CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bruke av Truma uten vann i bereder/tank

Go down 
+5
Kurt
Sten Rune
Jan
Jan Ole
Runerask
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeLør 28 Nov 2009 - 18:11

Har pratet med hovedimportør, og han hadde vært på kurs så derfor ikke kunnet gi tilbakemelding. Det viser seg at det skal være 8 blink signaler på lysdioden, og jeg hadde fått 5.

Tok ny test i dag, så nå har jeg 8 blink signaler xD
Kort blink er punktum, og lang er strek. Da blir fullstendig feilkode:

. . - . - (mellomrom) . - -


Spurte om å kunne få tilsendt feilkode- skjema, og hovedimportør skulle prøve å få dette til. Hvis jeg lykkes vil jeg dele dette skjema med alle her, slik at andre kan finne ut av feilkoden selv. Finner ikke dette skjema noen plass på nettet, så da blir denne web-lassen her meget spesiell :-D
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeTir 8 Des 2009 - 20:24

Endelig fått kodeskjema, så nå begynner det å ordne seg her. Litt vanskelig å få lastet det opp her da...

Det er muligens ingen feil i Truma systemet likevel bounce

Feilkoden var for høy spenning på 12Volts systemet, I forkant av dette problemet stillte jeg inn laderen på nivå "høy", for å prøve å få mer kapasitet inn på 12 volts anlegget. At jeg ikke tenkte på at det kunne være en problematikk den gangen Basketball

Så nå har jeg stillt tilbake laderen til "normal", og tar en ny test til helgen. Men er nå meget sikker på at det er her problemet sitter, fordi jeg hadde høy driftspenning på 12 volten.


Men dog er jeg interesert å få byttet Trumaen likevel for å få elektro-tillegget, men nå haster det ikke så mye.

Tenk så enkelt alt hadde vært om jeg hadde fått feilkode-skjema med en gang..... bounce
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeTir 8 Des 2009 - 22:38

Jeg har laget en artikkel med link til pdf dokumentet som inneholder blinkekodene. Den bør vel utvides til å også inneholde informasjonen i dokumentet, men det er i alle fall en start Wink

http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php?title=Truma_blinkekoder

Dokumentet kan man også finne med direkte link her:

http://wiki.caravan.norwegianforum.net/images/Blinkekoder.pdf
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeTir 8 Des 2009 - 23:01

Må bare legge til at det er en egen lysdiode på selve Combien (som er under et deksel) som blinker, og ikke lysdiodene på vribryteren. Så der er faktisk litt herk å klare å se blinkingen, for hele Combien er ganske innebygget i innredningen.

Litt grei informasjon sånn i forbifarten

Kanskje et tips til neste generasjon Combi, å sette denne lysdioden i vribryteren xD
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeTir 8 Des 2009 - 23:10

Runerask
Har du et bilde hvor det kan settes inn en pil for å vise hvor lysdioden sitter?
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Des 2009 - 7:55

Skal se om jeg finner et bilde fra selgeside, og så kan jeg sette pil på det. Men det må bli senere i dag, er akkurat på farten ut. Sender det da på adressen din Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeOns 9 Des 2009 - 10:40

nice
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Des 2009 - 18:20

JIPPPI, testen i dag ga positive resultater. Med andre ord må jeg passe på spenningen på anlegget heretter Razz
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bruke av Truma uten vann i bereder/tank
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Truma Therme = varmt vann uten 220 volt?
» Vann tank måler
» Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
» Bare kaldt vann i kranene. Hobby 560 2009 mod. med Truma
» Trøbbel med Truma Ultraheat og Truma vannvarmer.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: