CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mitsubishi Pajero

Go down 
+8
Tasle
hpk
Camelot
Thomas
Jan
Remi
Black Betty
thor_egil
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 5 Mai 2008 - 21:09

Ser at mange bilmerker har fått sin egen tråd her.. derfor ingen grunn til at ikke Pajero'n også skal ha det Laughing

Pajero 3,2 l Diesel

3,2 liter 4 syl Diesel på ca 170 Hk 395 Nm ( med forbehold om at jeg husker riktig )

Litt deilig lastebilfølelse i en bil som er bygd for bruk utenfor asfalten om nødvendig Cool

Totalvekt 3030 kg
Max hengervekt 3495 kg
Max vogntogvekt 6525 kg

Siste måling ca 1,3 liter / mil med en stor Kabe hengende bak. Laughing

Endring 6. mai
Ny måling idag på tur til Sverige ga 1,75 liter / mil... Shocked


Sist endret av Rufus den Ons 14 Mai 2008 - 23:07, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 5 Mai 2008 - 21:09

Mitsubishi Pajero Dsc00019
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 21 Jul 2008 - 21:13

Etter litt kjøring med vogn bak Pajero 3,2 l Diesel

Totalvekt 3030 kg
Max hengervekt 3495 kg
Max vogntogvekt 6525 kg

Denne tur grovt regnet full vogn, dvs 2000 kg
Denne tur grovt regnet full bil, dvs 3000 kg
Denne tur Vogntogvekt ca. 5000 kg
Veid før avgang på biltilsynet vekt

Kjørt 5600 km via Sverige over Finnmark til Nordkapp
Deretter via kysten til Tromsø, Narvik og Kiruna.
Retur fra Kiruna via E45.
Altså meget variert terreng ; flatmark, bakkar og berg.

Forbruk beste over en tankfylling 90 liter = 1,3 l /mil
Forbruk gjennomsnitt over 5600 km = 1,6 l /mil

Dette kan man leve med.......
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 21 Jul 2008 - 21:45

Skulle mene det, Rufus!

Kjører du på grønne skilter?

Med 4 barn er jo Pajero en aktuell bil, for den leveres vel som 7-seter, men det vil vel svi i lommeboka....?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 21 Jul 2008 - 23:59

thor_egil skrev:
Skulle mene det, Rufus!

Kjører du på grønne skilter?

Med 4 barn er jo Pajero en aktuell bil, for den leveres vel som 7-seter, men det vil vel svi i lommeboka....?

Joda, grønne skilter.... de hvite koster jo 300.000.-
affraid
og det har jeg ikke råd til...


Samt at unga har busskort .. da går det greit...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 20:00

Foto fra innsiden av en japansk SUV - terrengbilen Pajero

Mitsubishi Pajero Pajerointmh6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 20:03

NAV - Ryggekamera - DVD spiller i dashbordet...

Mitsubishi Pajero Ryggekameract2
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 20:04

Lett modifisert .....

Mitsubishi Pajero Pajerodesert1me2
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:17

Konebilen jo....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:24

Ønsker meg ny stemme til navigasjonen som sier: "Fem hard høyre over krøen" og sånt Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:29

Remi skrev:
Ønsker meg ny stemme til navigasjonen som sier: "Fem hard høyre over krøen" og sånt Smile
koneopplæring i løpet av vinteren? lol!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:29

Remi skrev:
Ønsker meg ny stemme til navigasjonen som sier: "Fem hard høyre over krøen" og sånt Smile

scratch scratch scratch Jeg morer meg litt over engelskmannen i Pajeroen som konsekvent sier "take the first/second/third eeegzit at the roundabout...."
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 22:29

Remi skrev:
Ønsker meg ny stemme til navigasjonen som sier: "Fem hard høyre over krøen" og sånt Smile

He he.. DET hadde vært gromt det. Spesielt på vegen oppover mot Dagali i vinter affraid Vet om ei som muligens ikke hadde vært like fornøyd med det..
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 0:04

Har ei svensk dame under setet i LCn, stortsett høfflig.
Har derimot lastet ned John Cleese på TomTom'en, der får man gjennomgå Very Happy
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeTir 23 Feb 2010 - 14:28

noen som har prøvd Pajero Sport?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeTir 23 Feb 2010 - 22:33

Camelot

Har IKKE prøvd det selv. Men vet om en som vet om en etc (går altså ikke helt 100% god for dette), men han var ikke fornøyd. Var visst tydelig at Mitsubishi hadde prøvd seg på "noe de ikke fikk til". Snakket litt med folk ang Pajero da jeg vurderte det, ene sjåføren på jobb hadde en kompis som hadde en sånn en.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeOns 14 Apr 2010 - 23:37

Går og tenker på å bytte ut V70'n med en Pajero. Etter prisleiet å dømme blir det sånn ca 2004 modell 7 seter 3,2 diesel automat. For snart 20 år siden hadde jeg en 88 mod Pajero som jeg var godt fornøyd med og jeg regner med at ting ikke har blitt dårligere med årene.

Noen flere som har erfaring med Pajero?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeTor 15 Apr 2010 - 0:54

har en kamerat som har en 02 modell varebil
blir aldri solgt sier han
sterk og stødig å dra med og helt kurrant til hverdagsbruk
og masse plass da selvfølgelig
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 6:35

Hpk, ble det noe bil-bytte for din del?
Jeg må nå bytte bil da det er en liten til på vei, og med fire unger er det ingen bønn, Avensisen blir for liten.
Drømmen er landcruiser, men du verden for en pris. 4-500000 for 7seter 2003-2005mod. Den er josnart veteran!
Pajero er absolutt aktuelt. Den er også dyr, men er dog noe billigere og mer overkommelig pris.

Fordelen med å bytte bil er at vi da kan kjøpe større CV da den vi har uansett blir for liten!Smile

Har en kjenning som hadde en forholdsvis ny Pajero(arb bil) som måtte inn å skifte automatkassen etter ca 100000. Har dro da veldig mye på hengere, men likevel. Hvordan er kvaliteten på Pajeroer fra 2003 og oppover. De helt nyeste er fortsatt uaktuelt da jeg ennå ikke har vunnet i Lotto.

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 19:25

det jeg vet om pajero, er at de generelt sett er meget solide
ting kan gå i stykker der og som på alle biler
finnes toyota med motorhavari og, så alt kan gå i stykker
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Ny Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 22:00

Er blitt litt oppheng i tanken på å bytte bil. Har i dag en Grandis bensin som kan trekke 1800 kg, men kikker på en ny Pajero personbil / 7-seters.

Er det noen som har erfaring med ny(ere) Pajero her? I mitt tilfelle blir det i så fall en Pajero Instyle, og jeg har forhåpninger om at det vil være litt forskjell med 200 hk diesel kontra ca. 170 hk bensin som i tillegg har dreiemomentet høyt opp i turtallet.

Det er vel også en forskjell å kunne bruke 4-hjultrekk - eksempelvis 33-66 i påkommende tilfeller, i harde motbakker eksempelvis?

I hht brosjyra ser den jo OK ut med fint personbilpreg, og jeg tar en tur innom forhandleren i neste uke for en prøvetur, mens Grandisen er til service hos samme forhandler. Har allerede vært i kontakt med forhandler, og de opplyser om en vinterrabatt på 35 tusen.

Apropos service, vet noen om hvor mye man betaler for en service for Pajero eller diesel generelt? For Grandisen kommer 45-tusen service på ca. 6 tusen pluss deler (viskerblad etc).

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 22:37

Er litt på tynn is kanskje, men jeg mener at sperre på senterdiffen kom (tilbake?) ca 2007-2008 på den siste oppgraderte versjonen. Og sperre er en dyd av nødvendighet på en slik bil. Det er uvurderlig vinterstid, men også ved rygging og i tungt terreng med vogna bak.

Anbefales å sjekke dette ut. Mulig at der går an å ettermontere hos f.eks A.T i Drammen.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 22:42

JanP:

Jo det er nok sperre på senterdifferensialen i hht spesifikasjonene i brosjyra.

Vanskelig underlag (sleipt og vått gress og litt motbakke etc) er noe jeg har dårlig erfaring med når man skal ta løs med vogna. Har nok havnet i et par-tre slike situasjoner med Grandisen, og vært ganske så frustrert.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 22:58

Ved oppstilling og rygging med vogn er det bare å holde foten på bremsen, selv om det er litt oppoverbakke og stor vogn. Og har du hatt en sånn bil en gang så setter du pris på det om du reiser mye med vogna.

Og Pajero'n er jo råsterk og en tung bil, er vel ganske solid bygget også.


Sist endret av JanP den Lør 26 Feb 2011 - 9:29, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 23:13

Med automatgir går vel bakkestart som en lek, også med vogna bak? På min Grandis er bilen "låst i ro" helt til man begynner å gi litt gass. Pajeroen har det samme Invecs-systemet, inkludert manuell sekvensiell giring. Men om de to girkassene er helt identisk mekanisk, det vet jeg ikke.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 0:37

Det er sperre på senterdifferensialen på disse ja, i tillegg kan en også låse bakre differensial, jeg sliter litt med å sette meg fast med denne Smile. Service på på disse koster endel da, tror jeg betaler ca 7-8000 men det er jo med oljer, filtere og diverse, det er jo bl.a. 9 liter motorolje på denne! Og snart er det tid for nye dekk, 285/60R 18, uschhh, koster endel..

Jeg har en 2007 model med 170hk/373Nm og 3300kg hengervekt. Fra 2009 kom den 200hk/441Nm og 3500g på kula. Jeg er veldig fornøyd med min som trekkdyr, krefter nok og utrolig god å kjøre vogn med, ikke minst på grunn av automatgiret. Stor, tung bil med litt stiv avfjæring og sterk motor egner seg veldig godt til vognkjøring. Men likevel, jeg ser nå litt på disse med 200Hk jeg også..Smile

Per
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 13:24

T_Rex:

18" dekk er kostbare, og stor prisforskjell mellom 17 og 18", det fikk jeg erfare i fjor da sommerdekkene ble skiftet ut. Men fordelen, om man vil se det slik, er jo at dekkbanen på 18" dekk er lengre, så det blir færre omdreininger pr. meter kjørt, og dermed litt mindre slitasje.

At Pajeroen kanskje blir litt stiv i fjærene må man vel bare regne med, bilen er jo tross alt også en terrengbil, som samtidig skal kunne brukes mest mulig behagelig på landeveien også. Det blir vel noen kompromisser på enkelte områder, men jeg antar man blir vant til sånt etterhvert. Smile

Ang. service, så antar jeg jeg da at prisen ligger en tusenlapp eller to over en bil som Grandis bensin, som du har nevnt.

Så foreløpig er nybilkjøpet fremdeles aktuelt, det må nok komme en skikkelig kalddusj om jeg skal ombestemme meg... Cool

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 16:15

Nærmest ved et uhell satte jeg meg inn i en ny Pajero 2002.. kjørte 8 km...
Og var solgt... bilen au... jeg handlet.
Jeg måtte jo ha noe å dra båten med. :-)

Denne bilen hadde jeg i 5 år. Som trekkbil gjprde den jobben til 230.000 km.

På tørr asfalt bruker jeg bare bakhjula.
Bilen er som en Amason å kjøre om man ønsker det.
Du kan koble ut elektronikken om du ønsker å ha det gøy.
Jeg blir aldri for gammal.

Ved våt asfalt skifter jeg til 4 hulsdrift.
Dette gjør jeg også såsnart det henger noe bak uansett føre.

Jeg skiftet til ny i 2007.
Hva er det ? ... ca. 170 Hk og 400 Nm eller noe sånt.
Bilen driter i alle fall i om du har noe hengende bak.

Den tar forresten 3395 kg på kroken. Med automatgir.

Drivverket, girkasse etc. er såvidt jeg vet mekanisk samme som var på 2002.
Litt programmering etc. har kanskje endret hvordan den oppfører seg.
Men det er du som har gleden å bestemme hvilket driftsmodus du vil bruke.


En ting er sikkert; man setter seg fast med denne også.
Men ikke på de samme stedene som alle de andre.
Man kjører seg litt mer fast kan man si.
Når man først gjør det :-)

Men som trekkdyr ? Bare lækkert :-)

Smile
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 19:15

Bra referat, Rufus! Very Happy Jeg har egentlig tenkt på firehjulstrekker lenge, men det har blitt med tanken så langt. Her i Tromsø er geografien så spesiell at man nærmest bare må ha firehjulstrekk - det er bare bratte bakker hvor enn man skal. Også fra parkeringsplassen foran huset er det en liten motbakke som kan være vrien med tohjuls-trekk om vinteren på isete / snøunderlag. Har ofte bare stått fast og spinner med forhjulene for å komme opp på veien.

Jeg har nok tenkt i samme baner som deg, eksempelvis 33-66 fordeling på hjulene med vogna på slep, spesielt opp fjellsider og andre bratte partier. "Bilen driter i alle fall i om du har noe hengende bak" høres veldig lovende ut! Grandisen kaller jeg for Nikkedukka med vogna på slep Very Happy .

Dagens Pajero har 441 Nm/2000 rpm moment og 200 hk/3800 rpm, samt 3500 kg på kroken. Det lover jo bra sammenlignet med Grandisens 1800 kg på kroken, maks.

Men den innebygde GPS'en er jeg litt skeptisk til, siden den sitter på dashbordet over midtkonsollen. Det blir sikkert litt vanskelig å "lese" den fra 45 graders sidevinkel. I verste fall får jeg ty til min TomTom 950 på et mer egnet og direkte sted.

I tillegg trenger å få strukket en 6 mm2 2-leder fra motoren (batteriet) og inn i kupéen. Kabelen skal strømforsyne 2 radiosendere (VHF og HF-sendere hver på 100W / 25 A, pluss en W/T på 10-20 W) og må være støysvak.. Lurer på om det finnes ferdig hull i torpedoveggen som kan brukes?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 20:16

Pajero ble opprinnelig laget for Tromsøværinger...
Det var en japansk loddeoppkjøper som hette Mitsushi...
Vel.. jeg kjenner ikke hele historia..

Radiosender med 6 kvadrat ? ? LA ? .. 6PFA

GPS`n i Pajero´n funker fint den. Jeg ser ingen problemer med den.
Jeg har også en TomTom i bilen.
Den orginale bruker jeg som en slags oversiktskart etc.
TomTom`n som MacDonaldsfinder

Med ei Kabe 780 på slep har jeg foretatt forbikjøring i motbakke....
En hollender kjørte med takluka åpen i krafig regnvær
I det vi passerte forsøkte vi å peke på takluka hans...
Han trodde vi viste ham fingærn for å lage kø :-)

Men ikke glem at Pajero`n også krever at du har sånn ca. riktig kuletrykk.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 20:51

sånn ca +- et par hundre kilo eller så på det kuletrykket?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 20:55

Høres bra ut at den innebygde GPS'en virker OK og er synlig fra den vinkelen. Den er jo i tillegg kombinert med en harddisk hvor man også kan stappe all MP3-musikk inn etter behov, pluss kartene etter som jeg forstår.

Vi er tre lisensierte radiofolk her på forumet, LA1SSA er meg. En av de andre er også fra Tromsø (FrankWS=LA5MSA), men den tredje husker jeg ikke navnet på i farta. VHF bruker vi bl.a. til APRS (posisjonering på kartet) og via repeatere slik at man kan snakke med nordmenn uansett land fra der man er. Walkie-talkie er kanskje ikke så utbredt som PMR, men velegnet til å holde kontakt med reisefølget når man er på tur. Rekkevidden med en bra antenne er noen mil - opptil 6 mil over flatt terreng. W/T er lisensfritt, som alle kan anskaffe og bruke og er enkel å montere både i bil og hjemme. Og velegnet til å sladre om UP-kontroller, spesielt blant yrkessjåfører.

Jeg unngikk selv en fartsbot i en 60-sone fordi jeg hørte UP snakket om bilene på sin VHF-frekvens.

Regner med at den flyvende hollenderen forsto nok hva du mente når de stoppet for en rast, og fant et svømmebasseng på slep Laughing

Mitsubishi var allerede under krigen et formidabelt svært foretak, og sto praktisk talt for all krigsindustri i Japan (med litt overdrivelse). Fly, biler, våpen, skip +++. Han der Mit-Sushi var vel tysk restauranteier eller fiskeselger? Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 21:45

En av Tromsøs; LA5YLA (høres ut som ei finsk ei) er fettern min. Jeg var altså 6PFA....

Den harddisken tar ikke MP3; dvs den spiller...
mens harddisken kopierer alle orginale cdèr du putter inn i bilen.

Og så kan du lage dine favorittlister ut av det som ligger på harddisken.

Kan ikke få fullrost anlegget;
Rockford som har laget dette har plassert 12 høytalere i bilen.
Sub Wooferen er som døra på en helautomatisk vaskemaskin

Når det er is og snø på bilen øker du bare volumet så rister bilen av seg dette selv :-)

Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 22:03

Aha, det var derfor du hintet om 6PFA. Nå har jeg fått sjekket signaturen på http://www.radioprat.net/ . Da trenger jeg jo ikke fortelle akkurat deg om verken det ene eller det andre når det gjelder amatørradio... Very Happy

Men farken, kan man ikke lagre MP3 på den disken? Det var en strek i regninga. Så man får bruke MP3 på CD'er istedenfor. Ja-ja, det blir jo mye musikk på en CD likevel - ca. 300-350 låter med 128 kbit/sek.

"Når det er is og snø på bilen øker du bare volumet så rister bilen av seg dette selv". Det blir vel takras fra huset også i tillegg! Very Happy

Virker handsfree'en OK?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 22:13

Min er for gammel... Den hadde ikke orginal handsfree i 2007
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mitsubishi Pajero Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mitsubishi Pajero
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Toyta LC vs Mitsubishi pajero
» Integrert GPS i Pajero, oppdateringsmuligheter?
» Mitsubishi Grandis og Hengerfeste
» Problemer med svinghjul på Ford, VW, Toyota og Mitsubishi.
» Mitsubishi Outlander 2.0 Diesel 2007-2008 modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: