CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28
AvInnlegg
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeSøn 6 Mai 2012 - 8:41

Hei.
Har nå hatt vår nye Kabe i ei uke etter at vi hentet den selv på Kabe fabrikken forrige helg. Etter å ha saumfart vogna etter feil og mangler må jeg si at kvaliteten på montering av innredning og div. har økt betraktelig i forhold til 2008 mod. vi hadde. Det er gjort mange gode forbedringer på detaljer på denne. Eneste jeg har funnet er et løst emblem foran og at de hadde byttet om slangene under blandebatteriet på kjøkkenbenken, men dette fikset jeg lett, da det er hurtigkoblinger på vannet.
Valgte denne gang å få den nye BPW IMC mover montert fra fabrikk da denne er integrert i ramma. Dette er forøvrig den samme som Reich Compact, bare bygd så den passer gjennom ferdig forberedte huller i BPW ramma. Også står det selvfølgelig BPW på den og i papirene. Valgte også 1900 kg. totalvekt så vi kan laste litt ekstra i den. Da vi veide den tom på turen hjem fra Kabe kunne jeg fastslå at ekstrautstyret som er montert allerede hadde lagt beslag på ca100 kg. av lasteevnen, men har fortsatt igjen ca 350 kg.

Konklusjon: så langt veldig godt fornøyd.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeSøn 6 Mai 2012 - 9:08

Gratulerer, håper det positive inntrykket varer. cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeMan 7 Mai 2012 - 13:25

Gratulerer med ny vogn.

Nå som denne tråden har dukket opp igjen får jeg vel putte inn mine ting her også, men ikke akkurat nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeMan 7 Mai 2012 - 14:00

Da kan jeg også skrive litt om vogna vår.
Hentet i fjor i sept. en 2011 Kabe 720 LUTDL Royal.
Stort sett veldig fornøyd, men litt smårusk som er irriterende:
- Vannlekkasje i dusj på badet, vannet rant gudskjelov inn i kabinettet. Var en slange som ikke var montert skikkelig. Reparert selv.
- Over kjøkkenbenken er det et felt med "respateks el.l og en list med lys i over den. Respateksen og lyslista har forskjøvet seg i et hjørne slik at respeteksen er kommet opp over benkeplata. Skal inn til rep.
- Vi har panelgardiner i vogna og da så vi etter hvert i vinter at tapeten over frontvinduet er så kort at den ikke dekkes av listen rundt vinduet. Skal inn til rep.
- Kabe-panelet innenfor døren har sluttet å lyse og speningsføleren her er ødelagt. Skal inn til rep.

Største aberet er at det er så lang ventetid at nå når vi ikke fikk vogna ned fra fjellet grunnet mye snø til 4.mai måtte vi vente ehlt til 21.aug. for å få dette ordnet.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 22:30

Litt sjokkert over såpass mange feil på en kostbar vogn som Kabe. Håper forhandleren tar godt var på deg, Tom!
Til Toppen Go down
per-erik




Male
Antall Innlegg : 19
Localisation : Andøy, Nordland
Registration date : 12.05.2012

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeSøn 28 Jul 2013 - 22:29

Da har jeg hatt min "nye" 2011 Onyx GLE B14 på en ukestur rundt i Nordnorge. Denne vogna har oppgradert totalvekt til 1800 kg. Jeg veide vogna underveis og kom på 1540 pluss kulevekta som var ca 80. Det var noen ting som lå hjemme denne turen, men konstaterer likevel at jeg har god nok lastekapasitet for vår familie på 4.

min forrige vogn var en Hobby720UKFE, og det blir litt i forhold til den jeg vurderer Kaben min. Der hadde jeg 180 kg lastekapasitet, og det var på papiret.

Når det gjelder kjøreegenskaper på en såpass stor vogn på enkelaksel kan jeg bare si meg strålende fornøyd. Vogna henger etter som den skal uansett vei og fart. Jeg må innrømme at jeg var litt bekymret for mer vingling etc pga en aksling, men dette merket jeg ingenting til. Trekkbilen er en Volvo XC60 som jeg veide til 2300 inkludert folk og 80kg på kula. Jeg kunne ikke ønsket meg noe stødigere vogntog enn dette.

Syns forøvrig vogna er helt super å bo i selv med 2 små barn. Den er mye mindre en Hobby`n men føles likevel mer romslig. Kvaliteten på detaljene som blendingsgardiner, skaplås,myggdør etc er jeg også veldig fornøyd med. mine 2 små klare ikke å ødelegge noenting.

Klisjeen om sitteputer stemmer forresten også. jeg sitter ikke mye i vogna, men noen timer blir det pga små barn(leggetid,frokoste etc. Jeg vil si jeg sitter like godt i vogna som min Ekornes sofa hjemme.

Nå skal jeg prøve å få brukt vogna mest mulig før vinteren, så återkommer jeg med evt negative erfaringer hvis nå det skulle komme.

PS! 4,5 meter Zip passer, og blir fin og stram selv om vogna har "kabe-knekk" på taket Smile
P-E



Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeSøn 28 Jul 2013 - 22:42

Per-Erik

Greit at du vil bruke vogna mest mulig før vinteren, men det er jo ingen grunn til å ikke campe på vinteren også da...
Til Toppen Go down
per-erik




Male
Antall Innlegg : 19
Localisation : Andøy, Nordland
Registration date : 12.05.2012

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeSøn 28 Jul 2013 - 22:48

Hei Arne,
Jo planen er å campe om vinteren også, men vi har enda ikke klart å bli enig i hvor. Det er ikke flust med vinterplasser her hvor jeg bor, og det er lite "barneaktiviteter" tilgjengelig på disse typiske spikerteltbyene.
Jeg har faktisk innhentet tilbud på piggdekk på felg da jeg føler vogna ble lett og stødig nok til å dra på vinteren slik at vi kan campe som på sommeren i stedet for fastplass:)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 13:26

Per-Erik
Har ikke lagt merke til hvor du bor, men det kan jo hende noen vet om en plass i nærheten av deg som kan være fin å bruke om vinteren.
Til Toppen Go down
per-erik




Male
Antall Innlegg : 19
Localisation : Andøy, Nordland
Registration date : 12.05.2012

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 14:56

Da har jeg oppdaert profilen min med bosted Arne. Jeg tror jeg kjenner til de fleste plassene som er i akseptabel avstand til der jeg bor. Lurer forresten og på om noen har info linker etc til folk som camper/fricamper,drar vogna på vinteren.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitimeTir 29 Jul 2014 - 0:51

Som nevnt i andre tråder så ser jeg etter lange 230 vogner og i den forbindelse kom jeg over denne: http://m.finn.no/car/caravan/ad.html?price_from=20000&year_from=1996&make=7979&price_to=120000&sort=0&no_of_sleepers_from=4&width_to=250&weight_from=1100&ref=fas&finnkode=50216334

Både farger og planløsning ser meget bra ut i denne. Dessverre er prisen noe høy. Har Kabe flere 230 vogner på over 7 meter (totallengde) med lignende familieløsning? Finnes det noen oversikt over hva de ulike benevnelsene til Kabe betyr?


Sist endret av AndersW den Ons 30 Jul 2014 - 15:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 28 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 28 av 28Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Erfaringer med Bjølseth
» Erfaringer med biltemaaggregat?
» Erfaringer med Isocamp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: