye innesitting siden det ikke fristet stort å gå ut.
Lørdag ble igjen en fin dag. Dovenskapen fikk regjere og solkroken ble inntatt. Grilling ble igangsatt. Og sola ble beundret i flere timer.
1 Påskedag dro vi igjen til fjells på ski og fikk oss en fin skitur.
2 påskedag ble dagen for hjemreise. Vi tok da en liten omvei opp om Haukeli og Hovden. Og her viste naturen seg fra sin aller beste side med strålende solskinn og en meget vakker natur. Bare å glede seg over slikt.
Hadde planer om å stoppe på Hovden fjellstoge for en middag men de hadde ingen servering denne dagen. Så vi dro videre fra hovden og stoppet på Sylvgården hotell i Rysstad og fikk oss en bedre middag der.
Og snipp snapp snute så var påsken over for oss.
Vil komme med noen bilder senere.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 20:47

Får vel prøve og holde oss til riktig tråd her.
vi var på vår faste plass i saltvik,grebbestad ved svenskekysten:

Da var vi hjemme etter vår første overnatting i ny vogna. Vogna fungerte veldig bra, litt trangt og komme inn på plassen vår, men med litt rygging ordnet det seg Vi våknet opp på påskeaften til 10 cm snø! (vi har bare hatt snø en helg før i vinnter) Så natt til søndag var det - 13 grader men det var varmt og fint i vogna men avløpet frøs, koblet det fra hadde "direkte"avløp resten av påsken. nå står vogna vasket og pakket klar til neste helg, ny tur nå er det bare og peise på bounce bounce bounce
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:19

Ja, nå er vår første campingvognpåske over, og du verden for noen dager! Kaldt om natta (ned mot 22 minus flere netter), men godt og varmt inne. Ikke noen problemer med å holde 23 pluss inne, da kun med elektrisk oppvarming (trengte ikke bruke gass). Sol fra skyfri himmel fra torsdag til i dag.

Vi har gått mer på ski enn vi har gjort tilsammen de siste fem årene, vil jeg tro. Flotte løyper i Meråkerfjellene, som vi benyttet oss av daglig. Men det var kaldt på dagtid også, og en aldri så liten vindtrekk, så etter 3-4 timer ute, var det godt å komme inn til ei varm vogn.

Det var folk i de aller fleste vognene på plassen, så det var trivelig å gå i "gata" med vogner og spikertelt på begge sider, og se flotte lys og snølykter utenfor.

Vi har hatt en prima påskeferie!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:34

vi reiste opp på fjellet på onsdag hele gjengen, og kom til ei nedesnødd vogn, var ca 40 cm på taket og 1,5 meter utenfor vogna.
måkte ikke taket den dagen, men etter å ha fått en søkkvåt handduk etter å ha tørket kondens av vinduene på torsdags morgen ble det taket kostet i ei aller hellvetes fart ja,
det eksisterer overhodet ingen luftinger i vogna utenom under thrumaen og bak kjøleskapet.
og å lufte ut kondens gjennom en siderute vet jo alle at er bare tull.
fikk opp lukene i vogntaket, som forøvrig er helt tette uten noen lufting, og fikk en helt annen luft i vogna med en gang.
vi hadde varierende vær med alle sorter og koste oss hele tiden.
brukte vann, do og dusj i vogna slik det passet oss uten at det frøs andre plasser enn på bunnventilene til tanken og tappekranene når jeg skulle tømme og blåse tomt for vann.
brukte en 11 kilos gassflaske påde 4 døgnene vi var der, men så er gass i thrumaen eneste varmekilden vi har utenom en vifteovn som vi bruker for å få vogna raskere varm ved ankomst til kald vogn.
vi kjente en del kuldestråling fra frontveggen og fra vinduene når det var kaldere enn -5 men hadde egentlig ikke regnet med noe annet heller.
hadde mange flotte skiturer i nydelige løyper, og ungene måtte dras inn med makt om kveldene lenge etter at det var mørkt, og begge er mørkredde scratch

tror ikke det blir noen vogn på fjellet neste vinter da denne vogna er for trang å bo i uten oppvarmet ett eller annet forran vogna.
likte oss godt på vintercamping, men tror vi foretrekker plassen og enkelheten med sanitærforhold som er i ei hytte på vinteren, da en hytte med innlagt vann og strøm med bad og kjøkken som fungerer på samme måte som hjemme.
er redd vi kommer til å bli sommercampere fremdeles når det gjelder vogn ja, og heller leie hytte der oppe de få helgene vi har tid til å bruke det
hadde -12,5 som laveste temperatur, og opplevde vår vogn som varm og god uten den beste fordelingen av varmen for å si det slik
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 10:06

En liten reiseskildring fra meg og..........

Vi hadde litt arbeid hjemme før vi dro så vi kom ikke av sted før tisdag i et nydelig solskinn. Vi tok oss egentlig god tid knipsa litt bilder på veien, hm....merkelig jeg ikke har gjort det før men når du ser baksida på Norefjell ligger kritthvit i fjellheimen når sola skinner....ja, da er det flott.
Nydelig påskevær på onsdag så den dagen gikk med til å ha nesa retta mot sola, drikke kaffe og å ha det sosialt med naboene. Ungene forøvrig ser vi ikke noe til før bakkene stenger. Torsdag og fredag snødde og blåste det så det blei mest pusling rundt vogna. Liker å ha det ryddig for snø der...det er bare en besettelse....he...he....
Påskeaften blei igjen ett forrykende flott vær og igjen med nesa retta mot sola. 1. påskedag akkurat det samme.....høres makelig ut....joda vi er veeeeldig maklige. 1. påskedag blei også hjemreisedag. Halvveis hjemme spurte gubben om jeg hadde huska å ta med rødvin fra barskapet Embarassed så var det bare å snu da.....
Kaldeste natta vi hadde var natt til 1. påskedag med -30.8 ingen problem med det....det var helst dieselbilene som hadde problemer da....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 10:36

Hoi.

Nok en forblåst ferie i korvens land er over.Etter ekstremvær i vinterferien,ble og denne ferien et spetakkel av storm og snøvær sørover i Sverige.Öland har vel knapt nok hatt snø i vinter,og alt måtte selvsagt komme i løpet av den uka vi var der.Merkelig å se ferieøya vår svøpt i 15 cm. med nysnø.

Vi lå helt nede ved havet en uke,og det var fasinerende å se Östersjön fråde som en Spielberg-effekt fra Hollywoods beste effektfilmer.Gikk nesten ikke an å oppholde seg utendørs,da man nesten ikke kunne stå oppreist,tidvis.

Og Jan,ikke kom med den der om at søringer ikke tåler vær og vind.Hehe !!!!

Leste i aviser,og hørte på nyheter at folk lå strødd med biler og andre kjøretøy rund omkring i landsdelen.Gidder ikke å være tøffere enn jeg er,og innrømmer glatt at jeg var spent på hjemturen,med 9.5 m. vogn bak.Folk ble advart mot å kjøre selv med bare biler noen dager.

Dro fra Öland på søndag,og overnattet i Borås,6 mil fra Göteborg.Snødde selvsagt nye 15 cm. i løpet av natta,så jeg tok omveien om Göteborg,og valgte de store veiene hjem,fremfor skumle og snødekte skogsstrekninger.

Så nå står Bjøllen nyvaska ved siden av sin lillesøster,Polar 520'en på Ekeby camping.Kjenner campingabstinensen ruger i legemet.Ingen camping før midten av mai.Arghhhhh !!!!

Hm,jammen så 520'en liten ut ved siden av 790'en gitt.Synes vi hadde fått stor vogn da vi hadde maken 520 på tidlig 90-tall.Gikk jo da fra en Kabe Rubin på 4 m.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 10:47

Tjobing

Vi dro til fjells (Fagerfjell) på onsdag morgen og det var et knallflott vær! Var ute på isen og fikk fiska opp et par ørreter som vi stekte i panna på kvelden.
Dagen etter våknet vi til snø og det samme på fredag. Det kom tilsammen ca 50cm så da var det til å måke og kose seg inne. Natt til lørdag ble det klarvær og ca 20 minus.

Været var upåklagelig resten av påsken og vi både gikk på ski og pilka mye. Fikk 11 ørreter tilsammen. Den minste var på 150g som vi slapp ut igjen. Ellers lå de på rundt 3-400g. Helt toppers!

Fikk og testa oppvaskmaskinen i Bjøllen. Fungerte helt supert!
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 20:04

Til minne om påskeværet 08. Her fra campingen vår.
Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Vik
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 22:59

i år var ferien vår oppdelt i to vi reiste inn på mandagen og hjem igjen på Tirsdagen jobbet Onsdag/ Torsdag og inn igjen på nytt!
tirsdagen var det nydelig vær! fin tur i slalom bakken, og en vemodig tur hjem etterpå men vogna stod klar og ventet til vi kom inn igjen.
På fredagen fikk vi besøk av elste dattera til Heidi og hennes to unger på 4 og 2 år. de overnattet så den natta var vi 7 stykk i vogna! å trøste å bære tenkte jeg hehe!
men det gikk usedvanlig bra, tror de trivdest så godt i vintervogna mi at de slo seg til ro med en gang og sov hele natten for første gang siden de ble født hehe! Razz
Lørdagen ble en fornøyelse i svandalen ski senter praktfult vær og masse folk?? litt vel mye men heisene svelget unna!
4 åringen trivdest så godt at mora ikke fikk han med hjem igjen så han ble værende helt til 2 påske dag! da vi dro hjem.
ikke vår første påske i vogna men vår første ski/vinter påske i vogna!
neste helg bære det inn igjen, vi er bitt av den såkalte basillen lol! lol!
Her er noen bilder:


Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. I291500637_46098_4


Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. I291500636_21620_4
Til Toppen Go down
Ozler




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 48
Localisation : Harstad
Registration date : 02.03.2008

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: ...kjørepåske   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 23:38

Fra Harstad ble det hente/kjørepåske... Tok ferien på Spitsbergen (ikke i vogn nei) fra 9. til 19. mars, så da skjærtorsdagen kom satte jeg meg i bilen (i Harstad ja) og kjørte til Oslo for å hente vår nye Dethleffs 720 SK Lifestyle som Colorline hadde fått fra frakta fra Kiel i den stille uke... Var lenge spent på om den kom med, da det var rapporter med mye trafikk fra Kiel, men onsdags morgen kom den til landet.

Startet fra Harstad torsdag kl. 17.00 for å ta ferga Lødingen-Bognes kl. 18.05. Brukte førstekvelden på å kjøre til Mo, og (skulle) ta natta bak i Transporteren. Etter 3 timer i soveposen hutra og fraus jeg så, at det bare var å fyre opp å begynne turen videre. Etter et par tre 1 timers sovestopp, ble det mer eller mindre kontinuerlig kjøring til jeg trilla inn på terminalen til Colorline kl. 1900 på fredag. 19 timer kjøring, 5 timer hvile... Grei skuring.

Hadde sjekka med Colorline om det var mulig å få ut vogna på fredag, men fikk beskjed at det stengte kl. 14. Hadde likevel en mistanke om at det kunne være muligheter, danskebåten kom jo inn 19 og dro 20... Så riktig kan man ta: Etter 15 minutter var momsen betalt og vogna hekta på med velvillig kai-mannskap som stilte opp utenom normal-hentetid.

Det bar rett til Statoil på Furuset (eller deromkring) for å handle gass, men måtte slukøret konstantere at tyskere har en annen gassventil enn vi har her på berget, dermed ble den enda en kald natt, denne gang i vogna, men ikke stort bedre. Stod på døra hos Sharif på Skedsmo kl. 09 på lørdag for omlegg til vinterdekk, så til Ikea for utrustning av vogna og videre til Biltema på Hamar for om mulig få liv i gassen... Det skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort, på toppen klarte jeg å tulle med hvordan stengeventilene inni vogna skulle stå, så det var nok gass mesteparten av tiden (bare jeg som hadde stengt av gassen og trudde den stod på). Kjørte videre opp Gudbrandsdalen, Østerdalen var det mye is og kjedelig på tur nedover, så da ble oppover fartsboks-dalen i stedet, mer å se og litt avveksling. Fikk faktisk litt bruk for piggene på Dovre, men ikke verre at en uerfaren caravan-sjåfør klarte seg helt fint. Vogna lå som et fjell bak bilen, over alle forventning, men de negative fartsdumpene på vei ned mot Oppdal var slitsomme... Mer penger til veivedlikehold!!!

Med -22 grader over Dovre begynte desperasjonen over ikke å ha varme å bli stor... Stoppet på Berkåk for litt mat og fant med glede løse gassventer med slangestuss ut. Klarte å likre 8 mm slangen over med en slangeklemme, med stengeventilen i rett retning ble det varme og jubelen kunne slippes løs.... Full fart på Alde'n i trygg forvissning om at et par timer med kjøring, så kunne jeg ta kveld i varm vogn. Endte på en vinterstengt Fættefjord camping litt nord for Stjørdal, endelig en god natts søvn og oppstart kl 08 på søndag.

Søndagen ble en veldig lang dag, vel 85 mil og 1 time ferge hjem til Harstad. Med diverse stopp og små hvilepauser var jeg ikke på Bognes før kl. 21.12 og ferga gikk 3 minutter etter... Hadde over Hamarøya de eneste utfordringen med kjøringa på turen, ned til Ulfsvåg og siste bakken ned til fergeleiet var med hjertet i halsen, nesten 4 tonn bil og vogn og is med litt snå på toppen.... Rattet det jeg var mann om og kom ned uten store problemer, men det gikk IKKE fort.

2850 kilometer på litt over 3 døgn, fikk greie timer med søvn, men var SLITEN da jeg kom hjem... Vogna er parkert på gårdsplassen, så med litt klargjøring av innhold, modifisering av gass og etterhvert montering av 230 V sirkulasjonspumpe til Alde'en (følger ikke med standard i Tyskland), så tror jeg dette blir veldig bra (12 V pumpa bråker mye syns jeg). Ellers håper jeg de som har tips om disse vognene gir meg det de har, vi er helt ferske som campere, men både jeg, fruen og ungene gleder oss til vår, sommer, høst og vinter i vogn.... Trives vi ikke, har jeg pent brukt 720 SK til salgs til våren!


Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. 22032010
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 6:10

Ozler.

Puh,litt av en tur det der.Grattis med vogna.Flotte vogner de Dethleffsene !!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 18:04

Ozler. Velkommen på forumet. Tror jammen meg at du tar kaka når det kommer til påskeutfart og campingiver. 285 mil på 3 dager og mange av dem med vogn bakpå. Blir helt slått ut av sånt. Den fortjener du honør for. Kommer selv fra en landsdel der folk klager og syter på kjøreavstander på et par mil utafor byen.
Og gratulerer med nyvogn. Bruk den godt.
Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. 95882
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ozler




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 48
Localisation : Harstad
Registration date : 02.03.2008

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 20:33

Takk, takk. Det var en kar som var VELDIG sliten når han kom til Harstad på søndagskvelden...

Er vant til mange mil i bil, for 2 år siden hadde jeg guttungen på 3 med meg til Kristiansand tur-retur, mens fruen og 1-åringen tok fly til Gardermoen og hoppa på der... Den gangen lå vi i telt, så da kan vi vel kalle dette en kraftig oppgradering....

Venner vi har i Larvik planlegger 2 månder i forveien når de skal til Oslo, men her oppe kjører vi glatt til Oslo for å hente vogn og gå på IKEA :-)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 20:36

Ozler

Imponerende tur det der.
Gratulerer med et godt valg.
Hvordan ligger det an nå da, fortsatt fornøyd med vogna?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 20:39

Ozler

jeg har vært uti Kvæfjorden for å finne ei å kjøpe vogn sammen med..... i løpet av snart 21 år,har det blitt noen turer ala det samme..... som feks kristiansand-Kvæfjord non-stop.....
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 20:43

Ozler... dæman for en tur... Shocked heder og ære Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 21:48

Vi har opphold på Blefjell. Foreløpig med telt og uten bu. I vinter fikk vi tilslag på ei relativt ny bu.

På bildet ser du bua vår som vi kjøpte i februar, men som vi må vente til snøen har smeltet før vi kan overta.

Vogna på bildet skal bort, mens vår egen skal inn... medio april ?

Påsken 08 ventet vi på bua :-)

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Img3104nk3
Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Img3113ra6
Til Toppen Go down
Ozler




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 48
Localisation : Harstad
Registration date : 02.03.2008

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 23:04

Vegard:

Kvæfjærding sjøl jeg :-)
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 13:42

For en tur du har kjørt,men verdt håper jeg,det var spennende lesning,jøje mig som du har kjørt,
ja vis man ikke trives i vogna så sier jeg som du selges til høsten..Men dere trives nok bare vent å se,og med så flotttt
vogn kommer dere til å være i vogna hele tiden for en fin vogn..GRATULERE...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 13:57

Ozler skrev:
Takk, takk. Det var en kar som var VELDIG sliten når han kom til Harstad på søndagskvelden...

Er vant til mange mil i bil, for 2 år siden hadde jeg guttungen på 3 med meg til Kristiansand tur-retur, mens fruen og 1-åringen tok fly til Gardermoen og hoppa på der... Den gangen lå vi i telt, så da kan vi vel kalle dette en kraftig oppgradering....

Venner vi har i Larvik planlegger 2 månder i forveien når de skal til Oslo, men her oppe kjører vi glatt til Oslo for å hente vogn og gå på IKEA :-)

Litt av en tur. Bra at turen gikk greit og at både fu og vogna er like hel.
Glad vi har hatt en roligere påske
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 17:48

Ozler skrev:
Vegard:

Kvæfjærding sjøl jeg :-)

Ozler

Ja..... var der med vogna sommeren 05 og 06, og sommeren 07 var jeg bare innom der med bil, fordi guttungen hadde så lyst til å se mammas barneskole på Borkenes..... Blir nok lite Kvæfjord-besøk framover, siden familien hennes ikke bor der lengre, og broren i Harstad, er vel snart på vei til å flytte til Tromsø....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 18:23

Påskeidyll....

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. 49881_s

Dette bildet er tatt på vei opp til fjellet....Strandefjorden med Norefjell i bakgrunnen....

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. 49882_s
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 16:46

--Slettet--
Til Toppen Go down
Sponsored content





Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Empty
PosteTema: Re: Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.   Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Påsken 2008 i ord og bilder. Skriv din Påskehistorie.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Påsken
» Kabe påsken 08
» Påsken en gang i tiden
» Hvor skal man campe i Geilo i påsken?
» Montebello eller Strømstad i påsken 2022?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: REISESKILDRINGER-
Gå Til: