CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Custom Line og liknende

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 0:33

Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 6:30

Thomas skrev:
Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...

Thomas

amerikanerene har jo aldri vært kjent for å bygge de mest drifts-sikre bilene... og en amerikaner som er såpass gammel, og med såpass mye km, hadde jeg vært mer enn ultra-skeptisk til.......

men selvfølgelig.... det finnes entusiaster, som elskerdisse bilene.... men selv de er vel enig at srifts-sikkerheten ikke når feks en hi-ace opp til knærne en gang....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 10:20

Vegard skrev:
Thomas skrev:
Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...

Thomas

amerikanerene har jo aldri vært kjent for å bygge de mest drifts-sikre bilene... og en amerikaner som er såpass gammel, og med såpass mye km, hadde jeg vært mer enn ultra-skeptisk til.......

men selvfølgelig.... det finnes entusiaster, som elskerdisse bilene.... men selv de er vel enig at srifts-sikkerheten ikke når feks en hi-ace opp til knærne en gang....

Bare til opplysning til de som tviler på driftsikkerheten til disse.
De tusler og går like driftsikkert som disse hikkassene som skrytes vel høyt opp i driftsikkerhet. Og kjørekomfort som er hikkassene langt overlegen.
Men det er alltid et men. Er noe tørste og så er det en ford.
For en eks gm mann så er ford noe av det værste som finnes.
Man bør være obs på at noen av disse fordene har gått som limotaxi noen år og er skikkelig hardt kjørt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 10:39

den kan kjøres med B førerkort....

blir det ikke lite lastekapasitet da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 11:48

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Thomas skrev:
Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...

Thomas

amerikanerene har jo aldri vært kjent for å bygge de mest drifts-sikre bilene... og en amerikaner som er såpass gammel, og med såpass mye km, hadde jeg vært mer enn ultra-skeptisk til.......

men selvfølgelig.... det finnes entusiaster, som elskerdisse bilene.... men selv de er vel enig at srifts-sikkerheten ikke når feks en hi-ace opp til knærne en gang....

Bare til opplysning til de som tviler på driftsikkerheten til disse.
De tusler og går like driftsikkert som disse hikkassene som skrytes vel høyt opp i driftsikkerhet. Og kjørekomfort som er hikkassene langt overlegen.
Men det er alltid et men. Er noe tørste og så er det en ford.
For en eks gm mann så er ford noe av det værste som finnes.
Man bør være obs på at noen av disse fordene har gått som limotaxi noen år og er skikkelig hardt kjørt.

Johnny

vi hadde fire av de der i jobb her, og jeg må jo bare si at en jo kunne drifte fire hikkacer for hva de der kosta å drifte..... vår erfaring er nok noe annen enn billig bilhold.... motorene var det vel lite med, men det er mye annet på en bil også, som koster....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 13:07

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Thomas skrev:
Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...

Thomas

amerikanerene har jo aldri vært kjent for å bygge de mest drifts-sikre bilene... og en amerikaner som er såpass gammel, og med såpass mye km, hadde jeg vært mer enn ultra-skeptisk til.......

men selvfølgelig.... det finnes entusiaster, som elskerdisse bilene.... men selv de er vel enig at srifts-sikkerheten ikke når feks en hi-ace opp til knærne en gang....

Bare til opplysning til de som tviler på driftsikkerheten til disse.
De tusler og går like driftsikkert som disse hikkassene som skrytes vel høyt opp i driftsikkerhet. Og kjørekomfort som er hikkassene langt overlegen.
Men det er alltid et men. Er noe tørste og så er det en ford.
For en eks gm mann så er ford noe av det værste som finnes.
Man bør være obs på at noen av disse fordene har gått som limotaxi noen år og er skikkelig hardt kjørt.

Johnny

vi hadde fire av de der i jobb her, og jeg må jo bare si at en jo kunne drifte fire hikkacer for hva de der kosta å drifte..... vår erfaring er nok noe annen enn billig bilhold.... motorene var det vel lite med, men det er mye annet på en bil også, som koster....

Vi snakker ikke om deres erfaring nedfelt i regnskapstall.
Her er det eieres erfaring samt fra verkstedsbransjen som er den jeg best kjenner disse bila fra. Å tjene penger på reparasjoner på disse forda var det lite å hente på. Største inntektspotensialet lå på aftermarkedet og slike ting som felger, dekk, + mye bolt on snadder.
Og disse bila de gikk mange av dem som limotaxi og ble kjørt hardt og brutalt av forskjellige sjåfører.
Og jeg snakker ikke som entusiast nå for Ford er ikke blant mine favoritter.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 21:04

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Thomas skrev:
Noen som har erfaring med Ford Custom Line (og liknende trekk-dyr) å trekke vogn med? Denne f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13843338&sid=xz9sgfyBlgo424678&WT.svl=Link

Driftssikkerhet etc...

Thomas

amerikanerene har jo aldri vært kjent for å bygge de mest drifts-sikre bilene... og en amerikaner som er såpass gammel, og med såpass mye km, hadde jeg vært mer enn ultra-skeptisk til.......

men selvfølgelig.... det finnes entusiaster, som elskerdisse bilene.... men selv de er vel enig at srifts-sikkerheten ikke når feks en hi-ace opp til knærne en gang....

Bare til opplysning til de som tviler på driftsikkerheten til disse.
De tusler og går like driftsikkert som disse hikkassene som skrytes vel høyt opp i driftsikkerhet. Og kjørekomfort som er hikkassene langt overlegen.
Men det er alltid et men. Er noe tørste og så er det en ford.
For en eks gm mann så er ford noe av det værste som finnes.
Man bør være obs på at noen av disse fordene har gått som limotaxi noen år og er skikkelig hardt kjørt.

Johnny

vi hadde fire av de der i jobb her, og jeg må jo bare si at en jo kunne drifte fire hikkacer for hva de der kosta å drifte..... vår erfaring er nok noe annen enn billig bilhold.... motorene var det vel lite med, men det er mye annet på en bil også, som koster....

Vi snakker ikke om deres erfaring nedfelt i regnskapstall.
Her er det eieres erfaring samt fra verkstedsbransjen som er den jeg best kjenner disse bila fra. Å tjene penger på reparasjoner på disse forda var det lite å hente på. Største inntektspotensialet lå på aftermarkedet og slike ting som felger, dekk, + mye bolt on snadder.
Og disse bila de gikk mange av dem som limotaxi og ble kjørt hardt og brutalt av forskjellige sjåfører.
Og jeg snakker ikke som entusiast nå for Ford er ikke blant mine favoritter.

Johnny

Må bare spørre.... mener du altså å si at disse bilene er et fornuftig valg, og biler som vil gi eierene et billigere bilhold enn feks en Hiace????

jeg vet og de er mere robuste, og tåler mer enn en chevy van fra samme tid, men at de der er rimlige biler og eie nå når de er et drøyt ti-år, er jeg ikke med på.....

men skal jo være så ærlig og tilføye at jeg over hodet ikke har sansen for de burger-kassene da....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 21:18

Vegard, dine meninger og holdninger til en del bilmerker og produsentland er meget godt kjent her inne på forumet.

Videre som jeg skrav så var drivstoffkostnadene på disse store diselene noe drøyere enn disse hikkasene på normal kjøring.


Tur retur montecarlo med bilhenger og løpsbiler bakpå og godt med verktøy og deler i varerommet da var situasjonen motsatt. Hikkasene hadde større forbruk enn ford van. Var en del andre hastigheter inne i bilde enn det vi er vandt til da.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 21:24

Johnny skrev:
Vegard, dine meninger og holdninger til en del bilmerker og produsentland er meget godt kjent her inne på forumet.

Videre som jeg skrav så var drivstoffkostnadene på disse store diselene noe drøyere enn disse hikkasene på normal kjøring.


Tur retur montecarlo med bilhenger og løpsbiler bakpå og godt med verktøy og deler i varerommet da var situasjonen motsatt. Hikkasene hadde større forbruk enn ford van. Var en del andre hastigheter inne i bilde enn det vi er vandt til da.

Johnny

jeg tenker ikke først og fremst på dieselutgiftene...... men det øvrige bilholdet..... de har ikke akkurat ord på seg for å være noe tilnærmet evighetsmaskiner da, som hi-acen er...... jeg mener nok at disse US-bilene ligger noe i andre enden av skalaen da..... men for en entusiast, som steller og duller med bilen, så er de helt sikkert drømmen.....

jeg tviler derimot på at de vil være et perfekt valg, for den som ønsker at bilen bare skal starte og gå, og gå, og gå, og gå...... med et absolutt minimum av vedlikehold og kostnader.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 21:35

Vegard. Det utrykket du bruker om hikkasen som evighetsmaskineri er et utrykk som er svært villedende.
Finnes ingen statstikk som bekrefter det. Her i norge og europa så er det mange som vil hevde at VW er nærmest dette uttrykket.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 21:40

Johnny skrev:
Vegard. Det utrykket du bruker om hikkasen som evighetsmaskineri er et utrykk som er svært villedende.
Finnes ingen statstikk som bekrefter det. Her i norge og europa så er det mange som vil hevde at VW er nærmest dette uttrykket.

vel-vel.... Caravllen er nok en bil som teknologisk ligger en del forran Hi-ace, men at de har mindre feil, tviler jeg meget sterkt på du finner i noen statestikk..... caravelle har jo nettopp ord på seg for å ha litt surr..... men også nok en av de som er lengst fremme.....

og jeg mener nok at US-bilene ligger en del bak der..... men er V-8 ønsket, så blir det jo US-container.....

Evighetsmaskin er jo ingen bil, men jeg mener nok hi-ace er noe av det aller mest nøysomme en får tak i, i dag...... men den er jo og traust på alle måter..... alt er "safet" og gjenomprøvd..... men det er jo det mange av oss ønsker.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:10

hvis man utelukkende forholder seg til us biler så er denne forden uten turbo noe med det mest pålitelige som er kommet ut av amerikanske fabrikker
de holder stand ovenfor det som er av europeiske kassebiler og uten noe problem hva kvalitet angår
sjekk forstilling/spissing nøye da enkelte av de har en tendens til å vandre ganske mye.
mange sier de er slik, men det stemmer ikke.
de går på skinner når forstillingen er rett justert etter europeisk standard, og koster under tusingen på et us verksted å fikse
hi ace er jo en motorisert bosskontainer sammen med alle de andre europeiske kassebilene med mangel på komfort.
eneste unntaket er caravelle som har noe høyere komfort enn de andre
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:14

Jan skrev:
hvis man utelukkende forholder seg til us biler så er denne forden uten turbo noe med det mest pålitelige som er kommet ut av amerikanske fabrikker
de holder stand ovenfor det som er av europeiske kassebiler og uten noe problem hva kvalitet angår
sjekk forstilling/spissing nøye da enkelte av de har en tendens til å vandre ganske mye.
mange sier de er slik, men det stemmer ikke.
de går på skinner når forstillingen er rett justert etter europeisk standard, og koster under tusingen på et us verksted å fikse
hi ace er jo en motorisert bosskontainer sammen med alle de andre europeiske kassebilene med mangel på komfort.
eneste unntaket er caravelle som har noe høyere komfort enn de andre

Jan

Forøvrig skulle caravellen stått oppi japanske den Boss-containeren...... om det var feil-hyppigheten som avgjorde.... Custom Line og liknende 928394 Custom Line og liknende 928394 Custom Line og liknende 928394


Sist endret av Vegard den Tir 15 Jul 2008 - 22:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:14

For mange år siden hadde jeg et et rykk i et van-gen.. Det er ikke stort i kroppen min, men nok til at det gav utslag. Prøvekjørte både GM og Ford. Forden var overlegen på komfort og kjøreegenskaper - synes jeg.

Men ryktet gikk om at Forden var en ordentlig slede på vintern. Spurte eiere av bilene om dette, og jo.. de kunne bekrefte at de kunne være en håndfull å håndtere. Der var GMen bedre.

Når det er sagt..bilen i linken har jo kongekapteinstoler bak. Ser riktignok ut til at det bare er topunktsbelter..
Men som en cruisebil, med enorme krefter, enorm bagasjeplass så er det lite annet som går den i næringen.. Hikass vil bare føles som en undermotorisert skranglekasse i sammenligning (Og den kan også være slede på vintern!!)

Motorene hadde forresten ektremt gode garantier, mener jeg å huske. Men litt suppe skal de ha..
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:16

Jan skrev:
.
de går på skinner når forstillingen er rett justert etter europeisk standard, og koster under tusingen på et us verksted å fikse

STøttes. Meget stabil!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:17

Takker for alle seriøse svar her.. Er ikke ute etter noen evighetsmaskin. Diesel og v8 er en sammensetning jeg liker Smile Men, som en her nevner; er jo avhengig av en som er nedklasset. Etter hva jeg har hørt, hengervekt er uendret, men totalvekt krympes.. Noen som kan bekrefte??? Og det er vel heller ikke noen som kjøper disse for å være miljøvennlige Smile Smile Noen skal det jo koste å ha momentet til disse da. Det er krefter og plass som tiltaler meg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:19

Må visst presisere her..... sammelikningen mot Hi-Ace, bør ikke være noe annet enn på drifts-sikkerhet, og service-kostader..... dette da disse bilene ikke har særlig felles...... men Hi-ace er gunstig ved at den går og går, med lite tull og kostnader.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitimeTir 15 Jul 2008 - 22:21

Thomas skrev:
Takker for alle seriøse svar her.. Er ikke ute etter noen evighetsmaskin. Diesel og v8 er en sammensetning jeg liker Smile Men, som en her nevner; er jo avhengig av en som er nedklasset. Etter hva jeg har hørt, hengervekt er uendret, men totalvekt krympes.. Noen som kan bekrefte??? Og det er vel heller ikke noen som kjøper disse for å være miljøvennlige Smile Smile Noen skal det jo koste å ha momentet til disse da. Det er krefter og plass som tiltaler meg.

Er krefter og plass eneste kriteriene, samt ønske om diesel V-8, så løp og kjøp (selv om jeg ikke vil eie de bilene)...... alterativene finnes neppe.......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Custom Line og liknende Empty
PosteTema: Re: Custom Line og liknende   Custom Line og liknende Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Custom Line og liknende
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dethleffs new line 540
» Fereprisene til Stena Line

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: