CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 LED-lyslister

Go down 
+14
Viti
Tasle
ArneO
Truls
lysdiode
André
Runerask
Jan Ole
joka
Remi
Sten Rune
Espen V
Ronny
ovev
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 28 Apr 2010 - 16:33

Klart at det er lurt med fjernkontroll, har det på moveren også. Når jeg skal på do må jeg gå, av og til jogge. Laughing

Seriøst, det finnes nok en dimmer til det du spør om, til 230V har Jula et flott system, Nexa, det har jeg begynt å bruke til all belysning i spikerteltet og også til litt forskjellig her hjemme, men om de også har noe til 12V vet jeg ikke.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 28 Apr 2010 - 18:23

Jan Ole skrev:

(..Klippet..)
Nexa, det har jeg begynt å bruke til all belysning i spikerteltet og også til litt forskjellig her hjemme, men om de også har noe til 12V vet jeg ikke.

Nexa er grei, og kan styres via en TellStick fra PC'en. Hvertfall hjemme kan det være OK med datastyrte kontakter og dimmere. TellStick selges av Clas forøvrig..

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 28 Apr 2010 - 21:26

Men Nexa lager ikke trådløse dimmere for 12V.

Har sjekket i katalogene fra Electroskandia og Solar for å ev. å finne dimmere for 12V, men finner ikke noe.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 28 Apr 2010 - 22:08

JanP skrev:
Men Nexa lager ikke trådløse dimmere for 12V.

(..Klipp..)

Sorry, jeg var ikke presis nok, mente dimmere for 230 V, ikke 12 V. Der har nok ikke Nexa noe for 12 V. Å dimme LED er en vanskeligere affære.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
lysdiode

lysdiode


Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sandane
Registration date : 26.04.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeFre 14 Mai 2010 - 22:54

Da er trådløse 12 volt led-dimmere ankommet lager på www.lysdiode.no Very Happy
Her er linken: http://lysdiode.no/product_info.php?products_id=363
Til Toppen Go down
http://www.lysdiode.no
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeMan 17 Mai 2010 - 23:13

lysdiode skrev:
Da er trådløse 12 volt led-dimmere ankommet lager på www.lysdiode.no Very Happy
Her er linken: http://lysdiode.no/product_info.php?products_id=363

"Lysdiode":
Har du de dørbryterene for bruk i feks garderobedører på lager?
Jeg har fått en vareprøve fra en annen leverandør på ledstrips, og de er tykkere enn det jeg forestilte meg, antakelig for at de er vanntette. Trenger ikke det i vogna. Hvordan er de som du har?
Til Toppen Go down
lysdiode

lysdiode


Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sandane
Registration date : 26.04.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTir 18 Mai 2010 - 7:50

Vi fører desverre ikke dørbrytere.. Våre strip er 2,7mm tykke,og vantette Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.lysdiode.no
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTir 18 Mai 2010 - 23:58

lysdiode skrev:
Vi fører desverre ikke dørbrytere.. Våre strip er 2,7mm tykke,og vantette Very Happy

Ok. Har du pærer i led eller xenonlook til markeringslysene på vogna di fremme? (Adia) Det er stikksokkel på dem, 5W originalt. Tenkte jeg skulle bytte ut refleksene nede med markeringslys i led. Må ha led i alle lysene fremme da.
Til Toppen Go down
lysdiode

lysdiode


Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sandane
Registration date : 26.04.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 19 Mai 2010 - 7:43

Jepp, selv har jeg byttet hele vogna utvending med led. Vet at noen orginale markeringslys er litt "trange",slik at noen ledpærer kan bli for store.
Vi selger også komplette markeringslykter til vogn og hengere.....
http://lysdiode.no/product_info.php?cPath=66&products_id=258
Til Toppen Go down
http://www.lysdiode.no
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 19 Mai 2010 - 12:52

Ok, men har du dem til de markeringslysene fremme, passer dem? Kan du legge ut en link til dem. Kommer sannsynligvis til å bestille noen led-strips hos deg, for bruk i garderobeskap. Trenger ikke dimming på dem. skal ta noen mål, så får jeg deg til å lodde dem. Men det markeringslyset du har lagt link til, de passer vel ikke helt fremme på Adria, nede der hvor refleksene står. Jan Ole i en annen tråd har montert noen runde som han har kjøpt på Biltema, jeg vurderer de.
Til Toppen Go down
lysdiode

lysdiode


Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sandane
Registration date : 26.04.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 19 Mai 2010 - 16:01

Her er en generell link til våre parklyspærer, du må nesten ta av glasset for sjekke dimensjonene..
http://lysdiode.no/index.php?cPath=53_73
Til Toppen Go down
http://www.lysdiode.no
Gjest
Gjest




LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTor 20 Mai 2010 - 20:09

lysdiode skrev:
Vi fører desverre ikke dørbrytere.. Våre strip er 2,7mm tykke,og vantette Very Happy

Har ikke vogna i nærheten, og skal kanskje ikke dit før neste helg. Er disse stripene mye smalere enn de som "gamle" stripene, slik at kanalen de er lagt i ikke passer led-strips? Tenker å bestille meg, tar for mye strøm de gamle analoge stripene.
Til Toppen Go down
lysdiode

lysdiode


Male
Antall Innlegg : 14
Localisation : Sandane
Registration date : 26.04.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTor 20 Mai 2010 - 21:01

JanP: Disse har følgende dimensjoner:
Bredde 8mm x høyde2,7mm
Link: http://lysdiode.no/index.php?cPath=103_104
Til Toppen Go down
http://www.lysdiode.no
Gjest
Gjest




LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTor 20 Mai 2010 - 21:21

Så meg nok blind på 2,7. Takk for tilbakemelding. Syntes de var lovlig smale, men jeg måtte nesten poste. Mao vil de antagelig gå rett inn i den gamle kanalen. Tar et mål og kommer med en bestilling om et par uker. Skal se på lys i gasskassen også, kjekt med lys der når det er mørkt og kaldt.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTor 20 Mai 2010 - 23:20

Er det lov med elektriske dippedutter i gasskassen? Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTor 20 Mai 2010 - 23:33

Ja, men ikke bryteren. Dessuten forgikk det nok en del i gasskassene til Solifer og Polar før i tiden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 22:40

Til Toppen Go down
Polar 680
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Polar 680


Male
Antall Innlegg : 161
Registration date : 04.11.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 23:45

Tasle skrev:
JanP skrev:
Men Nexa lager ikke trådløse dimmere for 12V.

(..Klipp..)

Sorry, jeg var ikke presis nok, mente dimmere for 230 V, ikke 12 V. Der har nok ikke Nexa noe for 12 V. Å dimme LED er en vanskeligere affære.
det finnes dimmere for led lys, Kama og Max fritid har de
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 8:40

Viti skrev:
Er denne noe som kan anbefales?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5m-500cm-Warm-White-SMD-3528-Flexible-300-LED-Strip-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ390198127852QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories


Det ser ut for å være samme sort som jeg har i vogna, men jeg kan ikke garantere at det er samme. Jeg prøvde å kjøpe en led-strip fra en annen leverandør som oppga omtrent de samme dataene som jeg har på de andre ledstripsene i vogna, men lyset fra denne var gul-grønt. Den ble kastet.

Det enkleste er å kjøpe så liten ledstrip som mulig og teste denne. Er du fornøyd bestiller du mer.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 15:49

Da har jeg slått i hjel litt tid med å bestille led dulpeditter, 10m strip varmhvit og utendørs belysning til garasjen 10 stk "downligts"


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:04

Skal du ha LED-stripa til vogna eller garasjen? Om det er til vogna tips litt her om hva du har bestillt.
Finner ikke helt den rette fargen, samt at jeg ikke skal ha flombelysning heller. Det siste kan rettes med dimmer riktignok.


Den ene lysstripa i sofagruppen har hatt litt dårlig kontakt i enden, og det har blitt varmgang. Er smeltet litt sammen med ledningen fra bryteren, og jeg liker ikke den konstruksjonen i det hele tatt. (2 pinner som stikkes inn i lys-lista der man ikke kan se om det er god kontakt).
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:06

Ble fra Sverige, tilbud nå, 5 hundre for fem meter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:32

Men var det til vogna eller til juletreet???
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:34

Ja, det var det....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 16:36

Stripsen er til vogna...

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeLør 17 Mar 2012 - 18:47

Kjøpte 10 meter på Ebay. Med frakt fra Hong Kong kom det på hele 189 kroner. Har brukt den i garderobeskapene.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeSøn 18 Mar 2012 - 1:02

Led kan også bestilles billig fra www.dealextreme.com

Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 21:50

Må bytte ut noen led-lister i vogna.. Noen tips til hvem type som gir pent lys?? Skal være oppunder skapene i stuedelen og langsetter/oppunder skapene i soveromsdelen. Nå er det ca 50 % av de som virker så det er vel på tide... Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





LED-lyslister - Page 3 Empty
PosteTema: Re: LED-lyslister   LED-lyslister - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
LED-lyslister
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: