CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 usikker på vognkjøp

Go down 
+6
Thomas
Janita
Harald
Lars Egil
Jan Ole
LG
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Jun 2009 - 23:40

J.O. skrev:
Thomas skrev:
Camping Kai skrev:
J.O. skrev:
Camping Kai skrev:
J.O.

Hva er egenvekta og totalvekta på vogna de? Alle 720 vogner jeg finner har 150 kg nyttelast og det er litt snøtt.

Vekt kjøreklar 1662kg tot 2000kg står det i brosjyra til Dethleffs, men min har litt ekstra utstyr så den er nok 1760kg.

Har du vært på vekta med den ? Var innom en forhandler i går og han mente den nræmet seg 1850 med aircondition og mover.


Var innom Campinggården på Lier og siklet på en ny Hobbu 720. Den hadde nyttelast på 200 kg. Ikke mye akkurat når man tenker på hva den veier "tom" etter 5 år. Da har sikkert nyttelasten minket med 50 kg. Denne var jo i tilleg kun med Truma. Men nå har vel Hobby 720 lavere nyttelaste enn f.eks. Dethleffs 720.

Nå var det vel ikke bot under 500kg overlast ifølge ArneO så med litt ledig kapasitet i bilen ordner det seg vel?

Skummel kalkulering...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Jun 2009 - 23:42

J.O. skrev:
Du får lure deg ned i dobbelsenga til Tom RS, da skjønner du. Shocked

Har vært i buksene hans... Holder det!! silent
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Jun 2009 - 23:44

Men tenker at der ikke var noe blå isoporkasse? Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Jun 2009 - 23:48

Neei.. Buksene var tomme heldigvis. Et par på lån når vi var på fjellet i påsken Smile Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 0:29

Jeg beregner ikke selv å kjøre med 500 kg ekstra, har bare sitert hva myndighetene sier knyttet til utsteding av bøter. Man må nok laste om og jeg mener at man skal holde vektene...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 7:00

Nå regner jeg med at min spøkefulle antydning om grenser på 500kg ikke blir oppfattet som en begrensning som bør brukes i forbindelse med lasting av campingvogn. Det er en løsning som innebærer et så grovt lovbrudd at jeg forventet at alle forstår at det ikke har rot i virkeligheten. Syns ikke det burde vere nødvendig å presisere, men får gjøre det for sikkerhetsskyld.
At noen faktisk presterer å overlaste så mye skjer, men dette blir gjort av personer som ikke tenker på andres sikkerhet i trafikken.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 10:30

J.O. skrev:
Nå regner jeg med at min spøkefulle antydning om grenser på 500kg ikke blir oppfattet som en begrensning som bør brukes i forbindelse med lasting av campingvogn. Det er en løsning som innebærer et så grovt lovbrudd at jeg forventet at alle forstår at det ikke har rot i virkeligheten. Syns ikke det burde vere nødvendig å presisere, men får gjøre det for sikkerhetsskyld.
At noen faktisk presterer å overlaste så mye skjer, men dette blir gjort av personer som ikke tenker på andres sikkerhet i trafikken.

He he... Ville du være sikker på ikke å bli sitert ved en senere anledning?? cheers Tror ikke noen normalt oppegående beregner dette inn når de skal på tur. Håper ikke det i hvertfall..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 10:39

Kan aldri bli for forsiktig når man uttaler seg offentlig vet du. Shocked

BTW Er jo bare offentlige regler som er referert til der da.lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





usikker på vognkjøp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: usikker på vognkjøp   usikker på vognkjøp - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
usikker på vognkjøp
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Ny bil - usikker på hvilken

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: