CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vinter/Scooter-camping...

Go down 
+2
Black Betty
ejwbegysv
6 posters
AvInnlegg
ejwbegysv




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.10.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 23:43

Hei..

Att köra scooter i Sverige är ju väldigt populärt bland er norrmänn, tänkte ge er ett tips...

http://www.gordalenscamping.se är väldigt populär bland scooter åkarna från norge...

Gördalen är ett av sveriges snösäkraste område och det är självklart gratis att köra skoter hos oss..

Ha de...
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 0:12

Hei ejw.....

Velkommen til forumet! cheers Tips er alltid fint å ta med seg - og scooterkjøring er gøy. Har bare gjort det på Svalbard selv - siden den slags kjøring blir skikkelig uglesett i Norge. Fint å ha en grei nabo (Sverige) som tillater scooter innenfor sine grenser!
Til Toppen Go down
ejwbegysv




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.10.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 0:27

Vi kör upp med våran Vagn till Gördalen på Lördag.. Jihoooo.... Snö ska komma dagen efter det Smile

Gördalen ligger 3 km från gränsen till Norge...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 8:40

ejwbegysv skrev:
Vi kör upp med våran Vagn till Gördalen på Lördag.. Jihoooo.... Snö ska komma dagen efter det Smile

Gördalen ligger 3 km från gränsen till Norge...

Hei ejwbegysv
Velkommen til forumet vårt, vi takker for tipset. Artig og kunne utveksle erfaringer utover landegrensene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 16:17

Antagelig en brannfakkel for mange; Vinter/Scooter-camping... 388844

Jeg er glad jeg kan ta meg en skitur uten å støte på altfor mange motoriserte kjøretøy ute i naturen. Stillheten er liksom noe av det jeg søker der ute. Selv håper jeg på at norske myndigheter sørger for stramme regler i denne sammenhengen.

Skjærgården opplever jeg til en viss grad som uutholdelig som følge av all motorstøyen visse deler av året. Bor selv i et sund som er som en europavei å regne 3 måneder i året. Døgnet rundt. Jeg skulle ønske det fantes mer regulering også her.

Kanskje lukkede lydisolerte baner på sjø og snø....??? Very Happy

Men, men... min mening er da så lite verd.... Vinter/Scooter-camping... 280457
Til Toppen Go down
ejwbegysv




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.10.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 16:21

Rufus skrev:
Antagelig en brannfakkel for mange; Vinter/Scooter-camping... 388844

Jeg er glad jeg kan ta meg en skitur uten å støte på altfor mange motoriserte kjøretøy ute i naturen. Stillheten er liksom noe av det jeg søker der ute. Selv håper jeg på at norske myndigheter sørger for stramme regler i denne sammenhengen.

Skjærgården opplever jeg til en viss grad som uutholdelig som følge av all motorstøyen visse deler av året. Bor selv i et sund som er som en europavei å regne 3 måneder i året. Døgnet rundt. Jeg skulle ønske det fantes mer regulering også her.

Kanskje lukkede lydisolerte baner på sjø og snø....??? Very Happy

Men, men... min mening er da så lite verd.... Vinter/Scooter-camping... 280457

Då är det ju tur att ni åker till Sverige för att köra skoter då så att det blir lugnt ock skönt för dig i Norge Smile

Det finns stora områden i Sverige där det är förbud att köra skoter.. Så även i gördalen... Hela Fulufjällets nationalpark är skyddat, där kan du stå och ropa på hjälp en hel uge utan att någon hör dig Smile

santa
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 17:04

ejwbegysv skrev:
Rufus skrev:
Antagelig en brannfakkel for mange; (.....) Vinter/Scooter-camping... 388844
Hela Fulufjällets nationalpark är skyddat, där kan du stå och ropa på hjälp en hel uge utan att någon hör dig Smile

santa

lol!

Det er vel veldig begrenset i sør-Norge? Her oppe er det ganske mye løyper, selv om det ikke er noe sammenlignet med 80 talet når det var fri ferdsel til og med i gatene Very Happy

Mange av de som roper høyest i lokal avisa her oppe om hvor forferdelig alt bråket er finner du igjen på ski I SKUTERLØYPA!
99% av arealet her oppe er skuterfritt, det er bare å velge & vrake Smile

Har aldri eid en skuter selv, får se om det blir endring på det hvis man blir happy-vintercamper Very Happy

Og velkommen til forumet ejwbegysv (ok, kommer ikke til å sjekke stavinga neste gang Smile )
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:06

Er det noen som står her på vintercamp/eller har kjenskap til plassen?
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:06

Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:43

ejwbegysv skrev:
Hei..

Att köra scooter i Sverige är ju väldigt populärt bland er norrmänn, tänkte ge er ett tips...

http://www.gordalenscamping.se är väldigt populär bland scooter åkarna från norge...

Gördalen är ett av sveriges snösäkraste område och det är självklart gratis att köra skoter hos oss..

Ha de...

Hei , har to naboer fra vintercampingen som har flyttet opp der i år for å kjøre scooter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 28 Okt 2008 - 22:49

Remi skrev:
ejwbegysv skrev:
Rufus skrev:
Antagelig en brannfakkel for mange; (.....) Vinter/Scooter-camping... 388844
Hela Fulufjällets nationalpark är skyddat, där kan du stå och ropa på hjälp en hel uge utan att någon hör dig Smile

santa

lol!

Det er vel veldig begrenset i sør-Norge? Her oppe er det ganske mye løyper, selv om det ikke er noe sammenlignet med 80 talet når det var fri ferdsel til og med i gatene Very Happy

Mange av de som roper høyest i lokal avisa her oppe om hvor forferdelig alt bråket er finner du igjen på ski I SKUTERLØYPA!
99% av arealet her oppe er skuterfritt, det er bare å velge & vrake Smile

Har aldri eid en skuter selv, får se om det blir endring på det hvis man blir happy-vintercamper Very Happy

Og velkommen til forumet ejwbegysv (ok, kommer ikke til å sjekke stavinga neste gang Smile )

Det er nok stort sett begrenset ja, men i Setesdalen er det et svært aktivt scootermiljø, og i Rysstad - Valle - Bykle distriktet, ser en jo mye spor...

NM i scooter-kjøring har jo og vært avviklet der....
Til Toppen Go down
ejwbegysv




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.10.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 4 Nov 2008 - 11:32

Hei!

Här kommer en vinterhällsning från Gördalen.. har nu varit uppe 2 gånger redan denna säsong... -15 grader som kallast i helgen..

Det börjar dyka upp lite vagnar nu så denna vinter blir nog riktigt bra!!
Såg 2 st som var ute och prövade skotrarna i helgen, vi nöjde oss med att jaga hare Smile

Vinter/Scooter-camping... IMG_1566

Webkamera :
Vinter/Scooter-camping... Webcam
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitimeTir 4 Nov 2008 - 12:17

Campingliv og scooterliv går som hånd i hanske.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vinter/Scooter-camping... Empty
PosteTema: Re: Vinter/Scooter-camping...   Vinter/Scooter-camping... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vinter/Scooter-camping...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Brukt Habby Landhouse til fast camping både vinter og sommer
» Camping Citta di Milano og Camping Spiaggia ved Como
» vann og vinter
» Lilleby Camping (Göteborgs Camping Lilleby)
» sanda camping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: