CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vognrulle

Go down 
+18
Svein M
Lars Egil
André
Sten Rune
P.kaill
Camping Kai
hpk
hugor
Jan
ivajaks
Ronny
Espen V
Cecotto
Lars
Jørn O
Jan Ole
Gjest
campist
22 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTor 24 Sep 2009 - 23:02

Campist.

Sjekket pris på den i dag 3500 pluss 800 for oppkjøringsrampene.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTor 24 Sep 2009 - 23:06

Camping Kai skrev:
Campist.

Sjekket pris på den i dag 3500 pluss 800 for oppkjøringsrampene.

:-)
Jeg hadde glemt at jeg startet denne tråden. Mine har befunnet seg i mitt hjem siden midtvinters. Eller altså, nå også på campingplassen.

Men takk.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 17:02

Hei dere campister. Ser på innleggene her at det er mange måter å løse koblingene til teltet på. Jeg holder på med ålage telt og vurderer hvordan jge skal komme meg inntil teltet. Vogna er 2000 kg og adkomsten er vanskelig pga litt for liten plass ved siden av teltet. Har sett på Mover, men det er en drøy pris for et par-tre gangers bruk pr år. Så vognrulle er absolutt noe som ser ok ut. Men jeg stusset litt på en ting: Hva med sikkerhet i forhold til innbrudd. Hvordan gjør dere det? Vogna har lås (jeg har kjøpt meg en ekstra bøyle fra Fiamma). Men adkomsten inn i teltet er jo åpen når man har en så enkel løsning at det er bare å skru vogna ut. Fortell meg gjerne hvordan dette løses!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 17:20

Er det noe hus man ikke kommer inn i om man tar i bruk verktøy da?
Med en batteridrill skrur man fort ut de fleste vinduer.
På en vogn er det bare å ta tak i underkant av et vindu og dra, om du ikke er inne på sekunder ville det forundre meg stort.
På min vogn/sp.telt må du opp med labbene og så må du ha leddnøkkel for åskru vogna til siden. Da ville det vert raskere å koble på en bil og dra den vekk.
Vogndøra er forøvrig alltid låst når vi ikke er der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 18:27

Heisann

Her har en Kabe eier funnet på noe lurt

http://www.kabeclub.no/anvis.htm


cheers Shocked
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 21:16

P.kaill skrev:
Heisann

Her har en Kabe eier funnet på noe lurt

http://www.kabeclub.no/anvis.htm


Vognrulle - Page 2 Icon_cheers Vognrulle - Page 2 Icon_eek

Holder akkurat på å lage sidestilt avtagbart-hengerfeste foran på Suburban. Anser det da for å være lettere å sette vogna inntil bua på vintercampen og plattingen på sommercampen.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vognrulle - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 21:29

Joda de koster litt disse vognrullene, men en stripe i sida på en vogn til 200 laken koster en del det og.
De fine med sånne ting er at det stort sett er samme person som sparer pengene til vognrullen som må irritere seg over skaden på vogna. Det går med andre ord ikke utover tredje person.

Tror forresten at Flexi Camp tilbyr gratis rull ved kjøp av tilbygg. Vognrulle - Page 2 Icon_lol

http://flexicamp.com/

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 23:33

Jan Ole skrev:
Joda de koster litt disse vognrullene, men en stripe i sida på en vogn til 200 laken koster en del det og.
De fine med sånne ting er at det stort sett er samme person som sparer pengene til vognrullen som må irritere seg over skaden på vogna. Det går med andre ord ikke utover tredje person.

Tror forresten at Flexi Camp tilbyr gratis rull ved kjøp av tilbygg. Vognrulle - Page 2 Icon_lol

http://flexicamp.com/
Helt enig, tenkte først jeg skulle dytte den på plass. Men har bestemt meg for å kjøpe vognruller "FØR"jeg lager stripe i vogna.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 11:07

Ser litt på vognruller, og jeg har en enkelakslet vogn. Ser for meg at vamek-rulla er konstruert for boggi, da hjulene blir stående oppå hvert sitt hjulsett på rulla. Er det Ansø sitt produkt som blir å foretrekke da?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 11:12

Du har enkelakslet nå ja, men kan det bli boggi i fremtiden?
Anbefaler rulle som kan skrues inn, ikke dyttes. Da har du god kontroll og kan gjøre det alene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 11:20

Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 11:45

Jan Ole skrev:
Du har enkelakslet nå ja, men kan det bli boggi i fremtiden?
Anbefaler rulle som kan skrues inn, ikke dyttes. Da har du god kontroll og kan gjøre det alene.

Ja hvem vet, kan godt bli boggi med tiden. Den som er linket til over her har vel ikke skruing ser det ut som, og det ser også ut som et Ansø produkt. Snakket nettopp med Vamek, og han sier at man bruker samme rullen til enkelakslet, men man legger da en 1,5"x8 i forma, da er det ikke noe problem med punktbelastningen. Og man kan bruke samme rulla til boggi hvis det skulle bli aktuelt. Og denne skrues.
Til Toppen Go down
Svein M




Antall Innlegg : 12
Registration date : 29.07.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 19:48

Har erfaring med vognrulle for boggievogn fra Ansø,monterte denne for en uke siden.
Det må jo sies at det ikke er lett å skyve vogna over for hånd,vogna veier ca 2000 kg.
Vi var til slutt 4 stk for å få flyttet på vogna.
Konklusjon:skruing anbefales!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 21:13

Jeg har laget en gir som jeg setter batterimaskina på, litt stor utveksling, 1:28, så det tar litt tid, men det var den giren jeg hadde. Maskinen er sikkert glad, den blir ikke spesiellt belastet. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 21:33

Kjøp en billig terrengsykkel, ta av begge hjulene, kjøp et gjengejern og muttere og sett fast dette. Monter frikransen bak på vognrulla.
Og voila: tramp i vei og vogna blir (forhåpentligvis) flyttet. Og blir det litt slitsomt så får barna jobbe litt for ukepengene, eller mor?

Utvekslingen blir fort 1:4. Det skulle hjelpe. Istedetfor 4 mann som skyver skulle det la seg gjøre med 1 mann.

NB: Kun teori, ikke utprøvd! lol!
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 23:37

[quote="JanP"]Kjøp en billig terrengsykkel, ta av begge hjulene, kjøp et gjengejern og muttere og sett fast dette. Monter frikransen bak på vognrulla.
Og voila: tramp i vei og vogna blir (forhåpentligvis) flyttet. Og blir det litt slitsomt så får barna jobbe litt for ukepengene, eller mor?

Utvekslingen blir fort 1:4. Det skulle hjelpe. Istedetfor 4 mann som skyver skulle det la seg gjøre med 1 mann.

NB: Kun teori, ikke utprøvd! lol![/quote

Hehe, man sykler vogna på plass Vognrulle - Page 2 928394
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 17:25

Har tenkt å skaffe meg rulle selv no, og er Vamek sinn som er mest aktuell foreløbi.
Men lurer på om dere som har den, er det 2"x6" eller 2"x8" dere bruker som underlag?
Og hvor lang vandring har den på gjengestangen? 50cm +/-?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 20:54

Har betong under vogna.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 21:01

Men din Jan Ole var vell egenkomponert?
Bare ser ut i fra denne siden: http://vamek.no/html/caravanslider.html  at den er montert på treplank. Men står ikke noe anbefalt størrelse der og tenker 2"x4" blir litt for smalt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 21:11

Tror det er vanlig å bruke 2x6 eller 2x8. tror jeg hadde gått for 2x8.
Men min kunne også lagt på plank, men der vi står er det blitt vanlig å støpe, mer stabilt det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 22:47

Jeg hadde rulle fra Vamek. Den var montert på 2x8, men det må være stabilt underlag under eller tett med klosser. Fulgte med tynne metallplater som man skrudde opp 2x8 som hjula gikk på. Det fungerte veldig fint.

Det er bilder av oppsettet mitt på side 1 i denne tråden
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 23:15

Då går jeg for 2x8. Hvor lang hadde du de då? 3m ca?
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Sep 2013 - 23:50

Har testet 3 forskjellige ruller til meg selv: Ansø, Vamek og nå sist rullene fra http://www.vpas.no/vis_nyhet.asp?Nyhetnr=29 , ser att mange er fornøyd med Vamek rulla,
men jeg tillater meg nå likevel å påstå att det må være noe av det største ræl som er produsert
for å lokke penger ut av godtroende caravanister:x . Slarkete nylonhjul og ei treig gjengestang,
kan kanskje til nøden fungere på ei lita lett vogn, på ei vogn over 2 tonn, nei takk. Ansø rullene
fungerer bedre, men er litt ustabile, avhengig av nøyaktig oppretting og god fastbolting.
Så inntil Jan Ole begynner å masseprodusere sin patent så mener jeg rullene fra Vesterålsprodukter
er de desidert beste, solid og stabil konstruksjon og med doble kulelager i hver rulle så var det en lek
å dytte 880`en inntil teltet.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Sep 2013 - 0:06

Hva betalte du for de då? Fant ikke pris på siden. Og for meg ser det ut som det då må skubbes og ikke gjengestang? Hvor lett skubber du den då? Klarer du det aleine?
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Sep 2013 - 0:13

Ca 6000, jentungen på 12 dytta vogna med en hånd, gjengestanga på Vamekrulla skar jeg vekk
og monterte elwinch fra Biltema isteden....
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Sep 2013 - 12:01

Greit med gode tilbakemeldinger før jeg bestiller. Er det 2x8 du anbefaler å montere de på også eller? Og vet du ca hvor mye de bygger i høyden fra skinnen og opp til bunnen av der hjulene står?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Sep 2013 - 20:26

Åge P skrev:
Då går jeg for 2x8. Hvor lang hadde du de då? 3m ca?
De var nok nærmere 3,5m
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Sep 2013 - 20:32

Børge skrev:
Har testet 3 forskjellige ruller til meg selv: Ansø, Vamek og nå sist rullene fra http://www.vpas.no/vis_nyhet.asp?Nyhetnr=29 , ser att mange er fornøyd med Vamek rulla,
men jeg tillater meg nå likevel å påstå att det må være noe av det største ræl som er produsert
for å lokke penger ut av godtroende caravanister:x . Slarkete nylonhjul og ei treig gjengestang,
kan kanskje til nøden fungere på ei lita lett vogn, på ei vogn over 2 tonn, nei takk. Ansø rullene
fungerer bedre, men er litt ustabile, avhengig av nøyaktig oppretting og god fastbolting.
Så inntil Jan Ole begynner å masseprodusere sin patent så mener jeg rullene fra Vesterålsprodukter
er de desidert beste, solid og stabil konstruksjon og med doble kulelager i hver rulle så var det en lek
å dytte 880`en inntil teltet.
Jeg synes Vamek rullene fungerte bra og den har veldig lav byggehøyde.
Vogna vår veier minst 1900 kg. Satte inn gjengestanga med Lithium-fett da den var ny. Hadde aldri noe problemer med at den gikk tregt. Brukte en vanlig 12V batteridrill. Jeg synes det var fint at den var slarkete og ikke gikk på skinner. Da var det muligheter til å korrigere vogna om den ikke sto helt rett i forhold til bua.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 12:21

Vamek rulla er avhengig av at gjengen er nysmurt..da takler 220volt maskinen min å skru den til og fra..
Til Toppen Go down
stepe

stepe


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 47
Localisation : Brønnøysund
Registration date : 02.05.2014

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Mai 2014 - 21:00

Jeg er godt fornøyd med rulla fra Vamek. Fungerer godt til mitt bruk og ser at de fleste i omegn har kjøpt hos de.
Underlaget er uten tvil viktig, samtidig som at gjenger og ruller er godt preservert i forkant.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Aug 2019 - 11:29

Børge skrev:
Har testet 3 forskjellige ruller til meg selv: Ansø, Vamek og nå sist rullene fra http://www.vpas.no/vis_nyhet.asp?Nyhetnr=29 , ser att mange er fornøyd med Vamek rulla,
men jeg tillater meg nå likevel å påstå att det må være noe av det største ræl som er produsert
for å lokke penger ut av godtroende caravanister:x . Slarkete nylonhjul og ei treig gjengestang,
kan kanskje til nøden fungere på ei lita lett vogn, på ei vogn over 2 tonn, nei takk. Ansø rullene
fungerer bedre, men er litt ustabile, avhengig av nøyaktig oppretting og god fastbolting.
Så inntil Jan Ole begynner å masseprodusere sin patent så mener jeg rullene fra Vesterålsprodukter
er de desidert beste, solid og stabil konstruksjon og med doble kulelager i hver rulle så var det en lek
å dytte 880`en inntil teltet.

Tar opp denne tråden, da jeg nå ser et sterkt behov for å kjøpe ei rulle. Selv med Mover XT4 så sliter jeg litt, da terreng ved innkjøring heller feil vei. Og teltet (Vivaldi) tillater ikke mye slingrinsmonn, samtidig som terrenget gjør at det er vanskelig å kjøre vogna rett inn da den helelr innover mot teltet. Lengden er 940 totalt, og da må vogna være nogenlunde i vater noen møter før den er plassert. Pga tetting har jeg ca 1-2 cm i avstand til teltet å gå på.

Vurderer Vamek, men så ser jeg at Børge har sterke meninger om Vameks patent. Mulig at ruller er forbedret og forsterket etter den tid. De sier så på Wee's hjemmesider, som selger de i dag.

Jeg får straks en epost fra Vesterålsprodukter og priser på produktet. Men den kan ikke sveives inn, det må jeg ev. finne en løsning på selv. Totaltvekta er minst 2700 kg når den skal på plass, og jeg må være sikker på at dette kan gjøres med meg alene enkelte ganger. Hjelper lite om det er mulighet for å skru, hvis gjenger og ruller er av dårlig konstruksjon og gir mye friksjon. Da er pengene nærmest bortkastet, og det var ikke tanken.

Og Børge, er du innom igjen så summer gjerne opp erfaringer etter disse årene.

Takk!
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Aug 2019 - 12:31

Hei
Er jo noen år siden jeg kvittet meg med både spikertelt og store vogner, nå er det bare reisevogn og sommerferie sørover i Europa som gjelder. Har ikke fulgt med på nye typer ruller de siste årene, men har jo testet de fleste tidligere, både privat og i forbindelse med henting og levering av vogner på campingplasser. Så om det ikke har skjedd store forandringer så holder jeg fortsatt fast på att det ikke er noe som kan måle seg med Vesteraalen sine, med stabil kraftig konstruksjon og ordentlige lukka rullelager. Vogn på 2500 kg var ingen problem å skyve på plass alene. Forutsetter jo selvfølgelig att rullene er skikkelig avvatret og att det ikke ligger småstein og dritt oppå.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitimeMan 26 Aug 2019 - 20:46

Vognruller, komplett, veier 60 kg komplett. Prisen er 5000. Men så kommer ei uhyrlig frakt på toppen, og totalen lander på 6750 levert kai i Trondheim. Og det blir det nok ikke noe av. Prøvde å få kjøpt bare vuggene, uten påkjøringsramper og rammen under. Men de hadde bare komplette sett for salg nå. Kunne kjøpe alt men få sendt bare rullene, for å få ned frakt, men det er en dårlig løsning. En i familien skal opp til Lofoten i september, og en tur til Sortland er bare ca 30 km ekstra. Så da blir det ikke frakt på toppen. Kanskje et blir løsningen. Får se.

Takk for info.

Bilde av hele rulla, kraftige saker:

Vognrulle - Page 2 Vognru10
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vognrulle - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vognrulle   Vognrulle - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vognrulle
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Vognrulle selges på Finn.no

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: