CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tabell / oversikt over merker og modeller

Go down 
3 posters
AvInnlegg
stalebjerk




Antall Innlegg : 1
Registration date : 23.09.2019

Tabell / oversikt over merker og modeller Empty
PosteTema: Tabell / oversikt over merker og modeller   Tabell / oversikt over merker og modeller Icon_minitimeOns 26 Jan 2022 - 21:35

Noen som vet om en oversikt/sammenligning av merker/modeller, i tabellform med kolonner med f.eks

Merke , Modell, År, lengde karosseri, lengde med drag, bredde, vekt, total tillat vekt, antall faste sengeplasser, dusj, varmeløsning, gulvvarme , osv


Mulig det blir for spesifikt med varme o.l., men lengde, bredde og vekt burde da være mulig?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tabell / oversikt over merker og modeller Empty
PosteTema: Re: Tabell / oversikt over merker og modeller   Tabell / oversikt over merker og modeller Icon_minitimeTor 27 Jan 2022 - 8:57

Ikke som jeg kjenner til, dette er en av de tingene som alltid har vert utfordringen/underholdningen innen caravan. Vet om opptil flere som har blitt overrasket av forskjellene, både oppover og nedover når det gjelder lengde. Når det kommer til vekt er det nesten sånn at jeg tviler på om det noen gang har blitt solgt en vogn med riktige vektopplysninger. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Tabell / oversikt over merker og modeller Empty
PosteTema: Re: Tabell / oversikt over merker og modeller   Tabell / oversikt over merker og modeller Icon_minitimeTor 3 Feb 2022 - 20:35

Jan Ole skrev:
Når det kommer til vekt er det nesten sånn at jeg tviler på om det noen gang har blitt solgt en vogn med riktige vektopplysninger. Shocked

Neida, det er slett ikke så ille. Bare nesten.. Cool

Den vogna som vi byttet inn i sommer, 760 Exclusive er den eneste norsksolgte  Dethleffs 760 Exclusive som er oppveid til totalvekt 2800 kg, har 2150 kg registrert i vognkortet (med noen ytterst få kg pluss/minus pga husken). I tillegg er det en forhandler av Polar i Nordland som veier alle nye og brukte vogner før de leveres til kunde, slik at vekta opplyst i vognkort er nøyaktig (innenfor marginene på den aktuelle vekta). Kabe veier vel sine vogner, tror jeg. Etter husker jeg feil her?

Med eldre Dethleffs har det vært bare sorgen, vi har hatt to stk som er laget på det første tiåret av 2000-tallet. Der var det skremmende feilopplysninger. Og det har det vært på sikkert alt fra den fabrikken.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tabell / oversikt over merker og modeller Empty
PosteTema: Re: Tabell / oversikt over merker og modeller   Tabell / oversikt over merker og modeller Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tabell / oversikt over merker og modeller
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tabell for beregning av kabeltverrsnitt.
» Gps merker og anbefalinger
» Forteltpriser/merker
» 2009 modeller
» Solifer 2010 modeller

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: