CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forteltpriser/merker

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 13:49

Hei.

Er det noen her som vet sånn ca priser på heltelt i str. 975.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 13:58

Bubbe.

Om du snakker om Isabella,så er du brått oppe i rundt 13-20.000,-,litt varierende om du skal ha de billige utgavene,eller drømmer om et Penta telt.

Du får jo og telt som er billigere.Men da snakker vi jo og om en annen kvalitet.

Jeg regner med at du ikke skal ha den lille dukkestua di så lenge,med så mye unger,så kanskje det er lurt å se etter et billigere alternativ.

Ps. Endel flotte brukttelt på markedet og.

Arve.

Men rundt 10 laken må du nok ut med uansett.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:02

Bubbe skrev:
Hei.

Er det noen her som vet sånn ca priser på heltelt i str. 975.

Bubbe skal du ha fortelt?

det er flere forskjellige typer og priser! Isabella er vel det dyreste!
vi betalte for vårt ca 17 000,- så str. 975 skulle vel være noen tusen billigere tenker jeg
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:13

Ut i fra prislistene til Isabella:

str. G18 950-975

Vision ( Carbon X ) 29.300.-
Forum ( Carbon X /Zinox ) 26.400.-/24.200.-
Penta (Zinox ) 20.700.-
Commodore Alpha (carb/zinox) 19.800.-/18.000.-
Commodore Calssic(carb/zinox) 19.000.-/17.300.-
Opus ( Carbon X ) 19.450.-
Ambassadør Alpha ( carb/zinox) 18.000.-/16.700.-
Capri Lux ( Carb/zinox ) 14.200.-/12.850.-

fred
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:17

andre merker

eks.

Telt Azul 975 V Inaca
Ticamo. V 961 - 985 9.080.-

Telt Dunes struktur 300 V 975
961-985 15.350.-

står flere priser her:


http://tromsocaravan.custompublish.com/index.php?cat=35395


fred
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:18

Fred.

Steike,ikke mye jeg bomma med der.Har jo lest noen kataloger gjennom åra,og kjøpt en haug med telt,så jeg regna med at jeg traff ganske bra.Hadde ingen katalog av nyere dato her nå.

Vision og Forum er såpass spesielle,at jeg regna med at de var uinteressante for gutten med dukkestua på hjul.Hehe.Flott å få den komplette prislista uansett.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:28

hei ser den prisen jeg oppga var litt feil, sjekket med kontrakten min og Fred sine priser var nok helt riktige ja.

jeg har bestilt isabella ambassador alpha m/ glassfiber stenger, hadde det på det forrige teltet og kjempe fornøyd.

og prisen for det er 19500,-
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:55

ARVE skrev:
Fred.

Steike,ikke mye jeg bomma med der.Har jo lest noen kataloger gjennom åra,og kjøpt en haug med telt,så jeg regna med at jeg traff ganske bra.Hadde ingen katalog av nyere dato her nå.

Vision og Forum er såpass spesielle,at jeg regna med at de var uinteressante for gutten med dukkestua på hjul.Hehe.Flott å få den komplette prislista uansett.

Arve.

Ooooooo lille Royal Caravaner..........hvilken dukkestue? Forteltpriser/merker 15_5_15





Forteltpriser/merker Sig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:56

Hei.

Mange svar her , men er i utgangspunktet ute etter Ventura eller Trio
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 14:58

Bubbe.

Trodde det var en flekk på skjermen her jeg,men da jeg prøvde å tørke den bort,så jeg jo at det var bilde av vogna di.

Og jeg våger snart ikke å skrive mer,da der er høy Ole Ivars-faktor på denne tittelen du nå har.

GOG-Gruer og gruer.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 15:01

ARVE skrev:
Bubbe.

Trodde det var en flekk på skjermen her jeg,men da jeg prøvde å tørke den bort,så jeg jo at det var bilde av vogna di.

Og jeg våger snart ikke å skrive mer,da der er høy Ole Ivars-faktor på denne tittelen du nå har.

GOG-Gruer og gruer.

Arve.

Liker ikke du? Ole Ivars. Hørte de i natt foresten......

......bara, bara i himelen....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 18 Mar 2007 - 15:01

Obs! feil tråd
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 21:31

registrere i dag på løviknes caravan når jeg var og kjøpte skithusfludium at de har fiamma zip 410 komplett til 8500,-
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 20:35

jrh skrev:
registrere i dag på løviknes caravan når jeg var og kjøpte skithusfludium at de har fiamma zip 410 komplett til 8500,-


lol! lol! Skithusfludium???lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 20:36

Hei.

Har i dag bestilt fortelt type Trio Atlantic
2,40 mtr dybde
A-mål 975
8400,-


MEN JEG FÅR DET IKKE FØR TIRSDAG ETTER PÅSKE:evil:
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 20:46

Bubbe skrev:
jrh skrev:
registrere i dag på løviknes caravan når jeg var og kjøpte skithusfludium at de har fiamma zip 410 komplett til 8500,-


lol! lol! Skithusfludium???lol! lol!
sanitærveske til toalett lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 21:28

jrh skrev:
Bubbe skrev:
jrh skrev:
registrere i dag på løviknes caravan når jeg var og kjøpte skithusfludium at de har fiamma zip 410 komplett til 8500,-


lol! lol! Skithusfludium???lol! lol!
sanitærveske til toalett lol!


lol! Skjønte det ja....lol! lol! ...hadde bare ikke hørt det slik før...lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 21:30

Kansje vi skulle lagt en ordliste....lol!

Skithusfludium = Sanitætveske
Sauisalat = Fårikål

...lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 9:25

Siden vi er inne på disse ting

"Shithusstolpene"

noen som tar den? scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 10:18

Morten t skrev:
Siden vi er inne på disse ting

"Shithusstolpene"

noen som tar den? scratch


scratch scratch scratch scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 23:36

Bubbe skrev:
Morten t skrev:
Siden vi er inne på disse ting

"Shithusstolpene"

noen som tar den? scratch


scratch scratch scratch scratch

Bubbe
Shithusstolpene er de lange stolpene som holder oppe det huset som sjiten din kommer fra he he!!
Beina dine he he!! og shit huset er jo he he!!!der ryggen deler seg !!!!!!!!!!!!!!!!! Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 23:40

Morten t skrev:
Bubbe skrev:
Morten t skrev:
Siden vi er inne på disse ting

"Shithusstolpene"

noen som tar den? scratch


scratch scratch scratch scratch

Bubbe
Shithusstolpene er de lange stolpene som holder oppe det huset som sjiten din kommer fra he he!!
Beina dine he he!! og shit huset er jo he he!!!der ryggen deler seg !!!!!!!!!!!!!!!!! Razz

Okey... tog an nå..... geek
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 2 Mai 2007 - 18:21

for å skifte litt tema her, hvor finner jeg A-mål på nett slik at jeg slipper å ringe disse caravanforhandlerne.
virker som om man får forskjellige svar hver gang man spør
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 2 Mai 2007 - 18:31

jrh skrev:
for å skifte litt tema her, hvor finner jeg A-mål på nett slik at jeg slipper å ringe disse caravanforhandlerne.
virker som om man får forskjellige svar hver gang man spør

Forsøk denne adressen
http://www.isabella.net/no/

her skal det gå an å søke på vognmerke og størrelse for å finne a mål
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 2 Mai 2007 - 18:54

Fant det, 1075, så da er det bare å finne et commodore classic 3m så er alt i orden
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeOns 2 Mai 2007 - 21:16

jrh skrev:
Fant det, 1075, så da er det bare å finne et commodore classic 3m så er alt i orden

jrh

hvor stor er vogna di??


Vegard
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeTor 3 Mai 2007 - 2:36

Vegard skrev:
jrh skrev:
Fant det, 1075, så da er det bare å finne et commodore classic 3m så er alt i orden

jrh

hvor stor er vogna di??


Vegard
he he ja si det du, den heter 650, men da den kom i 1998 eller noe slik het den 600, naboen har en helt lik 1999 og den heter 620.
men den er ca 640 innvendig, og 8 meter akkurat med drag scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeTor 3 Mai 2007 - 6:03

jrh.

Stemmer nok bra at den er en 650 vogn utfra det a-målet du oppgir.

Jeg har 1050 på Onyxen,som er en 610 vogn.De gamle 680M'ene våre hadde 1100 i a-mål.690'en hadde vel 1150,om jeg husker rett.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 6 Mai 2007 - 20:50

Caravanstore/markise

Vurderer å skaffe oss en slik caravanstore/markise til vogna.
da helst en slik man monterer i forteltlista.
noen av dere som har erfaring med slike.
Hvilke typer finnes og hva koster ca en slikForteltpriser/merker Qmark
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 6 Mai 2007 - 22:10

hvis jeg skal gi deg et råd, så er det kjøp så stor du har plass til!!
min erfaring er basert på å være gjest, under alt for små markiser, 4 voksne og det er fult, kjipt syns jeg!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 6:39

Johnny U.

Du havner brått oppe i rundt 6-7000,- om du skal ha med løse sider.

Da synes jeg at et enkelt telt er et bedre alternativ.Tåler mer vær og vind,og tar ikke SÅ mye lengre tid å sette opp.

Vi har bare en enkel markise,som vi har brukt et par ganger.Ok om det ikke blåser og regner for mye.Men på Öland i '05,regna det vannrett en dag,og alt under markisa var gjennombløtt.

Men smak og behag,som alt annet her i livet.Noen er veldig glade i disse markisene.Vi er ikke det.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeTor 10 Mai 2007 - 22:26

Hei Johnny U

Vi har en slik Carvanstore markise 410 som vi drar på i forteltlista. Vi har den der når vi er på tur. Den er flott når vi stopper. Lett å rulle ut - drar bare opp glidelåsen og rullern ut. Beina er inni rullen. Beina har fester for teltplugger på seg og sitter godt -hvis du setter i pluggene. Skal vi være lenge et sted så drar vi den av og setter opp forteltet. Vi har kjøpt et Zenith sommertelt med karbonstenger - enkelt å sette opp og veier lite.

Markisa er litt av en opplevelser når det regner. Vannet spruter inn fra fronten og bare det som står innerst mot vogna er tørt etter et regnskyll - men ok ved småregn. En må senke et hjørne når det regner hvis ikke blir det en stor dam oppi markisa.

Vi har ikke angret en dag på at vi kjøpte den. Kallen min kunne gjerne solgt forteltet og kjøpt vegger på denne istede - mye lettvintere mener han - men ikke jeg Very Happy

May-Britt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeTor 10 Mai 2007 - 22:30

Johnny U skrev:
Caravanstore/markise

Vurderer å skaffe oss en slik caravanstore/markise til vogna.
da helst en slik man monterer i forteltlista.
noen av dere som har erfaring med slike.
Hvilke typer finnes og hva koster ca en slikForteltpriser/merker Qmark


Johnny U

Caravanstore kan du få se hos meg her nede på Strai. jeg har det til vogna.... vi er fornøyd, men kunne tenkt meg den på 4.10... Den jeg har er på 360... De er helt kjempe, vi bruker kun den om sommeren...

Jeg vet og om ei svært lite brukt ei på 3,60, som du kan få navn og nr til.... de har solgt vogna, og har igjen markisa, og kunne tenke seg å selge den...


Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeSøn 13 Mai 2007 - 23:50

Hei.

Da er det nye Trio-teltet i hus og klar til prøveoppsetting. Men er det noen som har satt opp et telt på asfalt før eller det ikke noe å begynne på. Tenker bare å sette det opp for å merke stenger og sjekke at festene som skal holde stenger inntil vognsiden sitter som de skal, og der de skal. Samt at det kansje er greit å sette det opp en gang før vi legger ut på tur og, ikke bare går rett på på en måte.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 6:40

Bubbe skrev:
Hei.

Da er det nye Trio-teltet i hus og klar til prøveoppsetting. Men er det noen som har satt opp et telt på asfalt før eller det ikke noe å begynne på. Tenker bare å sette det opp for å merke stenger og sjekke at festene som skal holde stenger inntil vognsiden sitter som de skal, og der de skal. Samt at det kansje er greit å sette det opp en gang før vi legger ut på tur og, ikke bare går rett på på en måte.


Bubbe

vær svært forsiktig med å sette opp på asfalt.... et lite vindkast, og teltet ligger på taket av vogna.... med noe ødelagt, pga antenner etc....

Mye bedre å ta det et annet sted, hvor du kan lure ned noen plugger.... så tåler det litt mere.


Vegard
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forteltpriser/merker Empty
PosteTema: Re: Forteltpriser/merker   Forteltpriser/merker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forteltpriser/merker
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Gps merker og anbefalinger
» Tabell / oversikt over merker og modeller
» Hobby UKF, hvilke merker har tilsvarende planløsning.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: