CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva er Eljet????

Go down 
+2
Johnny
CGJ
6 posters
AvInnlegg
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 21:57

Noen som har bilder og forklaring?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:04

CGJ skrev:
Noen som har bilder og forklaring?

Spesielle varmeovner med meget lav overflatetemperatur. Såkalte barnehageovner. Har 2 stk på 600w i mi vogn koblet via en termostat.
Monteres feks nede i sittegruppa ut med veggene. luft sirkulerer da opp bak ryggen på sittegruppa og gir en meget god varme. Anbefales for de som har truma luftvarme.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:06

Johnny skrev:
CGJ skrev:
Noen som har bilder og forklaring?

Spesielle varmeovner med meget lav overflatetemperatur. Såkalte barnehageovner. Har 2 stk på 600w i mi vogn koblet via en termostat.
Monteres feks nede i sittegruppa ut med veggene. luft sirkulerer da opp bak ryggen på sittegruppa og gir en meget god varme. Anbefales for de som har truma luftvarme.

Hvordan ser den ut?????? Lurer på om min kjære mann har tråkka i baret da han rydda benken i Hobbyen....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:08

CGJ

den ser ut som en liten panel-ovn.... med åpninger oppe og nede, for gjenomstrømningen, og ofte med bryter og termostat på.... men dette trenger det ikke være på alle....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:09

CGJ

oftest er det en bevegelig ledning ut fra de, med støpsel på.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:10

Vegard, du store caravanguru..... Laughing

Er den ca 50 cm lang? Og hvordan er den koblet?
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:11

Nå får jeg mer og mer på følelsen av at det faktisk var en eljet gubben heiv ut derfra og la i garasjen....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:12

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:16

Og der gikk spikeren i kista.... Det er en eljet vi har liggende i garasjen.....
Den tror jeg jammen jeg skal hente ut i morgen og støvsuge og pleie pent før vinterkulda setter inn.... Den koster jo 1560,- for en enkelt ovn!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:16

CGJ skrev:
Vegard, du store caravanguru..... Laughing

Er den ca 50 cm lang? Og hvordan er den koblet?

Kommer seg an på effekten, hvor lang den er...... og den skal ha 230V fra strømnettet, og har ofte en bevegelig hvit ledning inn, med støpsel, men den kan og være koblet uten kontakt.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:17

CGJ

jeg har og sett de helt hvite, men og mørkere brune......
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:29

Skal den ligge i kassa under sofaen? Så vidt jeg husker, så var den festet med dobbeltsidig tape... Den har ledning, samt at det er lagt inn egen kontakt med omformer til bare den...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:32

CGJ skrev:
Skal den ligge i kassa under sofaen? Så vidt jeg husker, så var den festet med dobbeltsidig tape... Den har ledning, samt at det er lagt inn egen kontakt med omformer til bare den...

nei, ikke omformer, den går rett på 230V, som en panelovn, den er en panelovn, for montering trange steder...... den monteres som en panelovn, på en vertikal vegg...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:33

Varmefolie ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 22:38

Rufus skrev:
Varmefolie ?

Kan være en jordfeilbryter og overopphetningsvern som er på..... har sett det.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 26 Aug 2008 - 23:08

Må ut og sjekke den greia i morgen....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 23:08

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14857152&sid=xz5cbaJCDXH314498&WT.svl=Link


Husker ikke hvem... bare at noen inne her etterlyste noe sånt noe for noen dager siden.
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 23:19

Det var vel nevnt i vintercampingtråden til campist og jeg var jo av de som spurte....som alltid *flau*
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 23:22

Hege skrev:
Det var vel nevnt i vintercampingtråden til campist og jeg var jo av de som spurte....som alltid *flau*

Flau?? Jeg har også spurt mye, tro meg!!! Jeg spør da fortsatt også jeg da.. Derfor man er her. Jeg i hvertfall. Lærer litt hver dag. Det sa vel kanskje også noe om hvor ofte jeg er innom her...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:01

La en ting være klinkende klart her inne.
det er ikke noe som heter dumme spørsmål
har aldri vært og kommer heller ikke til å bli.
dere skulle bare visst hvor kjekt det er å ha et så levende forum å spørre om råd på.
forresten dere er jo her så dere vet det jo lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:09

Jan skrev:
La en ting være klinkende klart her inne.
det er ikke noe som heter dumme spørsmål
har aldri vært og kommer heller ikke til å bli.
dere skulle bare visst hvor kjekt det er å ha et så levende forum å spørre om råd på.
forresten dere er jo her så dere vet det jo lol!

Jan,

Eh.......,du har vel hatt et par spørsmål som......... Hva er Eljet???? 265129 Hva er Eljet???? 928394
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:09

Jan skrev:
La en ting være klinkende klart her inne.
det er ikke noe som heter dumme spørsmål
har aldri vært og kommer heller ikke til å bli.
dere skulle bare visst hvor kjekt det er å ha et så levende forum å spørre om råd på.
forresten dere er jo her så dere vet det jo lol!
Skriver under på dette...

Har du forresten sjekket hjulboltene dine?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:13

ARVE skrev:
Jan skrev:
La en ting være klinkende klart her inne.
det er ikke noe som heter dumme spørsmål
har aldri vært og kommer heller ikke til å bli.
dere skulle bare visst hvor kjekt det er å ha et så levende forum å spørre om råd på.
forresten dere er jo her så dere vet det jo lol!

Jan,

Eh.......,du har vel hatt et par spørsmål som......... Hva er Eljet???? 265129 Hva er Eljet???? 928394
hysj
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:14

Lars Egil skrev:
Jan skrev:
La en ting være klinkende klart her inne.
det er ikke noe som heter dumme spørsmål
har aldri vært og kommer heller ikke til å bli.
dere skulle bare visst hvor kjekt det er å ha et så levende forum å spørre om råd på.
forresten dere er jo her så dere vet det jo lol!
Skriver under på dette...

Har du forresten sjekket hjulboltene dine?
næ har ikke sjekka de enda, men de har sittet der i to år så jeg regner med at de sitter
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:14

Jan.

Bare hviska jo !!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 23:15

ARVE skrev:
Jan.

Bare hviska jo !!!!
lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 0:02

Noen som har montert http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15147637&sid=xz4cbaaqizq594240&WT.svl=Link i vogna si?? Eller har hørt om naboen til søskenbarnet som kjenner en som tror han vet om en eller annen?? Ikke at det er så nøye siden de monteres skjult, men de ser jo bedre ut enn de brune el-jet'ene også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 0:04

Thomas skrev:
Noen som har montert http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15147637&sid=xz4cbaaqizq594240&WT.svl=Link i vogna si?? Eller har hørt om naboen til søskenbarnet som kjenner en som tror han vet om en eller annen?? Ikke at det er så nøye siden de monteres skjult, men de ser jo bedre ut enn de brune el-jet'ene også...


Du.... disse har jeg og sett og tenkt litt på..... har ikke hørt om noen som har erfaring me disse... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 0:12

Tror jeg tar meg en tur til Haslum i morgen gitt. Er jo ikke mer enn drøy halv time å kjøre for meg. Hvis man setter på gitter kan det jo ikke være noe "skumlere" med disse enn med de berømte el-jet'ene..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 6:10

Thomas skrev:
Noen som har montert http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15147637&sid=xz4cbaaqizq594240&WT.svl=Link i vogna si?? Eller har hørt om naboen til søskenbarnet som kjenner en som tror han vet om en eller annen?? Ikke at det er så nøye siden de monteres skjult, men de ser jo bedre ut enn de brune el-jet'ene også...

Må bare spørre..... hvorfor trenger de se så voldsomt fancy ut???? el-jet monteres jo nedi benken....... eneste gangene du ser den, er jo når du åpner opp for å se på'n.....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 12:12

Vegard skrev:
Thomas skrev:
Noen som har montert http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15147637&sid=xz4cbaaqizq594240&WT.svl=Link i vogna si?? Eller har hørt om naboen til søskenbarnet som kjenner en som tror han vet om en eller annen?? Ikke at det er så nøye siden de monteres skjult, men de ser jo bedre ut enn de brune el-jet'ene også...

Må bare spørre..... hvorfor trenger de se så voldsomt fancy ut???? el-jet monteres jo nedi benken....... eneste gangene du ser den, er jo når du åpner opp for å se på'n.....

Var jo akkurat det jeg skrev.. "Ikke at det er så nøye". Når man har valget mellom noen som er dyre og brune eller noen som er hvite og finere og billigere.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva er Eljet???? Empty
PosteTema: Re: Hva er Eljet????   Hva er Eljet???? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva er Eljet????
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Eljet og therme i KFU
» Montering av eljet
» Klarheit i truma og eljet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: