CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hjelp tl overnatting på Jylland

Go down 
4 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 13:36

study
Mens jeg planlegger neste års lengste tur - til Venezia, tenker jeg for en gangs skyld å ta ferje til Danmark. Hvis jeg kommer til Hirtshals med ferje som klapper til kai klokka 21.15 - har noen et godt forslag til et campingplass å overnatte som ligger innenfor en times kjøretur i retning rett syd?

http://www.campist.info
king
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 16:56

campist skrev:
study
Mens jeg planlegger neste års lengste tur - til Venezia, tenker jeg for en gangs skyld å ta ferje til Danmark. Hvis jeg kommer til Hirtshals med ferje som klapper til kai klokka 21.15 - har noen et godt forslag til et campingplass å overnatte som ligger innenfor en times kjøretur i retning rett syd?

http://www.campist.info
king
En times kjøring sydover fra Hirtshals....hehe..det kaller vi Tyskland i god fraktfart cheers Hvis du bråstopper i Kolding så ligger det en bra plass der, husker bare ikke hva den heter. Smile
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 17:10

Den plassen finner jeg nok lett! Laughing


Jeg er redd Fendt vil slenge litt med svansen hvis jeg skal kjøre det strekket på en time.
Poenget mitt er at vi gidder ikke kjøre om natta.

Normalt har vi første etappe ned via Sverige til Lübeck, men denne gangen kunne vi tenkte oss en annen start ferien enn 800 kilometer og tre ferjer på den første dagen...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 18:00

Godt poeng. Hvis dere "lander" 21.15 i Hirtshals er det vel kanskje seint nok . Sjekk Kjul Camping i Hirtshals. Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 21:03

Hei Campist

du kan ikke kjøre så fryktelig langt! de fleste campingene har en stenge tid. 22/23?
vi har stort sett stått på den campingen som ligger inne ved sentrum i Hirtsals! under fyret, ta til høyre og opp til sentrum og følg skiltning, den er grei nok for en overnatting, pluss at den er i gå avstand til by`n, hvis man ønsker å handle litt før man tar ut på veien.

du kan også kjøre rett frem i rundt kjøringen oppe i sentrum da får du en annen camping på venstre side av veien, men der har vi aldri ligget! ikke spør hvorfor hehe!

og for ikke å snakke om solnedgangene, de er nydelige der!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 22:04

Hei Morten,

Det er klokka jeg tenker på også. I sommer var det fullt på plassen vi alltid overnatter på i Neustadt, den neste lukket porten bak oss klokka 22.00 blank. Derfor orker vi ikke tanken på å gamle slik en gang til...

Vi gidder jo ikke ligge på rasteplasser, men vi tar gjerne en plass hvor vi kan slippe å hekte av vogna den første natta - slik at vi er klare til å kjøre straks vi står opp...
har fått et par alternativer, tipper det er de du snakker om. Camping Hirtshals heter den ene.
Sender en e-post for å høre når de stenger.

Skal ikke planlegge for mye, men siden vi kjører denne veien og begynner i danmark på morran, kommer vi i "motfase" til alle stedene som er kjent ned langs A7 - det kan jo ble spennende!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 22:30

Jeg undersøkte akkurat med ferjene, faktisk er det billigere med tur retur reise fra Kristiansand til Hirtshals, enn det er en vei fra larvik...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
caravelle1
CARAVANER
CARAVANER
caravelle1


Male
Antall Innlegg : 46
Age : 46
Localisation : svelvik
Registration date : 02.03.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 22:49

men det skiler også 4,5timer i ilen og da!! på ræva vei
Til Toppen Go down
caravelle1
CARAVANER
CARAVANER
caravelle1


Male
Antall Innlegg : 46
Age : 46
Localisation : svelvik
Registration date : 02.03.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 22:50

her gikk det litt fort. 4,5time i bilen på ræva vei skulle det være
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 23:00

caravelle1 skrev:
her gikk det litt fort. 4,5time i bilen på ræva vei skulle det være

Ræva vei, ja. 4,5 timer - nei...

Kommer an på hvor du bor. Herfra er det tre timer til Kr Sand og en til Larvik. Så forskjellen er bare to timer for meg...(og deter ikke veldig mye når du skal ut på tur og kjøre 6-7000 kilometer)

Jeg gidder ikke å kjøre ned dit men jeg synes det er ganske sykt likevel at jeg kan betale 1990 for t/r i Kr. Sand mens jeg må betale 2.500 fra Larvik en vei på samme dag...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 12:31

Dette forandres sikkert, nå som ikke Master-ferries kjører mer...... konkurransen er jo vekk, og de kan jo bare øke prisen som de vil....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:50

Sikkert. Her har vi jo mistet Kystlink. Selv om det ikke er lange kippen til Kristiansand, så gidder ikke jeg det for å spare noen hundrelapper. Jeg orker ikke ta ferja begge veier, kjører alltid opp Sverige uansett. Jeg hater å måtte rekke noe til en bestemt tid - og i alle fall ikke en ferje hjem fra en fire ukers ferie!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 22:53

campist skrev:
caravelle1 skrev:
her gikk det litt fort. 4,5time i bilen på ræva vei skulle det være

Ræva vei, ja. 4,5 timer - nei...

Kommer an på hvor du bor. Herfra er det tre timer til Kr Sand og en til Larvik. Så forskjellen er bare to timer for meg...(og deter ikke veldig mye når du skal ut på tur og kjøre 6-7000 kilometer)

Jeg gidder ikke å kjøre ned dit men jeg synes det er ganske sykt likevel at jeg kan betale 1990 for t/r i Kr. Sand mens jeg må betale 2.500 fra Larvik en vei på samme dag...

Har noe med tilbud og etterspørsel å gjøre det.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 22:55

campist skrev:
Sikkert. Her har vi jo mistet Kystlink. Selv om det ikke er lange kippen til Kristiansand, så gidder ikke jeg det for å spare noen hundrelapper. Jeg orker ikke ta ferja begge veier, kjører alltid opp Sverige uansett. Jeg hater å måtte rekke noe til en bestemt tid - og i alle fall ikke en ferje hjem fra en fire ukers ferie!

Enig med deg her, fire uker ferie og så skal man være avhengig av å rekke en ferje. Nei mye bedre å kjøre brua hjem igjen da.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeOns 31 Des 2008 - 12:30

det med ferge hjem kommer vel litt ann på hvor i landet man bor! vi for vår del syns at å kjøre over Haukeli fjell på veien hjem i fra en europa tur er en stor ned tur! så for oss er Kristiansand ferga veldig grei! og det er bedre å ha 3-4 t i en ferge enn å få en ekstra kjøre dag! og når prisen er 1990,- så sparer vi masse penger på det og! greit det og!

Campist! vet at Hirtsals camping har et eget omr. for folk som kommer for seint. men har en tendens å bli fult der når de siste fergene kommer!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeOns 31 Des 2008 - 16:42

Kjøper det Morten, jeg tenker snevert og at alle bor på Østlandet... Jeg må rett nok kjøreforbi ferjeleiene både i Larvik og Sandefjord for å ta Bastøferja, men jeg foretrekker normalt å kjøre ned Sverige.
Og i alle fall hjem.
Men Øresundbruene gidder jeg aldri å ta lenger. Det blir omvei, da liker jeg bedre å ta ferjene over Helsingborg - Helsingør (motsatt på vei ned...)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitimeOns 31 Des 2008 - 16:43

Takk for forslag til overnatting! Jeg tror jeg har løst hele problemet. Jeg satser på at jeg får fri fredag den 12. juni og reiser på morran i stedet.

Da kjører jeg til Tyskland og sover i stedet...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Hjelp tl overnatting på Jylland Empty
PosteTema: Re: Hjelp tl overnatting på Jylland   Hjelp tl overnatting på Jylland Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hjelp tl overnatting på Jylland
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjelp! Trenger virkelig HJELP.
» Hjelp!
» HJELP!!!
» HJELP!!!
» Fukt i hekken på Hobby 650 fra regnvann som følger veggen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: