CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Eldre biler med god tilhengervekt.

Go down 
+10
OyvindSP
thor_egil
Johnny
Ronny
Per H
joka
Kurt
Jan
Sten Rune
CGJ
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 6:39

Vegard skrev:
Tove skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13129731&sid=xz9sabYCXol038133&WT.svl=Link

Denne Question

Tove

kjenner du til bilen??????

Vegard

God morgen.
Datt litt fort ut her i går....Ja jeg kjenner bilen..Den tror jeg også har vunnet et par 1. priser + diverse. Det er nevøen vår som eier den......Den eneste kunnkapen jeg har om disse typer biler er at di er tørste....litt for tørste etter vår smak...Men ellers er bilen akkurat sånn som beskrevet i annonsen...Veldig nøye fyr han der....
Toyota Hiclass 97 har vi hatt....102 hester mener jeg.....120 på motorveien hmmm.... et aldri så lite hørselsværn hadde hvert på sin plass.....
Vi hadde den korte typen helt ok egentlig...Til småbarnsfamilier er den jo perfekt men når ungene begynner å bli 140 cm. lange eller mer da bygynner det å bli smått og trangt i baksete. Kanskje den lange typen er bedre...Super Costummen vet jeg det er større plass i, men det er vel det jeg vet om den også.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 7:10

egentlig noen tøffe og fine tur biler, men som Tove sier litt vel tørste! også er det vel mye rart som skjer når de begynner å dra på åra!
verksted regningene kan bli vel mange! hvis man ikke kan gjøre det sjøl da!
men jeg har flere vænnar som har en vænn og de vil ikke ha noe annet!
så noe bra må det jo være med de hehe!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 7:21

Må bare bidra litt siden vi har hatt flere av disse chevyene og fremdeles har en. Tørst? Ja det kan du lite på. Vår er med bensin v8 og forbruk fra 1,4 og oppover. Ca 2 liter med vogna på oppover setesdalen gikk bra det. Men kongebil å kjøre med.
Dieselvariantene gikk vel bitte lite grann billigere men en del driftsforstyrrelser og verkstedsregninger som ble bonusen.
Og vi har tanker om å beholde vår starcraft som en moro/fritidsbil.
Og hadde forbruket vært halvert på starcraften ja da hadde vi nok brukt den fremdeles.
Husker ikke tilhengervekta sånn i farta men var ganske høy på den vi har.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 9:20

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Sten Rune skrev:
Maya

De Hiace'ne gikk ut i -95, og hadde ikke turbo....

Sten Rune

Har ikke greie på sånt jeg vet du........

.... men det er bra.....for de syns jeg ser farlige ut om en er uheldig.........

De er på linje med caravelle med hekkmotor...... du må glemme de, for det er ikke de vi prater om ved snakk om Hi-ace..... front kom på Hiace i 95-96, og det er 12 -13 år siden......

De ER glemt nå......... Sten Runes forklaring om afro afro afro sitter i .........Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 9:33

Jan skrev:
Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Unnskyld meg.....men jeg syns de bilene er grusomt stygge.....


May britt. Fy skamme deg å si noe slikt.

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 36874
hun skulle hatt litt pryl på blanke messingen, etterfulgt av grundig vask av fingrer og munn................................med grønnsåpe

hva svarer en på sånt da Suspect Suspect ........ får i alle fall ta med kjæledeggen om jeg skal til Tafjord da skjønner jeg..........Wink Wink
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 19:52

Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 28 Apr 2008 - 22:50

May-Britt skrev:
Jan skrev:
Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Unnskyld meg.....men jeg syns de bilene er grusomt stygge.....


May britt. Fy skamme deg å si noe slikt.

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 388844 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 36874
hun skulle hatt litt pryl på blanke messingen, etterfulgt av grundig vask av fingrer og munn................................med grønnsåpe

hva svarer en på sånt da Suspect Suspect ........ får i alle fall ta med kjæledeggen om jeg skal til Tafjord da skjønner jeg..........Wink Wink
he he, skal nok bli kompis med han og skal du se.
onkel med 35 grønnlandshunder kurerer det meste
neida var bare spøk må vite lol! er så snill atte, men liker ikke at noen mobber de bilene som jeg liker mest
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 6:13

Ronny skrev:
Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...

De fleste varebiler fra rundt 90 var vel dårlige i kollisjonstester....... på caravellen hadde du og forhjulene under rumpa, og bare litt blikk forran beina....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 6:31

Vegard.

Fordelen med gamle Hi-Ace var jo at du fikk lufta sokkene,om du var svett på beina.Ikke mange cm. fra tottelottene til fronten der.

Men på et sinnsykt vis likte jeg å kjøre de gamle svina der.Hadde dem både i jobb og privat.Mye bensin på tanken,60 kg. bly over bakhjula,og bra piggdekk,gjorde at det gikk greit på vinteren.Men logra som fy gjorde det uansett om man var litt hissig på'n.Men j..... bra biler å dra vogn med var de.Ble jo bedre og bedre jo mer man lastet dem.

Men er glad elgen holdt seg unna den fronten der..............
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 6:57

Kjørte litt med første versjonen av hikkasen på begynnelsen av 70 tallet i krsand. Blikk-kasse javisst. Og stasndard utrustning vinterstid i varerommet var knipetak og kjettinger. Var en racer på å sette på disse knipetaka for å komme laus fra snøslapset.
Leverte mye ESAP pinner og med noen 100 kg av disse bak i rommet gikk det bra men uten så var det å kjøre med kjettinger.
Men bilen var svært driftsikker den. Aldri noe tull der.
Og kollisjonssikkerhet? det snakket vi ikke om på den tida.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 0:20

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...

De fleste varebiler fra rundt 90 var vel dårlige i kollisjonstester....... på caravellen hadde du og forhjulene under rumpa, og bare litt blikk forran beina....

?? har ikke tenkt å kjøpe en sånn heller.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 5:59

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...

De fleste varebiler fra rundt 90 var vel dårlige i kollisjonstester....... på caravellen hadde du og forhjulene under rumpa, og bare litt blikk forran beina....



?? har ikke tenkt å kjøpe en sånn heller.....

Ronny

det er vel snaut noen igjen av de heller....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 6:01

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...

De fleste varebiler fra rundt 90 var vel dårlige i kollisjonstester....... på caravellen hadde du og forhjulene under rumpa, og bare litt blikk forran beina....



?? har ikke tenkt å kjøpe en sånn heller.....

Ronny

det er vel snaut noen igjen av de heller....

Går mange av de i Afrika....... lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 6:03

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Nei gud bedre den gamle varianten kommer ikke hjem til meg....hadde en sånn 91 modell som arbeidsbil i 1993 og verre dritbil å kjøre skal du lete lenge etter...at den er direkte dårlig i kollisjonstester er vel heller ikke et pluss...

De fleste varebiler fra rundt 90 var vel dårlige i kollisjonstester....... på caravellen hadde du og forhjulene under rumpa, og bare litt blikk forran beina....



?? har ikke tenkt å kjøpe en sånn heller.....

Ronny

det er vel snaut noen igjen av de heller....

Går mange av de i Afrika....... lol!

he-he...... lol! lol! lol! de oste jo heller ikke av kvallitet......
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 9:40

stor interesse for vinterdekk i afrika ! (selv om det er godt strødd i sahara)

vinterdekk som blir kastet her når det er 3mm mønster er populære.... da har de jo 5mm å slite på.

men det er vel stopp nå... ikke lov å eksportere søppel (SFT)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/30/519836.html
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeLør 12 Jul 2008 - 21:52

Arctic

Gå inn og velg bil og vogn på whattowcar.com...så får du beskjed hvor god matchen er...

Vet at dieselen kan dra 2000 kg.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeLør 12 Jul 2008 - 22:36

TILHENGERVEKT? Bruk badevekta da. Og hva ialle dager skal man med eldre bil og tilhengervekt. Veie svigermora?

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 897742
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 19:50

Hva med denne? i Disse rente tider har jeg begynt å se meg om etter trekkvogner som jeg har råd til uten å låne mere penger...joda er klar over at det er lite moment i den men med automat og 136 hk må dette gå..skal heller ikke på ferie på Vestlandet med det første..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15018336
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 19:53

Ronny skrev:
Hva med denne? i Disse rente tider har jeg begynt å se meg om etter trekkvogner som jeg har råd til uten å låne mere penger...joda er klar over at det er lite moment i den men med automat og 136 hk må dette gå..skal heller ikke på ferie på Vestlandet med det første..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15018336

Ronny

men E-6 over Hamarøya, er jo en større prøvelse enn vestlandet da.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 19:54

Jepp men vi har vel egentlig bare tjernfjell som den eneste fjellklatringen før vi er i Sverige/Finnland

Dessuten har jeg lyst på en mercedes...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:00

Ronny.

Hm,er ikke dette en vanlig E-200 da ? 100 hk. ??????

Er da 136 hk. i de maskinene der.

Prøv å finne en E-230,med 150 gamp.Ikke så store prisforskjellen,men en vesentlig mer alert motor,med mer moment ogå.Har hatt en sånn en,og den dro vogn som en konge.Er faktisk bra sprek den 230'en.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:01

Ronny.

Ser nå at han kommenterer dette med hestene på den.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:09

Ronny.

Hva med å tenke gammel S-klasse.Bygd som tankser disse her,og har mye av nymotens utstyr,som ABS og airbag.Ikke alle har airbag tror jeg av de årgangene,men ser at det står oppført på noen av dem.

Synes dette er tidløst design,som oser kvalitet.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14685679
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:28

Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:47

ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929
steike herlig bil, og jeg skjønner godt din dragning mot de
har samme selv
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:47

dragning altså
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:52

Jan skrev:
dragning altså

Du og Arve????????? mot hverandre????????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:55

Vegard skrev:
Jan skrev:
dragning altså

Du og Arve????????? mot hverandre????????
he he nei mot lignende biler
altså biler med motor nok til mer enn en bil med vogn på slep
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 20:56

ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

[url=http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929[/quote[/url]]

Arve

De har ikke hengervekt så du kan dra bjølla di tom engang....

280se mener jeg har 1450kg iallefall.... og tror ikke den 560'n har allverden høyere...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 0:03

Jan skrev:
ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929
steike herlig bil, og jeg skjønner godt din dragning mot de
har samme selv

Jan.

Er noe med de klassikerne der asså !!!!!!! Og mektig maskin.Hadde vært artig å ha en sånn en som bil nummer to.Som skulle få slippe å bli taua ut i Oslo-saltlaka på vinteren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 0:06

[quote="Sten Rune"]
ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929[/quote]

Arve

De har ikke hengervekt så du kan dra bjølla di tom engang....

280se mener jeg har 1450kg iallefall.... og tror ikke den 560'n har allverden høyere...

Stenis.

Ojda !!!!!

Men Karoli og co. dro jo de største Tabbertene med sånne biler på 80-tallet.Kanskje de dreit i vekt o.l. ????

Er jo bare en guttedrøm dette,og selvsagt ganske unyttig til daglig bruk.Eller ????

Må vel ha litt kronasjer til å ta noen reparasjoner i ny og ne.Begynner jo å bli noen år disse.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 6:25

[quote="ARVE"]
Sten Rune skrev:
ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929[/quote]

Arve

De har ikke hengervekt så du kan dra bjølla di tom engang....

280se mener jeg har 1450kg iallefall.... og tror ikke den 560'n har allverden høyere...

Stenis.

Ojda !!!!!

Men Karoli og co. dro jo de største Tabbertene med sånne biler på 80-tallet.Kanskje de dreit i vekt o.l. ????

Er jo bare en guttedrøm dette,og selvsagt ganske unyttig til daglig bruk.Eller ????

Må vel ha litt kronasjer til å ta noen reparasjoner i ny og ne.Begynner jo å bli noen år disse.

Arve

Hva gjorde du for noen år siden ang vekt a????

Jeg kikka på en 280se får noen år siden, mener det var en 84-modell, og den hadde såvidt lov å trekke Adria'n. Husker jeg ble litt paff da, så jo for meg nærmere 2 tonn bak på den kroken.
Kan jo hende at en sein 126-bil har høyere vekt ifb med de nye reglene som kom.

560'n har egenvekt på "bare" 1800kg.....

http://www.mercefreaken.com/

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 6:29

hei

husk og at da disse bilene var nye, så var jo ei 650-vogn enorm..... har jo endra seg litt dette...... alt over 550 var jo sykt svært på den tiden...

Husker naboen hjemme kjøpte seg ei Europa 530..... det var jo totalt villt, for den vogna var jo så enorm...... men når jeg ser den vogna i dag, må jeg nok le litt vedr dette ja.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 6:30

Vegard

Inne på noe vesentlig der ja...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 12:42

Fordi jeg sitter og surrer på et medium interessant møte gjorde jeg noen søk, og biler med 2000 kg og høyere hengervekt til rundt 50.000,- som kan være aktuelle er

Daihatsu Rocky
Ford Galaxy (mange biler)
Jeep Cherokee
Mitsubishi Pajero
Nissan Patrol (litt eldre)
Opel Frontera (få biler)
Seat Alhambra
Ssangyong Musso (få biler)
Toyota Hi-Ace
Volkswagen Caravelle T4
Volkswagen Sharan (mange biler)

Ikke akkurat drømmebiler i fleng, men de fleste av disse er ikke for gamle, og enkelte er i såpass stort antall at det mulig å finne riktig utstyr/motor uten for store kompromisser på kjørelengde/utseende.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Eldre biler med god tilhengervekt.
Til Toppen 
Side 3 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Oversikt tilhengervekt og totalvekt
» Liste over tilhengervekt + hva med bare B-lapp
» USA biler
» Diagnosesystem for japanske biler / tuning
» Fartsgrense Tyskland biler over 3,5 til 7,5 tonn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: