CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Inaca

Go down 
+12
TTB
bekken22
Birgit
ArneO
Ronny
Jan
Lene
Svein Tore
DagV
taleia
Lars Egil
Johnny
16 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Inaca   Inaca Icon_minitimeMan 21 Mai 2007 - 23:10

Her en tråd om Inaca fortelt.

Mer informasjon om Inaca finner du her: http://www.inaca.es/no/index.php
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 21:51

Tom rs har laget denne tråden for inaca fortelt.
den kan brukes til å diskutere Inaca på. Vil være flott for andre også som leter etter informasjon om inaca.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:36

Ja, er det noen som kan si noe om Inaca sammenlignet med andre telt? Billigere enn Isabella , det er sikkert. Kvalitet? Noen som har typen?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 17:05

Lars Egil.

Samme duken som på Isabella,og veldig likt design.Bare å kjøpe.Masse fornøyde kunder.Kikka på dem i forrige uke.Så flotte ut.


Sjekk ut 3 m. (dybde) teltet,FJORD.Litt enklere design enn på Isabella Commodore,men meget bra.Og flere tusen billigere.
Til Toppen Go down
taleia
CARAVANER
CARAVANER
taleia


Female
Antall Innlegg : 120
Age : 67
Localisation : Møre & Romsdal
Registration date : 30.08.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 23:35

Som fersk "caravandame" kan jeg prøve å formidle mine erfaringer ang. Inaca. Vi satte opp et nytt Inaca alpes 400 for ca en mnd siden. I mine øyne så teltet helt ok ut. Fargene var supre og jeg var storligen fornøyd. Men ikke min gamle far!!! Han er en camper av den gamle skole og påsto at teltet ikke kunne strammes opp, (finnes det mandagstelt?) Og ikke var det greit å få tettet det inn mot vogna. Enden på visa var at vi fikk byttet inn i et Isabella 420 og selv jeg ser jo at feks. glidelåsene er kraftigere, stengene er flere, gardinopphengene er mye mere solide og dette tetter bedre mor vogna. Men Inaca var finere i fargene, den holder jeg på! bom
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 6:38

Taleia.

Ja,akkurat dette med litt mer pinglete glidelåser,er noe av det jeg så på Inaca og.I forhold til Isabella altså.Noen detaljer her og der,og man skjønner hvorfor "Bella" er litt dyrere.

Vi hadde forøvrig et Inaca Alpes 360 i 2000/2001.Brukte det og på vintercamp.Virka helt greit det,men ikke helt opp til Isabellas standard.
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeMan 12 Nov 2007 - 20:34

Det er som" taleia" sier (dvs mannen hennes!): Kjøpte nettopp vinterteltet Puigmal fra Inaca, og teltet er nok meget bra det, bortsett fra at designet på skumputen som skal ligge inn mot vognveggen, og strammesnorene for stanga ikke stemmer. Festene er slik at stanga blir stående litt på skrå og dermed ikke kan "klemme" tetteputa inn mot vognveggen mer enn på ca halve lengden. Irriterende dumt; for å få hjelp av stanga til å trykke denne puta jevnt mot vognveggen, kan du dermed ikke stramme opp med snorene fra teltveggen rundt stanga. Dermed mere slakk enn du hadde behøvd. Men det blir greit nok, det er ikke det. Inaca skulle bare ha hørt litt mer på folk som bruker teltet og ikke på design avdelingen......
Til Toppen Go down
Svein Tore
CARAVANER
CARAVANER
Svein Tore


Male
Antall Innlegg : 126
Age : 41
Localisation : Brattvåg
Registration date : 19.06.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeLør 19 Apr 2008 - 20:36

Da var den nyeste investeringa undagjort, Fjord 300 med carbon stenger! Håper jeg blir fornøyd med dette..

Er det noen som har dette?
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeSøn 20 Apr 2008 - 1:09

Svein Tore skrev:
Da var den nyeste investeringa undagjort, Fjord 300 med carbon stenger! Håper jeg blir fornøyd med dette..

Er det noen som har dette?

Vi har ikke den men Dunes 300 og er fornøyd med det Very Happy Bare vær ops på at den kan lekke i sømmer de første gangan det regner!!!
Til Toppen Go down
Svein Tore
CARAVANER
CARAVANER
Svein Tore


Male
Antall Innlegg : 126
Age : 41
Localisation : Brattvåg
Registration date : 19.06.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 15:21

Hei..

Da her vi reist Fjord 300 her med carbon stenger... Ok fornøgd med teltet men kunne godt ha vert litt strammere.. Her er og en som har Dunes å det var i grunn det samme med det.. Det er også helt nytt.
Vil telta trekke seg litt sammen etter kvart?? Eller vil det alltid være slik??
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 21:42

Har du stramma med en sånn herkules? tror det var det den het, hehe..
Eneste plassen jeg syns vårt kunne "hengt" litt bedre er i hjørnene i taket. Blir liksom litt "krøll" der....
Jeg syns det er litt vanskelig å få det til å sitte pent...standard at gubben må opp en tur dagen etter og stramme og justere litt.

Tror dette har vert diskutert tidligere her.. Noen syns det var litt vanskelig og stramme det så det så slett ut mens andre var fornøyd. Kommer vel kansje litt an på hvordan krav man stiller...Jeg er litt småpirkat...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 21:49

Lene skrev:
Har du stramma med en sånn herkules? tror det var det den het, hehe..
Eneste plassen jeg syns vårt kunne "hengt" litt bedre er i hjørnene i taket. Blir liksom litt "krøll" der....
Jeg syns det er litt vanskelig å få det til å sitte pent...standard at gubben må opp en tur dagen etter og stramme og justere litt.

Tror dette har vert diskutert tidligere her.. Noen syns det var litt vanskelig og stramme det så det så slett ut mens andre var fornøyd. Kommer vel kansje litt an på hvordan krav man stiller...Jeg er litt småpirkat...
teltwet skal være stramt og slett mener nå jeg, er da ikke noe pressenning vi henger opp heller
nei stramt og pent skal det være
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 21:52

Lene skrev:
Har du stramma med en sånn herkules? tror det var det den het, hehe..
Eneste plassen jeg syns vårt kunne "hengt" litt bedre er i hjørnene i taket. Blir liksom litt "krøll" der....
Jeg syns det er litt vanskelig å få det til å sitte pent...standard at gubben må opp en tur dagen etter og stramme og justere litt.

Tror dette har vert diskutert tidligere her.. Noen syns det var litt vanskelig og stramme det så det så slett ut mens andre var fornøyd. Kommer vel kansje litt an på hvordan krav man stiller...Jeg er litt småpirkat...

Lene

for meg skal bare teltet vær kliss stramt, uten ei eneste rynke om jeg skal si meg fornøyd.......... rynke-fri sone hos meg......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 21:55

Vegard skrev:
Lene skrev:
Har du stramma med en sånn herkules? tror det var det den het, hehe..
Eneste plassen jeg syns vårt kunne "hengt" litt bedre er i hjørnene i taket. Blir liksom litt "krøll" der....
Jeg syns det er litt vanskelig å få det til å sitte pent...standard at gubben må opp en tur dagen etter og stramme og justere litt.

Tror dette har vert diskutert tidligere her.. Noen syns det var litt vanskelig og stramme det så det så slett ut mens andre var fornøyd. Kommer vel kansje litt an på hvordan krav man stiller...Jeg er litt småpirkat...

Lene

for meg skal bare teltet vær kliss stramt, uten ei eneste rynke om jeg skal si meg fornøyd.......... rynke-fri sone hos meg......
kremt kremt.......................... nei forresten jeg skal spare den til en senere anledning Twisted Evil lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 21:57

Jan skrev:
Vegard skrev:
Lene skrev:
Har du stramma med en sånn herkules? tror det var det den het, hehe..
Eneste plassen jeg syns vårt kunne "hengt" litt bedre er i hjørnene i taket. Blir liksom litt "krøll" der....
Jeg syns det er litt vanskelig å få det til å sitte pent...standard at gubben må opp en tur dagen etter og stramme og justere litt.

Tror dette har vert diskutert tidligere her.. Noen syns det var litt vanskelig og stramme det så det så slett ut mens andre var fornøyd. Kommer vel kansje litt an på hvordan krav man stiller...Jeg er litt småpirkat...

Lene

for meg skal bare teltet vær kliss stramt, uten ei eneste rynke om jeg skal si meg fornøyd.......... rynke-fri sone hos meg......
kremt kremt.......................... nei forresten jeg skal spare den til en senere anledning Twisted Evil lol!

Jan

ja, jeg har rynker...... men er det rart da, av alle som skal ha all verdens merklige koblinger mellom bil og vogn....... rart en ikke har flere rynker, skal jeg si deg.......
Til Toppen Go down
Svein Tore
CARAVANER
CARAVANER
Svein Tore


Male
Antall Innlegg : 126
Age : 41
Localisation : Brattvåg
Registration date : 19.06.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:17

Vart en del bedre nå.. flytta litt rundt på stenger å stramma enda litt opp..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 20:41

det er vel sånn på alle telt: de må etterstrammes både en og to ganger før de er stramme overallt..
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 7 Mai 2008 - 21:13

Fikk tilbud om et Inaca Azul med karbonstenger til 10.500.
Noen som har dette teltet?
Ser at det kanskje kan ha problem med stramming...?
Materialvalg og duktykkelse sier meg lite om det er bra eller dårlig. 300g mot Isabella sine 280g. Praktisk betydning? Vekt kanskje?
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeLør 24 Mai 2008 - 12:56

Erfaring fra første vinter med Inaca Puigmal vintertelt: dårlig! Visstnok skal Inacas duk være den beste på markedet sammen med Isabella, men jeg synes ikke at den har vært spesielt sterk, må lappe flere rifter etter at snøskuffa så vidt har touchet borti duken i vinter. Naboens Eurotent har holdt seg bedre etter tre år med vinter, enn vårt. Kombinert med at teltet ikke tetter skikkelig inn mot vegg pga dårlig konstruksjon, blir det ikke noe mere Inaca telt på oss.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeLør 2 Aug 2008 - 18:17

Vi har fått tilbud om et Inaca sands med bolon matte, er dette noe å satse på? må innrømme at jeg egentlig har mest lyst på et Isabella Ambassadør men så var det dette med penger da...det sistnevnte er minst 10000,- dyrere enn det første med matte..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 13 Aug 2008 - 18:37

Da var det bestemt: nyvogna skal få et Inaca Sands fortelt..håper dette er greit nok for å ha oppe 2-3 uker pr sommer..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 13 Aug 2008 - 19:35

Ronny.

Veldig greie telt.Dette har du glede i lang tid uten trøbbel.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 13 Aug 2008 - 19:48

Håper det, er jo egentlig en stor fan av isabella og hadde jo det på gamle vogna...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Fortelt   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 14:12

Har hatt vogn i 25 år bare nordiske merker.Når det gjelder telt har jeg alltid hatt Isabella og er veldig fornøyd med det.Når det gjelder Inaca telt skulle jeg være med å sette opp et telt og jeg som er vant med Isabella trodde jeg dette var like enkelt,men den gang ei.Vi fikk da teltet opp etter mye om og men.Vi fikk det strammen opp så duken var glatt og fin.Men da vi kom tilbake neste helg var teltet litt av et syn.Det var to store poser i duken etter en del regn.Teltet var satt opp etter bruksannvisningen.Vi strammen opp på nytt det vi kunne men det var ikke lett å få posene bort.Eieren tok kontakt med leverandør ,for å reklamere men det var ikke lett.Så for å si det enkelt Isabella er vel det beste selv om det er dyrere.Du får som regel det du betaler for. Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 14:26

Ansatsen.

Ja,maken til Isabella har ikke jeg funnet i hvert fall.Hadde et år et Inaca telt,men det var et sånt universaltelt,så det var ikke så gæærnt egentlig.Men man så på detaljene at det ikke var et Isabella.

Og som alt annet man kjøper i livet....,kvalitet koster.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 14:27

Ansatsen.

Velkommen hit forresten.Trivelig at du fant oss !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Til alle   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 14:36

Jo takk for det.Jeg har vert inne her tidligere å titta men tenkte jeg kunne legge inn en komentar når det det gjalt det teltet.Ja da jeg har hatt en del vogner den siste var en 2002 Bjølseth den var var veldig bra.Det var synd at de måtte legge inn årene.Men i dag så er det en god del vogner å velge i ,men ingen blir lik Bjølsetten.Kansje var de litt gammelmodige men de var veldig bra.Svenskene kalte den for kongen king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 14:57

Ansatsen.

Som musikk i mine Bjølle-ører.

Og som før nevnt,det at folk synes Bjølseth er gammeldags,er greit,men når de kjøper seg fancy vogner,med flashy innredning,som man blir lei av når den og den fargen går av moten om to år,og setter seg inn i ei spikerbu ala hytter fra 60-tallet,er jeg ikke med lenger.

Flott med spikerbu,og de mulighetene de gir,men hvis man er så i mot hyttestilen til Bjølseth,hvorfor etteraper man så godt man kan ei hytte i den bua,som man for det meste oppholder seg i.

Hehe,det der er rare greier synes jeg.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 16:11

Hvorfor det skal være vanskeligere å sette opp et Inaca enn et Isabella forstår ikke jeg..stangsettet ser da helt likt ut for mine øyne? vel dette kan jeg komme tilbake til til neste år etter ferien..hadde nok valgt isabella om jeg var fast camper på sommeren, men for 3 uker reise camp får vi håpe det holder..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 12:22

Ronny skrev:
Hvorfor det skal være vanskeligere å sette opp et Inaca enn et Isabella forstår ikke jeg..stangsettet ser da helt likt ut for mine øyne? vel dette kan jeg komme tilbake til til neste år etter ferien..hadde nok valgt isabella om jeg var fast camper på sommeren, men for 3 uker reise camp får vi håpe det holder..

Stangsttet er langtfra likt.Det er som dag og natt og det sier vel sitt.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 10:24

Gammel tråd men, kan ikke begripe at det skal være stor forskjell på disse stang settene. Har hatt isabella med glassfiber stangsett og har nå Inaca med stål stang sett. og jeg ser da ikke forskjell på mye av dette...lurer på om personen i inlegget over har sett inaca "live" eller har snakka med en kompis som har snakka med en kompis osv osv..forøvrig synes jeg det er grisefine farger på nyteltet...sand-blue tror jeg det heter, litt mer tvilsom til fargen på gardinene kanskje..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 13:27

Ronny skrev:
Gammel tråd men, kan ikke begripe at det skal være stor forskjell på disse stang settene. Har hatt isabella med glassfiber stangsett og har nå Inaca med stål stang sett. og jeg ser da ikke forskjell på mye av dette...lurer på om personen i inlegget over har sett inaca "live" eller har snakka med en kompis som har snakka med en kompis osv osv..forøvrig synes jeg det er grisefine farger på nyteltet...sand-blue tror jeg det heter, litt mer tvilsom til fargen på gardinene kanskje..
Ser ut til at de leverer stenger som er produsert i Danmark http://www.campion-production.com/dk/index.html
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 15:19

Nå er plutselig denne tråden aktuell igjen ettersom vi skal sette opp teltet for første gang til helga, så får vi se da om disse telta er så vanskelig å sette opp..
Til Toppen Go down
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 15:47

Vi har hatt Inaca ( Dunes) i to år. Med nvogna fulgte det med et ventura telt..ganske så lett å sette opp det også...å ganske likt vel? Vi trivdes godt med Inaca teltet i disse to årene. Kan ikke skjønne at de er vanskelige å sette opp , ikke når vi klarte det som proffer på andre omgang Very Happy ( Joda....noviser som vi var etter flere år uten vogn så tørrtrente vi på å sette det opp det før vi dro på campingtur)
Til Toppen Go down
bekken22

bekken22


Antall Innlegg : 8
Registration date : 24.05.2009

Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 21:09

Inaca og Isabella har identiske stangsett, et stangsett til Inaca Dunes passer på et Isabella Commodore og visa versa.

Det er Danske Campion som leverer disse stengene.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Inaca Empty
PosteTema: Re: Inaca   Inaca Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Inaca
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Inaca fortelt
» Inaca Mirage 300 z XL
» Platting - Knaus Royale 780 FKU m/3m Inaca Dunes telt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: