CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kabe påsken 08

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 20:33

Du søde for ei fin Kabepåske ;

Ikke en kuldegysning, jamn og fin varme,
ikke ei frostrose å se på vinduene,
ikke ei kondensdråpe å se,
ikke et frossent vannrør,
ikke såre bakdeler i sofaen

Gleder oss til neste helg allerede Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 20:54

alt det der er jeg enig i....
og det andre har jeg jo skrevet om i en annen tråd....Rolling Eyes Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:01

Tror jaggu vi får la vognene våre møtes ved en anledning :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:07

Rufus

Jeg skriver og under på det der........

At det kan være minus 28,6 grader ute ei natt og en ikke merker det inni vogna på noen måte......med to takluker oppe og lufteluka på soverommet oppe....... det er bare helt utrolig.........

For ikke å snakke om ungenes begeistring for nystekt brød til frokost......

Gråvannstanken funker flott......selv om vi har montert oppvarmet avløp så har vi ikke brukt det........har ikke hatt behov for det.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:21

May-Brit

Selv om det oppleves nærmest som himmelriket; drunken noen små endringer vil det bli før neste vinter;

Det med utløpet fra gråvannstanken skal jeg også modifisere bare sommeren kommer.

Inntil nylig var jeg ute og tømte tanken daglig med ventilen under vogna. I en periode på noen uker har jeg gamblet og latt ventilen stå åpen. Kuldeperioden i påska gjorde at jeg ikke ville gamble. Har derfor gått tilbake til ventilen daglig. Har planer om å lage en by-pass løsning slik at vannet ikke trenger gå via tanken. Synes det vil bli en lekker løsning.

Ser også fram til å lage en kasseløsning av plexi ( eller lign. ) for taklukene. Deilig å kunne åpne den store luka vår uten å måtte opp og feie av taket.

Pokkers arbeidsdager som kommer innimellom... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:32

Rufus

Det kosta et par hundre for et oppvarma avløp fra Jømna...ringte de bare så sendte de i posten.....med bryter tror jeg det kosta 260 kroner - vi bytta bare det som stod der ........så kan du la det stå åpent hele tiden om du vil........kobla det på 12v........var fort gjort det der........ men vi har ikke brukt det

Jeg har gjort det slik at jeg åpner den gråvannstanken når jeg fyller vann......må jo gå et par vendinger etter vann og så stenger jeg når jeg har fylt på - da er den tom .......det funker greit.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:50

Maj-Britt

Joda, jeg har hørt om det kittet som selges fra Jømna.

Jeg henter 2 x 20 liter vann som jeg fyller i tanken. Umiddelbart henter jeg 2 x 20 liter til. Disse plasserer jeg i forteltet hvor jeg har en lite lunk. Dermed har jeg mer enn 80 liter vann.... Det betyr at jeg kan ta meg en dusj, og fylle tanken uten å hente mer langveisfra.

Hører med til å si at vi ikke har altfor langt å gå etter vann, men det er djæ... glatt der. Samt at 40 liter vann sliter på kroppen. Pluss at jeg tar septiken samtidig. Derfor har jeg lagt inn en vanntur med bilen på morrasida. Ikke alle dager, men nesten.

Passer nøye på hygienen på disse turene. Vil ikke ha Mr. Septik i vannet kan du si..... clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:57

det er veldig behagelig med dobbel vanntank Smile
ja, iallefall etter at lekkasjen ble tettet Smile
men synes jeg fyller vann hele tiden alikevel jeg..men så brukes dusjen og´
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:03

Morten E skrev:
det er veldig behagelig med dobbel vanntank Smile
ja, iallefall etter at lekkasjen ble tettet Smile
men synes jeg fyller vann hele tiden alikevel jeg..men så brukes dusjen og´

I pjaksis som han sier ; så henter vi akkurat like mange dunker vann. Vi må bære akkurat like mange liter. Men jeg ser fordelen av å kunne trøkke ned 80 liter samtidig istedet for mine 40. Blir stas til sommeren; City vannet skal ta over bare været tillater det. Det blir genialt. Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:10

De cityvann greiene gleder jeg meg til å prøve........ det blir kjekt....... er jo innom en del plasser med vann og avløp når vi er ute og reiser...... må ta en tlf til han selgeren og høre hvor han har gjort av den koblingen........for den er ikke i vogna.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:19

Det blir jo på våre mange turer vi vil bruke dette byvannet.
På vår vinterplass er det ikke aktuelt.

Den dingsen du trenger fås garantert på nærmeste Kabe verksted som reservedel.

Jeg har tipset deg om den ekstra bryteren for vannpumpa ?
Hos oss befinner den seg bak tv'n. Du slår av vannpumpa når du bruker byvannet. Kjekt å vite kan man si.. Jeg brukte endel tid på å finne ut hvorfor ikke pumpa startet... clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:30

Rufus

Jeg var så heldig at jeg hadde lest det du skrev om den bryteren.........for ungene var jo selvfølgelig borti den bak tven og jeg følte meg rimelig smart da Arve stod der og ikke fikk ut noe vann av kjøkkenkrana og jeg bare trykket på den bryteren så var det i orden.........

hurra for deg og forumet... cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kabe påsken 08 Empty
PosteTema: Re: Kabe påsken 08   Kabe påsken 08 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kabe påsken 08
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» KABE 50 år!
» Kabe XL X2
» KABE -08
» Kabe 2009
» kabe vakumtoalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: