CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Air Condition i campingvogn

Go down 
+10
Thomas
Hobby 720
Jan
P.kaill
Harald
Lars Egil
Ronny
joka
Janita
Johans
14 posters
AvInnlegg
Johans




Antall Innlegg : 1
Registration date : 20.05.2009

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeSøn 24 Mai 2009 - 23:40

Heia!
Jeg lurer på om d e nån som har prøvd en sånn (eller lignende) aircondition i campingvogn..? Sku likt å sjekka erfaringan t sånne..! Jeg har tenkt å bruke denne på varme sommerdager i Norge og Sverige..
http://www.elprice.no/hus-hage/aircondition/wilfa-aircondition-7000btu-acw7

Jeg er klar over at det finnes dyrere løsninger, benkmontering og takmontering. Men det er altså ikke slike dyre løsninger jeg ber om tilbakemeldinger på..
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 2:10

Vurderte å kjøpe en tilsvarende en, men etter et lite besøk i butikken slo jeg det fra meg. Den veide 30 kg og de kiloene vil jeg bruke til andre ting.
Men, kom over noe som sies skal ha god effekt, en elektrisk vifte som monteres i en av de eksisterende taklukene.
Denne kan selvfølgelig ikke sidestilles med aircondition, men kanskje et greit alternativ vektmessig? Prismessig blir det små forskjeller.

http://www.maxfritid.no/site/fritid/vis_produkt.php?page_id=1145&produkt_id=14438&txf_sok=vifte
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 59
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 11:09

jeg har så smått vurdert en slik selv.. men er usikker..
støynivå er nok det jeg ville sett på først

den som Johans linker til har en vekt på 20,2 kg (wilfa.no)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 11:25

Hva med kondensvann på disse acene?

Hørte om en som hadde full 10 litersbøtte med kondensvann hver morgen etter natta i varmen med en transportabel AC. Det hørtes litt stressende ut.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 11:36

Det er nok en nivå vakt i beholderen slik at den slår seg av om det blir for mye vann i beholderen.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 17:11

Janita skrev:
Vurderte å kjøpe en tilsvarende en, men etter et lite besøk i butikken slo jeg det fra meg. Den veide 30 kg og de kiloene vil jeg bruke til andre ting.
Men, kom over noe som sies skal ha god effekt, en elektrisk vifte som monteres i en av de eksisterende taklukene.
Denne kan selvfølgelig ikke sidestilles med aircondition, men kanskje et greit alternativ vektmessig? Prismessig blir det små forskjeller.

http://www.maxfritid.no/site/fritid/vis_produkt.php?page_id=1145&produkt_id=14438&txf_sok=vifte
Vi har en lignende den du linker til, denne: http://www.maxfritid.no/site/fritid/vis_produkt_2008.php?page_id=1144&produkt_id=14431
Kan anbefales. I fjor hadde vi jo en varm sommer i Norge med godt over 30 grader. Da var det behagelig med denne viften i taket på soverommet Very Happy
Men noe fullgodt alternativ til AC er det ikke...
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 25 Mai 2009 - 20:09

Johans skrev:
Heia!
Jeg lurer på om d e nån som har prøvd en sånn (eller lignende) aircondition i campingvogn..? Sku likt å sjekka erfaringan t sånne..! Jeg har tenkt å bruke denne på varme sommerdager i Norge og Sverige..
http://www.elprice.no/hus-hage/aircondition/wilfa-aircondition-7000btu-acw7

Jeg er klar over at det finnes dyrere løsninger, benkmontering og takmontering. Men det er altså ikke slike dyre løsninger jeg ber om tilbakemeldinger på..
eg har en slik du kan få for 2 tusen.....
Men en ting, du har jo en slange som blåser varmluft ut og den blir varm slik at du mister litt effekt, hadde den med til italia for to år siden og der ble det for varmt for den, men her på berget greier den fint kjøle. og det ble full bøtte på en natt, men det var i italia.....derfor satte eg den inn på badet slik at kondensvannet rant rett ut i avløpet....., eg har fastmontert ac nå og det er nok det beste helt klart, men prisen er jo adskillig dyrere.
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:30

Hei

Hva tror dere om denne? kanskje noen har erfaringer?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17422596
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:32

P.kaill skrev:
Hei

Hva tror dere om denne? kanskje noen har erfaringer?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17422596
stemmer de tallene så er den jo perfekt til vogn
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:52

Jeg syns den var tung. 42kg er vel en 8-10 kg mer enn en fra Dometic veier. Men prisen er bra - absolutt.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:03

Torry skrev:
Jeg syns den var tung. 42kg er vel en 8-10 kg mer enn en fra Dometic veier. Men prisen er bra - absolutt.
mnja spørs åssen en regner kilo da
med en slik som leverer 3800w med et forbruk på 1350w så reduserer jo det en god del på behovet for gass muligens, og de gassflaskene veier jo noe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:08

Ja, du kan se det sånn om du drasser på to gassflasker på ferie, men vi har med ei og den brukes til ovnen og grillen, og en må jo ha mat på tur om en har klima anlegg Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:12

A/C ? Hakke alle det da ?

Blir litt kjølig her :-) lol!


Detta er like gøy vært år Twisted Evil Laughing
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:13

Torry skrev:
Ja, du kan se det sånn om du drasser på to gassflasker på ferie, men vi har med ei og den brukes til ovnen og grillen, og en må jo ha mat på tur om en har klima anlegg Very Happy
jepp
tror nok uansett at denne boksen kommer mest til sin rett på ei stor vogn som står på fast helårsplass
da er den nok suveren
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:15

Rufus skrev:
A/C ? Hakke alle det da ?

Blir litt kjølig her :-) lol!


Detta er like gøy vært år Twisted Evil Laughing


https://caravan.norwegianforum.net/varmesystemer-f31/ac-aircondition-t851.htm?highlight=aircondition
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:28

men prisen var jo usansynlig lav da
sikkert fordi komponentene inni er tyngre, og dermed billigere å lage
Til Toppen Go down
Hobby 720




Male
Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.07.2011

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 21:21

Laughing Har bygget meg et system så eg har varmepompe i vognen .
Helt genialt .
Snakk med en kjølemontør .
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 22:05

Har vært en tur i Italia nå. I fjor kjøpte vi en portabel ac der ned som vi brukte. Men den var alrfor stor og upraktisk i vogna så den lot vi stå hjemme i år.... Når vi kom ned nå så kjøpte vi en til Smile Litt mindre og mer håndterbar denne gangen. Masse kondensvann ja. Men derfor er det fint å kople på en slange som går inn på badet og ned til sluket på gulvet der. Ang varmlufte så fulgte det denne gangen med ei "foringsplate" (med hull tilpasset til varmluftsrør) til vindu. Dette fungerte utmerket. Bare å "slenge" den i bagasjen når man skal hjem igjen så ikke vogna blir enda tyngre Smile Eneste minuset er at nå har jeg to portable ac'er som tar opp verdifull bodplass her hjemme. For her har vi i hvertfall ikke bruk for de nå om dagen...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 22:15

Men forresten... Du skriver noe om kjølemontør. Hva har du bygget, og hvordan? Har en del kontakt med kjølemontører på jobb... Tips??
Til Toppen Go down
Hobby 720




Male
Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.07.2011

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 22:28

Wink Hei

Den portable kan du få en kjølemontør til å bygge om .

Klipp og lim , nesten . Dvs klipp og sveis .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 22:36

Det var da meget informative innlegg. Da er det bare å bygge, ser jo enkelt ut dette. Eller?

Greitt å ikke være så sparsomme på bokstavene når man har en ide. Varmepompe er kjekt å ha. Bare å klip(p)e og lime da!. Takker og bukker!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeOns 20 Jul 2011 - 21:47

Kremt.....

Når det er sagt, Hobby720, det hadde vært på sin plass med en mer detaljert beskrivelse. Suspect

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Air Condition i campingvogn Caravan
Til Toppen Go down
Hobby 720




Male
Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.07.2011

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeOns 20 Jul 2011 - 23:27

Hei
En god beskrivelse kan nok vere litt forsjellig iht vogn og telt .

Men en kjølemontør ordner dette . Men det er ikke gratis . Bare viss du kjenner han ,hun godt. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 0:27

Hobby 720 skrev:
Hei
En god beskrivelse kan nok vere litt forsjellig iht vogn og telt .

Men en kjølemontør ordner dette . Men det er ikke gratis . Bare viss du kjenner han ,hun godt. Smile

Greit å ha en mening, men har sånne innlegg noen hensikt? Blir liksom ikke noe fornuftig ut av det, ikke noe som kan brukes til noe. Blir jo bare påstander.....

Hilsen en kuldemontør Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 8:56

Snurrig! Air Condition i campingvogn 265129
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 11:14

Hobby 720 skrev:
Hei
En god beskrivelse kan nok vere litt forsjellig iht vogn og telt .

Men en kjølemontør ordner dette . Men det er ikke gratis . Bare viss du kjenner han ,hun godt. Smile
Du får beskrive din løsning da kanskje...?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 21:01

Hobby 720 skrev:
Wink Hei

Den portable kan du få en kjølemontør til å bygge om .

Klipp og lim , nesten . Dvs klipp og sveis .

Noe sånt satt vi faktisk og snakket om i Italia, "er det ikke mulig å demontere den portable og skru den sammen igjen utenfor kassen men inne i vogna?" Men som de andre sier, "forklaringen" din sier meg ikke et kvekk..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 26 Jul 2011 - 10:26

Noen som vet ca hvor mye en Dometic takmontert AC/varmepumpe koster ny i Norge?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 26 Jul 2011 - 11:01

TomA vet, tipper nesten 20 uten rabatter. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeTir 26 Jul 2011 - 14:34

Jepp... mellom 19 og 22.000,- veil. Shocked
Skremmende med tanke på hva jeg betalte i Nederland Rolling Eyes
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitimeLør 30 Jul 2011 - 0:24

Johnny skrev:
Noen som vet ca hvor mye en Dometic takmontert AC/varmepumpe koster ny i Norge?

Jonny

Finn typen Dometic du trenger så skal jeg gi deg en god pris

Levert fra forhandler i Norge, MED garanti
Til Toppen Go down
Sponsored content





Air Condition i campingvogn Empty
PosteTema: Re: Air Condition i campingvogn   Air Condition i campingvogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Air Condition i campingvogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ettermontert air-condition med mer
» Investerte i air-condition?
» Bitteliten og billig air condition-dings
» Alufelger Campingvogn
» Veggfeste for TV i campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: