CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gasskomfyr slukker

Go down 
3 posters
AvInnlegg
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeOns 28 Jan 2009 - 13:22

Hei, sikkert noen av dere som har en grei måte å ordne at blusset på komfyren slukker en stund etter at det er tent.
Regner med det er føleren som stenger for gassen, kan jeg regulere denne på noen måte eller må den skiftes???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeOns 28 Jan 2009 - 15:10

Hei

Jeg ville vel ha kontaktet fagfolk når den type problemer oppstår,utstyr i CVer/bobiler som driftes på gass er ikke så kjekt å tukle med selv, følgeskadene kan bli store om noe gjøres feil.

Derfor ingen formening om problemet.
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 18:25

Ja, selvfølgelig skal en være forsiktig og ikke "tukle" for mye med utstyr til gassen, men jeg er sikker på at dette ikke er noe stor sak og regner med at andre også har erfart dette, så det hadde vært fint om jeg kunne fått noen tips om hva dere tror dette kan skyldes.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 21:37

Fluefiskeren

Har god erfaring med grundig rengjøring av blussene.

Det kan være så enkelt som at det har kommet noe møkk inn i hullene som enten tetter noen av hullene eller forårsaker forstyrrelser i fordelingen av gassen inne i "fordelingsringen" bak hullene.

Har gassbluss på kjøkkenet hjemme som blir brukt hver dag og de må rengjøres "innvendig" fra tid til annen, spesielt hvis noe har kokt over.

Det er ikke mye som skal til før det ikke brenner som det skal.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 21:53

Du holder knappen lenge nok inne da?? dumt spørsmål kanskje.....
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitimeTor 5 Feb 2009 - 17:21

Very Happy Jada knappen holdes inne, og blusset tenner fint som bare det, men etter en stund slokker det. Har nesten ikke brukt det heller, så det er ikke noe skitt eller rester som skulle lage problemer heller.
Nei, jeg heller til at det er sikkerhetsføleren som ikke får nok varme og stenger gasstilførselen, men det skulle vel være mulig å skifte, justere denne?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gasskomfyr slukker Empty
PosteTema: Re: Gasskomfyr slukker   Gasskomfyr slukker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gasskomfyr slukker
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» gasskomfyr Nomad lekkasje
» Montere integrert gasskomfyr, noe å fikle med selv?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: