fluefiskeren CARAVANER
Antall Innlegg : 69 Age : 63 Localisation : Sveio Hordaland Registration date : 12.06.2007
| Tema: Gasskomfyr slukker Ons 28 Jan 2009 - 13:22 | |
| Hei, sikkert noen av dere som har en grei måte å ordne at blusset på komfyren slukker en stund etter at det er tent. Regner med det er føleren som stenger for gassen, kan jeg regulere denne på noen måte eller må den skiftes??? | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker Ons 28 Jan 2009 - 15:10 | |
| Hei
Jeg ville vel ha kontaktet fagfolk når den type problemer oppstår,utstyr i CVer/bobiler som driftes på gass er ikke så kjekt å tukle med selv, følgeskadene kan bli store om noe gjøres feil.
Derfor ingen formening om problemet. |
|
fluefiskeren CARAVANER
Antall Innlegg : 69 Age : 63 Localisation : Sveio Hordaland Registration date : 12.06.2007
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker Man 2 Feb 2009 - 18:25 | |
| Ja, selvfølgelig skal en være forsiktig og ikke "tukle" for mye med utstyr til gassen, men jeg er sikker på at dette ikke er noe stor sak og regner med at andre også har erfart dette, så det hadde vært fint om jeg kunne fått noen tips om hva dere tror dette kan skyldes. | |
|
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker Man 2 Feb 2009 - 21:37 | |
| Fluefiskeren
Har god erfaring med grundig rengjøring av blussene.
Det kan være så enkelt som at det har kommet noe møkk inn i hullene som enten tetter noen av hullene eller forårsaker forstyrrelser i fordelingen av gassen inne i "fordelingsringen" bak hullene.
Har gassbluss på kjøkkenet hjemme som blir brukt hver dag og de må rengjøres "innvendig" fra tid til annen, spesielt hvis noe har kokt over.
Det er ikke mye som skal til før det ikke brenner som det skal. | |
|
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker Man 2 Feb 2009 - 21:53 | |
| Du holder knappen lenge nok inne da?? dumt spørsmål kanskje..... | |
|
fluefiskeren CARAVANER
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker Tor 5 Feb 2009 - 17:21 | |
| Jada knappen holdes inne, og blusset tenner fint som bare det, men etter en stund slokker det. Har nesten ikke brukt det heller, så det er ikke noe skitt eller rester som skulle lage problemer heller. Nei, jeg heller til at det er sikkerhetsføleren som ikke får nok varme og stenger gasstilførselen, men det skulle vel være mulig å skifte, justere denne? | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Gasskomfyr slukker | |
| |
|