CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montering av eljet

Go down 
2 posters
AvInnlegg
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Montering av eljet Empty
PosteTema: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitimeOns 29 Apr 2009 - 17:04

Er det noen som vet noe om montering av eljetovner? Jeg tenker da på avstander til brennbare objekter o.s.v. Hva skal en tenke på?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Montering av eljet Empty
PosteTema: Re: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitimeOns 29 Apr 2009 - 18:34

gtfossum skrev:
Er det noen som vet noe om montering av eljetovner? Jeg tenker da på avstander til brennbare objekter o.s.v. Hva skal en tenke på?


Disse ovnene er ovner med lav overflate varme og avstanden til brennbare objekter er små. Har ikke monteringsanvisning liggende. Står det ikke noe på ovnene om minimumavstand ved montering? På mi vogn er de montert nede under salongen og er montert på vegg. Noen få cm klaring fra vegg. Husk fri luftsirkulasjon inn nede ved gulv og opp bak ryggene for å få god virkning
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Montering av eljet Empty
PosteTema: Re: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitimeTor 30 Apr 2009 - 10:53

Jo, så sannelig stod det ikke på ovnen: "Ovnen må skrues fast til veggen i horisontal stilling og min. 15 cm. fra overliggende karm, hylle eller lignende. Fra gulv til ovnens underkant og til sidevegg må det være min. 5 cm."

Jeg burde kanskje ha sjekket dette?

Nå står det riktignok ikke noe om plassering av brennbare objekter rett forann ovnen, men det tar vel avstandspanelet foran seg av?

Vi har i alle fall alltid pakket godt med sengetøy rett foran ovnene nede i sofaen i salongen der ovnene har vært plassert i den gamle vognen. Jeg påstår ikke at dette har vært trygt, men det har aldri blitt noe problem og heller ikke urovekkende varmt.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Montering av eljet Empty
PosteTema: Re: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitimeTor 30 Apr 2009 - 14:55

gtfossum skrev:
Jo, så sannelig stod det ikke på ovnen: "Ovnen må skrues fast til veggen i horisontal stilling og min. 15 cm. fra overliggende karm, hylle eller lignende. Fra gulv til ovnens underkant og til sidevegg må det være min. 5 cm."

Jeg burde kanskje ha sjekket dette?

Nå står det riktignok ikke noe om plassering av brennbare objekter rett forann ovnen, men det tar vel avstandspanelet foran seg av?

Vi har i alle fall alltid pakket godt med sengetøy rett foran ovnene nede i sofaen i salongen der ovnene har vært plassert i den gamle vognen. Jeg påstår ikke at dette har vært trygt, men det har aldri blitt noe problem og heller ikke urovekkende varmt.

Dette med å pakke godt med sengetøy nede i kassene bør du være forsiktig med. Dette vil fort ødelegge sirkulasjonen av luft slik at varmen ikke sirkulerer opp bak sitteryggene. Da kan du fort få for høy temp rundt ovnene. De er avhengig av sirkulasjonen for å ha riktig overflatetemperatur.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Montering av eljet Empty
PosteTema: Re: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitimeTor 30 Apr 2009 - 15:27

Blir ikke noe problem i den nye vogna. Der blir nok ikke sofakassene like mye brukt. Men min bekymring har vært den samme, ja.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montering av eljet Empty
PosteTema: Re: Montering av eljet   Montering av eljet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Montering av eljet
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva er Eljet????
» Eljet og therme i KFU
» Klarheit i truma og eljet
» Montering av myggdør
» montering og bruk

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: