CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Empty
PosteTema: Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?   Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 23:23

Jeg ser at mange som står fast bygger opp under støttebeina med Leca eller lignende slik at støttebeina bare så vidt sveives ned fra vogna.

Jeg bruker å sveive støttebeina langt ned uten å bygge opp mer enn det som evt er nødvendig for å få beina til å rekke nedi dersom vogna står oppå noe eller terrenget skråner. Jeg synes det gir bedre stivhet i vogna og greier meg uten ekstra støtter på ramma.

Hva mener dere andre?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Empty
PosteTema: Re: Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?   Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 23:27

Ca 45 til 60 grader.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Empty
PosteTema: Re: Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?   Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 6:04

hpk

min erfaring er at ca 45 grader, gir den beste stabiliteten, men bygger jeg under med plank, er jeg svært nøye på at planken ligger helt stabilt og godt, før labben sveives ned.... det vil si at steiner og gresstuster, son ødelegger for stabiliteten, blir fjernet......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Empty
PosteTema: Re: Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?   Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 11:01

Enig med J.O og Vegard.

Men på vår vintercamp (som nå er nedlagt),var plassen veldig ujevn,og høyre støttebein bak,stod vel en halvmeter i lufta,når det stod i rundt 45 grader.Bygde opp med litt Leca under,og det gikk så veldig greit.Har gjort det med 4 vogner på samme plassen,og alle har da vært meget stabile.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Empty
PosteTema: Re: Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?   Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» lite spikerteltfolk her eller ?
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» Vognas stabilitet ved flytting av vekt.
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» For lite sengeplass...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: