CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nissan Patrol

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 20:42

må vel ha en tråd til denne biltypen og.
sitter og ser på den gode gamle traktoren akkurat nå, den med 3,3 liter.
noen erfaringer med de bortsett fra at de er utsatt for rust?
tenker da på kjørekomfort, forbruk, kjente feil og mangler o.l.
ser på disse her akkurat nå til arbeidsbil, og hengervekt er og et tema men finner ikke den noen plass
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13192300&sid=xz5cabTrbY2042840&WT.svl=Bilde
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13323754&sid=xz5cabTrbY2125645&WT.svl=Bildehttp://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13308944&sid=xz5cabTrbY2650913&WT.svl=Bilde
alle kommentare mottas med takk
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 21:15

de bilene har 24v elsystem.. husk å bytt pærene på tilhengeren til 24v
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 21:22

Tror jeg har sett den brune fargen på en Ford Orion.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 21:24

Jan

De er sterke, går like fort/sakte oppover som nedover med og uten henger. Er du vant med støysvak bil fra før så kjøp hørselvern... he he
Et skikkelig arbeidsjern. Se opp for rust i rammevangene, og da særlig bak. Dumt å hekte på vogna for så å se i speilet at vogna og hengerfeste står igjen.

Som joka skrev så er det 24V el-system, men de jeg har vært borti så er hengerkontakten koblet over releer så en kun har 12v ut på hengerkontakten.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Nissan Patrol Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 22:11

Sten Rune skrev:
Jan

De er sterke, går like fort/sakte oppover som nedover med og uten henger. Er du vant med støysvak bil fra før så kjøp hørselvern... he he
Et skikkelig arbeidsjern. Se opp for rust i rammevangene, og da særlig bak. Dumt å hekte på vogna for så å se i speilet at vogna og hengerfeste står igjen.

Som joka skrev så er det 24V el-system, men de jeg har vært borti så er hengerkontakten koblet over releer så en kun har 12v ut på hengerkontakten.
akkurat det med strømmen visste jeg faktisk, merkelig nok.
men om den jeg eventuelt kjøper ikke har 12 men 24 volt på kontakten så skal da det gå ann å fikse
Til Toppen Go down
FrankWS
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 78
Localisation : Tromsø
Registration date : 26.11.2007

Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitimeTir 20 Mai 2008 - 23:29

Jeg har hatt en Nissan Patrol 160, 3.3TD, -86 mod. i 7 år.
Den ble byttet ut etter en påkjørsel til fordel for en Nissan Patrol Y60, 2.8 TDI -95 mod. sist sommer. (Bilen har fått ettermontert original intercooler av en tidligere eier og yter 130 - 135 hk).

Men tilbake til 160 serien. Den kom med fjærende framstoler i 1986. Jeg hadde klikka om jeg ikke hadde hatt fjæring i stolene. Bilen er ganske hard og stiv siden den har bladfjærer rundt om.

Når det gjelder rust, så kan man vel nesten bare si: Rust in peace! Neida, så galt er det ikke, men sjekk alle karosserifester (10 stk) og spesiellt venstre rammevange bak, innside over bakaksel og bakover.

Forbruket varierte mellom 1,1 - 1,2 l/mil.

Tilhengervekten er i utgangspunktet samme som egenvekt (2075 kg) men kan oppgraderes til 2650 kg. Jeg gjorde dette med min. (Min Y60 har tilhengervekt på 3500 kg) Very Happy

Bilen har, som nevnt av andre over her, 24V el anlegg.
I forhold til tilhengerkontakt er ikke dette noe problem. Du må ha en konverter 24V - 12V. Om det er av interesse for deg, så har jeg et koblingsskjema over dette. Jeg er ikke så ofte innom forumet her, men send meg en mail til fwseiness@gmail.com så kan jeg sende deg skjemaet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nissan Patrol Empty
PosteTema: Re: Nissan Patrol   Nissan Patrol Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nissan Patrol
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nissan X-Trail
» Nissan Pathfinder
» Nissan X -Trail
» Nissan x-trail
» nissan navara 2,5tdi

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: