CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vinterkobling

Go down 
+2
Ronny
hpk
6 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 23:03

Rufus skrev:
J.O. skrev:
Rufus skrev:
Nå har jeg satt pumpa på konstant ... skal gjøre meg egne erfaringer...

Da kan jo du også forsøke å sette ned rom tempen til veldig kaldt, gå inn i menyen og se hva blir glycoltempen etter en stund. Vil den forsøke å holde 50ºC i vvtanken, eller vil den gå under?

I dette øyeblikk ser det slik ut;

Innstilt romtemp er 23 grader
Varmt Vann Temp (SH) 44 grader ( Kan ligge etterslep fra før jeg slo over )
Drift temp. (HE) 41 grader ( Glycol temp. )

Det var veldig lave temperaturer! Det kan virke som at vvtempen ikke blir prioritert og romtempen er over innstillt temperatur, (23)

Hvor mye effekt har du på?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 23:06

J.O. skrev:
Rufus skrev:
J.O. skrev:
Rufus skrev:
Nå har jeg satt pumpa på konstant ... skal gjøre meg egne erfaringer...

Da kan jo du også forsøke å sette ned rom tempen til veldig kaldt, gå inn i menyen og se hva blir glycoltempen etter en stund. Vil den forsøke å holde 50ºC i vvtanken, eller vil den gå under?

I dette øyeblikk ser det slik ut;

Innstilt romtemp er 23 grader
Varmt Vann Temp (SH) 44 grader ( Kan ligge etterslep fra før jeg slo over )
Drift temp. (HE) 41 grader ( Glycol temp. )

Det var veldig lave temperaturer! Det kan virke som at vvtempen ikke blir prioritert og romtempen er over innstillt temperatur, (23)

Hvor mye effekt har du på?
Det er akkurat sånn det skal virke på konstantdrift.

I tillegg har panelet en funksjon om du raskt behøver mye varmtvann. Da heves temperaturen i panna til 65 gr.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 7:18

Nå har systemet jobbet i natt;

Innstilt romtemp er 25 grader
Varmt Vann Temp (SH) 47 grader
Drift temp. (HE) 44 grader ( Glycol temp. )

Synes fotsatt at romtemp skal løftes nor for å finne den jamne romtempfølelsen det snakkes om....

Jeg øker nå til 27.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 11:12

Rufus skrev:
Nå har systemet jobbet i natt;

Innstilt romtemp er 25 grader
Varmt Vann Temp (SH) 47 grader
Drift temp. (HE) 44 grader ( Glycol temp. )

Synes fotsatt at romtemp skal løftes nor for å finne den jamne romtempfølelsen det snakkes om....

Jeg øker nå til 27.....

Vet ikke om det er det jeg fortalte du ønsker å belyse, men i såfall må du ned med romtempen og inn med full effekt, el+gass.
I tillegg hadde jeg gulvvarmen, som er elektrisk, på fullt.study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 11:28

J.O. skrev:
Rufus skrev:
Nå har systemet jobbet i natt;

Innstilt romtemp er 25 grader
Varmt Vann Temp (SH) 47 grader
Drift temp. (HE) 44 grader ( Glycol temp. )

Synes fotsatt at romtemp skal løftes nor for å finne den jamne romtempfølelsen det snakkes om....

Jeg øker nå til 27.....

Vet ikke om det er det jeg fortalte du ønsker å belyse, men i såfall må du ned med romtempen og inn med full effekt, el+gass.
I tillegg hadde jeg gulvvarmen, som er elektrisk, på fullt.study study

Belyse...? Intet...

Jeg forsøker bare å sette meg inn i hvordan det er å bruke konstant pumpedrift... ganske enkelt fordi idèen synes god.

Jeg har i dette øyeblikk aktivert alle elementer (3150 w ? )
Gass er aktivert, men starter vel ikke så lenge det tar unna med strøm.

Vi er nå nede på 23 grader igjen pga Betty. Jeg har ikke lyst til å senke temperaturen fordi det ikke overraskende blir utrivelig i vogna.

Foreløpig har jeg ikke funnet den store aha opplevelsen. Merker egentlig ikke store forskjellen. Skal muligens innrømme at ; jo jeg kjenner varmtvannet sirkulere i gulvet.

Kanskje det er grunn nok for oss med Kabe systemet. Vi kan nemlig ikke kontrollere gulvvarmen separat. Hadde det ikke vært for Betty kan det vel hende at jeg hadde bøyd meg ned og laget et separat system på gulvvarmen.

Nå er det slik karer; Betty kaller den slags aktiviteter for "MikkMakk"... basert på erfaring sier hun...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Nov 2008 - 17:36

Alde med konstant drift på sirkulasjonspumpa;

Ga jamn varme selvfølgelig. Ga også litt "kosevarme" i sokkelesten, kanskje noe varmt på gulvet etter min smak. Syntes lakrisbåtane blei litt svette. Betty sier at det var heilt ok.

Varmtvannet ble P-lunkent. Vi må trykke på funksjon for økt vanntemperatur før oppvask og dusj. For handvask etc. var det akkurat passe.

Konklusjon hos oss; Joda, greit nok.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Nov 2008 - 17:40

Rufus skrev:
Alde med konstant drift på sirkulasjonspumpa;

Ga jamn varme selvfølgelig. Ga også litt "kosevarme" i sokkelesten, kanskje noe varmt på gulvet etter min smak. Syntes lakrisbåtane blei litt svette. Betty sier at det var heilt ok.

Varmtvannet ble P-lunkent. Vi må trykke på funksjon for økt vanntemperatur før oppvask og dusj. For handvask etc. var det akkurat passe.

Konklusjon hos oss; Joda, greit nok.

Rufus

når det blir 10-20 kuldisser, vil denne oppfatningen din endre seg, da har du varmtvann nok til oppvask etc, med høy temp...... bare vent du.... det var egentlig vel varmt for denne funksjonen nå, etter min mening.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Nov 2008 - 23:40

Ok.. passer altså best når det er kaldere.. skal fortsette testingen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 5:49

Rufus skrev:
Ok.. passer altså best når det er kaldere.. skal fortsette testingen

Ja, jeg syntes det, fordi du da merker dette bedre, samt at varmvannet er på plass
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 7:06

Rufus.

Ved konstant drift av pumpa,nedprioriterer du varmtvannet noe i forhold til når den er termostatstyrt.Min erfaring i hvert fall.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 7:32

ARVE skrev:
Rufus.

Ved konstant drift av pumpa,nedprioriterer du varmtvannet noe i forhold til når den er termostatstyrt.Min erfaring i hvert fall.

det er riktig, og med synkende ute-temp, øker vanntempen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 7:39

Vegard.

Da er vi meget enige !!!! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:12

Arve

med pumpa på den stillignen som gir varmt vann, styrer romtermostaten pumpa, mens termostaten i fyren, sørger for at vannet i fyren og derved berederen, holder +- 80 grader.....

Når en stiller inn konstantsirkulasjon, starter altså pumpa, romtermostaten styrer da varmelemetet som legges ut og inn, etter hva som trengs av effekt, for å holde tempraturen jevn og deilig inne i vogna......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:17

Vegard.

Jepp,jepp.genialt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:21

Men mitt spørsmål/erfaring fra tidliger i tråden er det ingen som kan si noe sikkert om utenom hpk da. Han mener jeg tar feil.
Må vel til å teste selv igjen da.No No No

Eller?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:29

J.O.

Eh.....,hva var det igjen 'a ???
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:34

ARVE skrev:
J.O.

Eh.....,hva var det igjen 'a ???

Du er lat! study study study lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:35

for å være ærlig........ jeg er visst og lat........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:35

J.O.

Forbløffende godt sagt !!! confused
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:37

Arve

Gjorde en annen erfaring som kanskje kunne vert plasset i en annen tråd, men tar den her når jeg først er i gang.
Jeg har digitalt display. Denne styringen etterstreber å holde 50ºC i vvtanken.
Det virker som at denne funksjonen har prioritet foran romtermostat med det som resultat at med sirkulasjonspumpen på konstantdrift, kan det bli en god del varmere i vogna enn de feks 16ºC en hadde tenkt seg om natta.
Ved -1ºC ute blir det gjerne seks grader mer i en Dethleffs 720 SK og det blir i meste laget å sove i.
Blir ikke mer konstantdrift på den pumpa for meg på en stund for å si det sånn!
Vinterkobling - Page 3 388844 Vinterkobling - Page 3 388844 Vinterkobling - Page 3 388844 Vinterkobling - Page 3 388844

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:42

J.O.

Må da bli mye kruttslam-lukt i vogna sånn som du fyrer løs !!!! Vinterkobling - Page 3 280457

Men ellers.....,drit i det varmtvannet på natta da !!!! Vinterkobling - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:53

ARVE skrev:
J.O.

Må da bli mye kruttslam-lukt i vogna sånn som du fyrer løs !!!! Vinterkobling - Page 3 280457

Men ellers.....,drit i det varmtvannet på natta da !!!! Vinterkobling - Page 3 928394

Men det er jo nettopp det som er problemet. Om det er et problem her da, styringen forsøker å holde 50ºC i varmtvannsberederen samtidig som pumpa går for fullt, med 8kw inne blir dette til sammen både varmtvann og puh, varmt i vogna.
Hadde effekten vert lavere eller utetempen vert lavere, hadde dette ikke vert så merkbart som det ble i dette tilfellet.
Siden hpk sier dette er feil må jo jeg sjekke en gang til eller håpe på at noen andre har erfart det samme.

Tipper verden går videre uten svar på dette spørsmålet også, men jeg er litt nysgjerrig da. scratch study scratch study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:57

J.O.

Hm,har ikke det problemet vi,med samme panna.

Men kan man ikke manipulere noe slik at vanntempen blir stilt lavere e.l. ? Ha aldri jukka noe særlig med 3010'en,annet enn å kalibrerere tempfølern noe innimellom.Og stille pumpa av eller på konstant.Den konstante driften bruker jeg kun når det er minusgrader,og vil ha jevnest mulig temp i vogna.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 18:05

ARVE skrev:
J.O.

Hm,har ikke det problemet vi,med samme panna.

Men kan man ikke manipulere noe slik at vanntempen blir stilt lavere e.l. ? Ha aldri jukka noe særlig med 3010'en,annet enn å kalibrerere tempfølern noe innimellom.Og stille pumpa av eller på konstant.Den konstante driften bruker jeg kun når det er minusgrader,og vil ha jevnest mulig temp i vogna.

Tror det er der feilen ligger, for mye effekt og for høy utetemp. pale pale pale

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 18:09

J.O.

Men du prater om 8kw. ??? Da har du jo full guffe med gass og greier og da ???? Har du behov for så mye power for å holde tempen med den utetempen vi har hatt til nå ???
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 18:12

ARVE skrev:
J.O.

Men du prater om 8kw. ??? Da har du jo full guffe med gass og greier og da ???? Har du behov for så mye power for å holde tempen med den utetempen vi har hatt til nå ???

Neida, har jo Dethleffs.

Hadde bare glemt meg og ikke slått av fra tidligere på kvelden når vi ankom vogna og den var kald. santa santa

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 18:16

J.O.

Ja nettopp....,Dethleffs !!! Twisted Evil
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 5 Feb 2009 - 22:17

Ronny skrev:
Har ikke vinterkobling og det ser ut til at alt. 3 vil passe meg. har en mascot 20 amp, vil denne kunne jobbe uten motspenning?.
Med forbehold om at jeg forstår dette riktig...

Når vi var å tittet på vogna vår i dag (Adria Classica 563 UK) spurte jeg om dette med vinterkobling. Og karen på verkstedet sa at dersom du stiller inn Alden med strømmen på setter bryteren på panelet fra "Caravan" til "Car" og drar ut strømmen fra stolpen, da vil Alden starte dersom strømmen blir plugget. Nå vet jeg ikke om det er det du ønsker, men før du tester ut noe annet (om det er det du ønsker skal skje...) ville jeg prøvd det Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 5 Feb 2009 - 22:54

ArneO skrev:
Ronny skrev:
Har ikke vinterkobling og det ser ut til at alt. 3 vil passe meg. har en mascot 20 amp, vil denne kunne jobbe uten motspenning?.
Med forbehold om at jeg forstår dette riktig...

Når vi var å tittet på vogna vår i dag (Adria Classica 563 UK) spurte jeg om dette med vinterkobling. Og karen på verkstedet sa at dersom du stiller inn Alden med strømmen på setter bryteren på panelet fra "Caravan" til "Car" og drar ut strømmen fra stolpen, da vil Alden starte dersom strømmen blir plugget. Nå vet jeg ikke om det er det du ønsker, men før du tester ut noe annet (om det er det du ønsker skal skje...) ville jeg prøvd det Smile

Det jeg vil ha er muligheten til å montere fjernstyring av varme anlegget,laderen var montert med kabler rett på batteriet. Dette har jeg nå fått flyttet på slik at jeg nå kan montere en hovedstrøm bryter like ved batteriet..når så fjernstyringen åpner for 220 volt begynner laderen å lage 12 volt og alden vil starte som den var innstilt før den ble strømløs..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 5 Feb 2009 - 23:02

Ronny
Jeg er jo litt treg på dette... Det du sier er at du har 230V inne hele tiden og ønsker å styre varmen via GSM?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 6 Feb 2009 - 1:17

230volt på hele tiden,hovedbryter ved batteriet,og så få i gang alden ved å gsm styre 220V strømmen til laderen som så lager 12V til Alden..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 6 Feb 2009 - 9:10

Hei,
Jeg begynt på en oppsummering av litt i denne tråden, http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php/Vinterkobling om noen kan sjekke at det ikke blir direkte feil blir jeg glad Smile

Tips til hvordan overskrifter, inndelinger etc. bør være er også fint...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 6 Feb 2009 - 11:02

ArneO skrev:
Hei,
Jeg begynt på en oppsummering av litt i denne tråden, http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php/Vinterkobling om noen kan sjekke at det ikke blir direkte feil blir jeg glad Smile

Tips til hvordan overskrifter, inndelinger etc. bør være er også fint...

Sendte litt til deg.... vet ikke om du har fått en eller to pm, men det er den siste som gjelder, om du fikk to
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vinterkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vinterkobling   Vinterkobling - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vinterkobling
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» vinterkobling??
» vinterkobling
» Ustabil vinterkobling
» Hvordan koble vinterkobling hobby 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: