CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 gasskomfyr Nomad lekkasje

Go down 
3 posters
AvInnlegg
morten75

morten75


Male
Antall Innlegg : 2
Registration date : 12.10.2011

gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 1:38

Hei

Virker som et bra forum her og stiller mitt første spørsmål.
Har kjøpt en gammel (men god) Nomad fra 1985, med gasskomfyr med 2 bluss. No har eg prøvd gasskomfyren noen ganger, men det virker som metallet "bøyer" seg noe når det blir varmt rundt brennerne og det tar fyr under fordeleren. Er dette noe som kan fikses, og er det evt direkte farlig i bruk??

M
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 6:41

Om det brenner på et sted det ikke skal brenne vil jeg si at du ikke bør bruke ovnen.
Hva som er galt er ikke så lett å si, her vil jeg si at du bør snakke med forhandler.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 7:57

Er det mulig å vri av fordeleren (brennerlokket)? Var slik på hobbyen fra 90 jeg hadde. Kunne tas av for rengjøring ved å vri litt på dem. Under der så ligger det en pakningsring og det var viktig at den var uskadet husker jeg.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
morten75

morten75


Male
Antall Innlegg : 2
Registration date : 12.10.2011

gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 18:27

Hei igjen

og tusen takk for svar.

Det stemmer at fordeleren, av typen Cramer, kan skrus av og der var det ingen pakning sjølvsagt. Så då blir det en tur på spesialvaren og få tak i en tette pakning. Ellers virker det som et veldig enkelt system under "lokket".


M
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 18:45

Johnny skrev:
Er det mulig å vri av fordeleren (brennerlokket)? Var slik på hobbyen fra 90 jeg hadde. Kunne tas av for rengjøring ved å vri litt på dem. Under der så ligger det en pakningsring og det var viktig at den var uskadet husker jeg.
På nyere topper (Cramer) er det 2 små Torx, 5 eller 6. Husker ikke i farten, kjøpte begge størrelser. Tror det var den største. Når de 2 skruene er løsnet er det bare å løfte rett opp. Måtte gjøre en rengjøring da det kom noe under som tettet dysen
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 19:20

Og når du først har fordelerne av så gjør dem godt rene. Mange års skit kan sitte igjen og gjøre dem mindre effektive.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





gasskomfyr Nomad lekkasje Empty
PosteTema: Re: gasskomfyr Nomad lekkasje   gasskomfyr Nomad lekkasje Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
gasskomfyr Nomad lekkasje
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gasskomfyr slukker
» Montere integrert gasskomfyr, noe å fikle med selv?
» Dethleffs Nomad 1990 totalrenoveringsprosjekt
» Forskjellen på Camper/Nomad
» Dethleffs nomad 89 fukt reprasjon

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: