CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nivåkloss til campingvogn

Go down 
+6
Offroad
André
Johnny
Jan Ole
Sten Rune
Jan
10 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:34

For å vatre vognen på tvers har vi til nå trillet vognen opp på en til to medbragte planker.
Jeg ser at det selges nivåklosser til bobiler. Er ikke disse også hensiktsmessige til vogner? I så fall hva slags egenskaper skal de vi evt kjøper ha?


//Ole
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:37

de må være høyere i ene enden og flat i den andre slik at man kan kjøre opp på de lol!
nei de til bobil fungerer helt fint
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:50

Takk for svar, Jan!


Jeg stusser bare over at jeg ikke har sett noe slikt i bruk på vogn?


//Ole
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:55


Har sett det noen ganger, men sjelden. Tyskere og nedelendere er de jeg har sett som har brukt disse. Men uansett kan det være greit å ha med noen plankebiter for å legge/bygge opp under støttebeina.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Nivåkloss til campingvogn Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:56

Joda, helt vanlig å bruke til vogn også, men med boggivogn er det litt pes med sånne klosser som er for lange til å smette mellom hjulene. Da må du først rygge ove den første og så videre opp på den neste.
Jeg bruker en planke lenger enn boggiavstanden og små biter i forskjellig tykkelse som jeg kjører frem og tilbake og bygger meg opp til riktig høyde.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 21:58

Har brukt slik nivåkloss et par tre år nå. Veldig enkelt med enakslet vogn å rygge opp på en slik for å vatre vogna. Funker bare halvparten så godt på 2 akslet vogn.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 22:18

Vi har en liten enaksler.
En utfordring med plankeløsningen er at vognen har hatt lett for å "stikke av" eller "smelle til oss" når vi vrir vognen inn på hengerfestet ved avreise. Dette fordi (selvsagt) hjulet på planken triller lettest og detter utfor kanten.
Jeg har derfor så langt vurdert en løsning jeg har sett noen ha med en rampe og en kile som legges bak når høyden er riktig. Er det fornuftig tenkt?


//Ole
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 22:20

Ja, de fleste vogner kommer vel levert med sånne klosser også?
Ellers så er mover fin til å kontrollere og nivellere med. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 22:23

Jan Ole skrev:
Ja, de fleste vogner kommer vel levert med sånne klosser også?
For meg ser det ut som klossene er tannet så de låser seg i rampen?
Mover tar dessverre for mye av en meget begrenset vektkapasitet.


//Ole
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeLør 7 Apr 2012 - 0:20

Jeg bruker slik nivåkloss, og synes de er glimrende. De som jeg har, stikker ikke av når hjulet klatrer opp, og det er 3 nivåer på dem. Har 2 stk (sett), men det blir brukt bare én, da det stort sett bare er den ene siden man har behov for å heve.
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 31 Mai 2013 - 5:36

Kjøpte disse:http://biltema.no/no/Sok/?query=niv%C3%A5kloss fungerer helt greit!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 31 Mai 2013 - 8:55

Jeg har 2 slike nivå klosser med og bruker en av dem når det trengs, hvorfor det lå to i vogna vet jeg ikke, men kan jo hende at forrige eier ville være litt høyere enn andre på samme sted Wink evt for å rette opp i skevheten på andre siden.. Wink
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 31 Mai 2013 - 11:06

Nivåkloss til campingvogn MediaImage10189_160_160

http://www.kamafritid.no/Welcome/Default.aspx?scenarioID=301&StockCode=C16-10&ViewProduct=true&pid=635

Jeg har et sett med to gule standardklosser som de på link over.

Årsaken til at man har to like nivåklosser, er selvsagt at de kan legges oppå hverandre og dermed bygge dobbelt så høyt på virkelig skjevt underlag. Tennene på underside er både for å sikre at (nederste) kloss ikke sklir på underlag, og at eventuell øvre kloss ikke sklir på nedre kloss.

De originale Hobby kile-klossene passer forøvrig i mønsteret på disse, så de sitter godt. Irriterende godt om vogna siger inntil, da må man rygge fri før man får dem bort igjen.
Til Toppen Go down
Løven
CARAVANER
CARAVANER
Løven


Male
Antall Innlegg : 146
Age : 76
Localisation : Haugesund
Registration date : 17.09.2010

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeLør 1 Jun 2013 - 19:20

Det var for en stund siden en tegning på en slik kloss.Den var litt spesiel.Så ut som en banan bare litt tykkere i ene enden.Den skulle være veldig bra til å rette opp vogna.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeLør 1 Jun 2013 - 20:49

Denne lagde jeg for mange år siden, da jeg hadde en Polar 550 enkelaksling, funket knallfint.

Nivåkloss til campingvogn Dsc03514

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Løven
CARAVANER
CARAVANER
Løven


Male
Antall Innlegg : 146
Age : 76
Localisation : Haugesund
Registration date : 17.09.2010

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeLør 1 Jun 2013 - 21:20

Ja der er den.Jeg lagde meg en selv og den fungerer perfekt timidt bruk.Vogna triller ikke av selv.Det er rart at disse ikke selges . Nivåkloss til campingvogn 95882
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 14 Nov 2014 - 17:31

Til Toppen Go down
Per Olav
CARAVANER
CARAVANER
Per Olav


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 64
Localisation : Molde
Registration date : 04.11.2007

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 21 Nov 2014 - 7:10

Hei!
Prøvde å bestille en som Offroad bestilte ,http://www.ebay.com/itm/141074275434
Fikk da melding om at de ikke sendte til Norge .
Noen som har en forklaring?
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitimeFre 21 Nov 2014 - 10:46

Per Olav skrev:
Hei!
Prøvde å bestille en som Offroad bestilte ,http://www.ebay.com/itm/141074275434
Fikk da melding om at de ikke sendte til Norge .
Noen som har en forklaring?

http://www.ebay.com/itm/141074275434#shpCntId

Norge står på lista over land de sender til, så det er bare å henvise til egen liste på link over.
I motsatt fall har du snarveier til samme produkt i andre nettbutikker nederst på siden, de har sikkert lyst til å selge sånne til deg de også.

Om ingen vil sende til Norge, får du opprette postboks hos JetCarrier og få dem til å sende varene til din amerikanske postboks. Fungerer veldig bra, anbefales.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nivåkloss til campingvogn Empty
PosteTema: Re: Nivåkloss til campingvogn   Nivåkloss til campingvogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nivåkloss til campingvogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøpesum campingvogn
» Bord til campingvogn
» campingvogn skade
» Overflatebehandle campingvogn utvendig
» Veggfeste for TV i campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: