CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 25, 26, 27, 28  Next
AvInnlegg
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 13:38

Tom RS skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg

Om det ikke var for de tullete innleggene ville det vært 4 innlegg i denne tråden og ikke en levende sjel hadde giddi og gått inn her. Det er nå litt begrenset da hvor lenge det er mulig å kun finne på saklige innlegg. Med litt humor blir det mere "fart". Det går i bølgedaler. Plutselig kommer det et saklig innlegg som blir debattert til før eller siden sklir ut. Se på det som ventetrafikk. Om du irriterer deg grenseløst over dette bør du kanskje ikke være her inne. Men for all del du som alle andre er mer enn velkommene. Men dere bør godta forumet som det er.

Hadde blitt sett på som et nederlag om tråden inneholdt kun fire saklige innlegg som ville ha vært til nytte for de som er nyskjerrige på Kabe? Har rense middel jeg, til alle slags tråder. affraid affraid affraid affraid

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 13:44

tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 13:53

Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

He he he Jeg var litt mer diplomatisk enn deg. Very Happy
Hvem i heite er vel interesert i å lese om Kabe????
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 92321
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 13:57

Tom RS skrev:
Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

He he he Jeg var litt mer diplomatisk enn deg. Very Happy
Hvem i heite er vel interesert i å lese om Kabe????
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 92321


Fatter ikke at det er en tråd om det en gang jeg
Sleep Sleep Sleep Sleep
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 13:59

Lady 1 skrev:
Tom RS skrev:
Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

He he he Jeg var litt mer diplomatisk enn deg. Very Happy
Hvem i heite er vel interesert i å lese om Kabe????
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 92321


Fatter ikke at det er en tråd om det en gang jeg
Sleep Sleep Sleep Sleep

Ja ikke sant, hadde det ikke vært for oss Hobby eiere så hadde det vært stuslig inne her. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 258774
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 14:08

Tom RS skrev:
Lady 1 skrev:
Tom RS skrev:
Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

He he he Jeg var litt mer diplomatisk enn deg. Very Happy
Hvem i heite er vel interesert i å lese om Kabe????
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 92321


Fatter ikke at det er en tråd om det en gang jeg
Sleep Sleep Sleep Sleep

Ja ikke sant, hadde det ikke vært for oss Hobby eiere så hadde det vært stuslig inne her. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 258774


Har du lagt merke til en ting Tom, hvor lykkelige, glade, entusiastiske,og fornøyd vi er i Hobby.
Det tar liksom ingen ende. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 928394
Du føler det sånn du også Wink
Til Toppen Go down
tor1




Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sogn og Fjordane
Registration date : 08.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 14:11

Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

Ohoi sann!!! Ska sei at fruen er i det hyggelge hjørnet i dag
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 14:15

tor1 skrev:
Lady 1 skrev:
tor1 skrev:
Eg skal sei seriøsiteten var på topp her. Kva har alle desse tullete innlegga her å gjæra? Takk får meg


Bare hyggelig!

Ikke smell i døra da du går lol! lol! lol!

Ohoi sann!!! Ska sei at fruen er i det hyggelge hjørnet i dag


JEPP

Skal ikke mye til lol! lol!

Det er freddan, og 4 jobbe dager til dette året
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 14:16

Men nå tar vi praten over i pratetråden.
Pronto.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 15:32

J.O. skrev:


Nå er det en stund siden jeg har hatt nordisk, hva er det for noen punkt på lista som er standard og ikke på en sånn?

J.O.

Lista var den som var nevt i Camper Snow tråden.

Vår nordiske vogn har dette fra lista over;

-Alufelger
-baklyktkonsoll (? Usikker på hva som menes )
-strøminntak m/tv - 230 VAC inn og ut
-utv. gassuttak
-stekeovn (Stor komfyr 4 bluss og stekeovn)
-stort kjøleskap
-avbryter til vannpumpe
-utvendig belysning
-antenneuttak ute, ved skjenk og på soverom

Kabe selges i forskjellige utstyrsnivåer, hvor Royal serien har mest.
Lista over er et utdrag.

Den komplette lista over utstyr kan sees her;

Ecoprim-isolering
Plastreglar
Vagnsbred integrerad gasolkoffert i ABS med belysning
Helgalvaniserat stålprofilchassi
Krängningshämmande friktionskoppling
Påskjutsbroms med backautomatik
Aluminiumfälgar
Tonade dubbelfönster med rullgardin
Myggnät i öppningsbara fönster
Köksfönster
Ventilerande takluckor med myggnät och mörkläggningsgardiner
Vädringslucka
Skidfack med utdragbar botten och belysning
Köksfläkt med motor och fettfilter
12V-anslutning med 13-polig kontakt, system Jäger
Högtalare fram
Förberett för inbyggd CD / DVD
TV-antenn med förstärkare
Servicecenter med kontrollpanel
Elcentral 230V, 16A med automatsäkringar
Jordfelsbrytare
Elbox med utv. 230V/12V uttag, centralantennanslutn.
Fritidsbatteri 75Ah / Batteriladdare 25A 3-stegs
Dimmer främre taklampa
Garderobsbelysning
Kylskåp 189 liter
Toalettrum med tvättställ, dusch och skåp
Vridbar spoltoalett, fast installerad med utvändig tömning
Automatiskt vattensystem
Spillvattentank 18 liter
Engreppsblandare i kök och toalett
Vattentank 40 liter med utvändig påfyllning
Alde Compact 3010 centralvärme med digital klocka
Belastningsvakt som automatiskt minskar/kopplar bort pannans strömförbrukn.
12V / 230V cirkulationspumpar
Elpatron 230V, 3 kW, 3-stegs
Varmvattenberedare
Automatiskt golvvärmesystem (AGS)
Torkskåp med droppfat och stängningsbar ventilator
Avfallshink med källsortering
Arbetsbänk med gasolkök: 4-lågig med grillugn
Utvändig gasolanslutning för grill placerad i gasolkoffert
Läckindikator
Enhetligt låssystem, en nyckel till samtliga lås
Bord sittgrupp med avlastningsskiva
Spiralmadrass 12 cm + bäddmadrasser 6 cm
VarioVent - unikt ventilationssystem
IR-larm / brandvarnare
Ljuslister (framgrupp+mittdinette)
Dimmer på ljusramp, fram
Stort takfönster
Centraldammsugare
Utvändigt duschuttag


mvh
Lykkelig Kabe eier
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 15:38

Her er noe av ekstrautstyret

Stor kyl/frys 175 liter
Ugn med grill
Saxstativ
Centraldammsugare
Utvändigt duschuttag
Cityvattenanslutning
Vattenlås
Skinnklädsel
CD/Radio Kenwood
Högtalare
Hemmabio med DVD
Ljuslistsats
Vägguttag 230V
Dimmer på ljusramp fram
Luftkonditionering Dometic B2200
KABE AirVent
Mörktonade fönster
Heki-2
Elmätare
Booster
Stort batteri
KABE Guard SMS
Gasvarnare SafetyGuard
Säkerhetslarm
Klädhängare med tork
Handdukstork
Ytterbelysning med rörelsevakt
Myggnätsdörr
Utvändigt gasoluttag
Markis
TRUMA Move Control
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 17:52

Ææh, lange lister blir det når hele konstruksjonen er med og gjerne to ganger!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 22:22

J.O.

Ska'n skryte får'n gjøre det skikkelig lol!

Litt copy/paste fra Kabe's web sider uten nøyaktig korrektur.. ærre så nøye 'a lol!

Poenget er vel at Royal serien er relativt bra specet. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 22:28

Tyskerne har en del å lære av nordiske når det gjelder å utstyre vognene sine...
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 9:19

Hei
Er nysgjerring på en liten sak:
Jeg fyrer med 2 kw og klarer å holde ca 22grader ved ca 10 minusgrader før jeg må fyre med gass for å holde tempen oppe. Hvilken erfaringer har dere med deres vogn? (har en onyx 04 mod) Vet at det varier fra sted til sted, om det er ute ved havet eller langt til fjells, vind og mm, men sånn generelt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 9:23

LOGE

Er litt usikker, men jeg tror det er slik hos oss også. Sånn circa....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 9:32

LOGE skrev:
Hei
Er nysgjerring på en liten sak:
Jeg fyrer med 2 kw og klarer å holde ca 22grader ved ca 10 minusgrader før jeg må fyre med gass for å holde tempen oppe. Hvilken erfaringer har dere med deres vogn? (har en onyx 04 mod) Vet at det varier fra sted til sted, om det er ute ved havet eller langt til fjells, vind og mm, men sånn generelt.

Hei LOGE

et vesentlig moment er jo og her størrelsen på vogna...... men en temforskjell ute og inne på 15 grader pr kW bør du absolutt klare, på stille vær....
Til Toppen Go down
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 9:48

Betty Boop skrev:
Tom RS: Nå ligger du dårlig an her!!! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 65842 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 904284 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 388844 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 970313 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 715312 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 742796 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 830847

Ellers sender du... SPIDERMAN ettern? Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 10:51

LOGE skrev:
Hei
Er nysgjerring på en liten sak:
Jeg fyrer med 2 kw og klarer å holde ca 22grader ved ca 10 minusgrader før jeg må fyre med gass for å holde tempen oppe. Hvilken erfaringer har dere med deres vogn? (har en onyx 04 mod) Vet at det varier fra sted til sted, om det er ute ved havet eller langt til fjells, vind og mm, men sånn generelt.

Hei LOGE..

Nå har vi ei 780 vogn 03 mod og bruker gass på dagtid, bare det gjør jo stor forskjell på tempen...Har du 230/12V`s pumpe? Har du sett etter om bryter`n på pompa står på 230V?.....230V gir større effekt på varmen.
Nå er jeg fersk bruker av Kabe sjøl så jeg er på utforskerstadiet...ennå Wink
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 11:24

Det som også er interesant er hvilken temperatur glykolen som sirkulerer har, klarer Alden å holde temperaturen oppe på El? Har dere en 3010, så les av temperaturen på regulatoren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeLør 20 Des 2008 - 21:16

Ær'e kaldt ute ?
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 0:12

Rufus skrev:
Ær'e kaldt ute ?

scratch scratch Hmmmm..... er du drunken ? Suspect
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 15:05

Hei

Har snakket med andre i området som fyrer kun på strøm ned til ca 15-20minus, avhengig av vind etc.
Fant ut at lokket til ekspanksjonstanken ikke var skrudd igjen etter service i høst. Skrudde det igjen, men med kun 2 minusgrader så fikk jeg ikke testet om dette kan være årsaken. Tempen på vannet er på ca 75 grader. Skal også sette sirk.pumpen på konstantdrift.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 15:20

LOGE skrev:
Hei

Har snakket med andre i området som fyrer kun på strøm ned til ca 15-20minus, avhengig av vind etc.
Fant ut at lokket til ekspanksjonstanken ikke var skrudd igjen etter service i høst. Skrudde det igjen, men med kun 2 minusgrader så fikk jeg ikke testet om dette kan være årsaken. Tempen på vannet er på ca 75 grader. Skal også sette sirk.pumpen på konstantdrift.

Om ikke dette er et lokk av den typen med sirkulasjonspumpa i så skal vel ikke dette ha noen betydning.
Systemet er ikke under trykk som på en bil.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 15:45

LOGE skrev:
Hei

Har snakket med andre i området som fyrer kun på strøm ned til ca 15-20minus, avhengig av vind etc.
Fant ut at lokket til ekspanksjonstanken ikke var skrudd igjen etter service i høst. Skrudde det igjen, men med kun 2 minusgrader så fikk jeg ikke testet om dette kan være årsaken. Tempen på vannet er på ca 75 grader. Skal også sette sirk.pumpen på konstantdrift.

Hei

jo, men her er vognstørrelsen, og typen vesentlige faktorer....

Selv ligger jeg på 2 kW til 15 kuldisser, med lukene litt oppe.... 650'n jeg hadde før, klarte ca 20-22 kuldisser, før trinn tre måtte inn på alde'n, også med lukene oppe.... men så har vi i begge disse vognene jo hatt el-gulv, som er i tillegg til alde'n da.....

Om lokket er åpent på eksp tanken, betyr ikke det noe for varmen i vogna, som J.O sier...... det er ikke trykkanlegg......
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 15:57

Dette er jo ei vogn på ca 6m og laget for disse forholdene. Hadde ei knaus 560 hvor jeg holdt såvidt 20 grader med alden på 2kw. Hadde forventet bedre av en Kabe på ca samme str. Når jeg kobler til gass så kan jeg ha det godt og varmt.
Glykolen er målt til -38grader, og det er jo et stort system som glykolen sirkulerer gjennom, kan det hende at væsken er for tykk blandet?
Har en kjenning ved er vi står som har en Bjølseth 790 og der fyres det med 2kw ned til ca 15-20.
Kan hende at det skal være slik at 2kw ikke gir bedre varme, men er da litt skuffet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 16:06

LOGE

Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei, da jobber fyren din bedre og du vil merke varmeforskjell i vogna.

Ikke vær redd for å ha lukene åpne, vi har åpen to stk på vinteren, og gjerne lufteluka også, men vi bruker å lukke soveromsdøra for at det skal være kaldt der inne, sånt er jo smak og behag.


Sist endret av Link den Fre 9 Jan 2009 - 20:45, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 16:09

Hva er temp diff glycol inn/ut på Alden?
Om denne differansen er liten, 5 grader feks er det ting som tyder på at du ikke får overført effekten til lufta.
Er differansen stor, 12 grader eller mer er det dårlig sirkulasjon eller for stor luftutskiftning i vogna.
Du får gå systematisk tilverks og utelukke feilkilder etterhvert.

Veldig ofte er det litt luft her og der, spesiellt om anlegget har blitt åpnet og nytt vann er tilført i den senere tiden.
Dette gir begrensninger i sirkulasjonen.
Kan også vere pumpefeil.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 16:17

Har ikke målt ut/inn forskjellen på glykolen. Skal kjenne på rørene neste gang jeg er der oppe. Takk for tipset.
Det skal visst være automatisk lufting på alden, men kan sjekke lufteskruene rundt vogna om det er luft.
Da har jeg iallefall noen tips som skal sjekkes når jeg drar opp etter nyåret.
God jul Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 16:26

LOGE

I min vogn er det to sirkulasjonpumper, en 12V og en 230V, den på 12V er av lignende type som 230V og er plassert nede på gulvet. Denne har to hastigheter og bråker litt vel mye.
Når den går på fullt hender det at jeg hører at det kommer bobler oppe i exp tanken.
Har lest en plass at pumpen har denne innstillingen nettopp til dette formålet.
Pumpen er levert av Hella.
Veit ikke hvilken type Kabe bruker.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 16:49

Har også to typer pumper. En på 12v som sitter i ekspansjonstanken og en på 230 v som sitter rett under ekspanksjonstanken. Lite støy fra disse, litt vibrasjon er det men minimalt. Jeg bruker kun 230v og det er en hastighet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 17:02

LOGE skrev:
Dette er jo ei vogn på ca 6m og laget for disse forholdene. Hadde ei knaus 560 hvor jeg holdt såvidt 20 grader med alden på 2kw. Hadde forventet bedre av en Kabe på ca samme str. Når jeg kobler til gass så kan jeg ha det godt og varmt.
Glykolen er målt til -38grader, og det er jo et stort system som glykolen sirkulerer gjennom, kan det hende at væsken er for tykk blandet?
Har en kjenning ved er vi står som har en Bjølseth 790 og der fyres det med 2kw ned til ca 15-20.
Kan hende at det skal være slik at 2kw ikke gir bedre varme, men er da litt skuffet.

Loge

jeg mistenker luft i systemet for å være synderen hos deg...... derved reduseres gjenomstrømningen.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 17:46

Rufus skrev:
LOGE

Er litt usikker, men jeg tror det er slik hos oss også. Sånn circa....

Ved nærmere ettertanke tror jeg nok at trinn 1 (eller 1050 watt) krever gass i tillegg relativt tidlig, mens trinn 2 ( 2100 w) holder vogna varm nok ved temperaturer nedover på 2 sifret kalde. Uten at jeg husker detaljene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 18:15

Rufus skrev:
Rufus skrev:
LOGE

Er litt usikker, men jeg tror det er slik hos oss også. Sånn circa....

Ved nærmere ettertanke tror jeg nok at trinn 1 (eller 1050 watt) krever gass i tillegg relativt tidlig, mens trinn 2 ( 2100 w) holder vogna varm nok ved temperaturer nedover på 2 sifret kalde. Uten at jeg husker detaljene.


Trinn 1 1050 W
Trinn 2 2100 W
Trinn 3 3150 W
Til Toppen Go down
LOGE




Antall Innlegg : 16
Registration date : 20.12.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitimeSøn 21 Des 2008 - 21:06

Har tenkt på at det kan være luft, men skal ikke den automatiske luftingen fikse dette?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 26 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 26 av 28Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 25, 26, 27, 28  Next
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer
» Erfaringer med Bjølseth
» Erfaringer med biltemaaggregat?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: