CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 reich mover

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 14:38

Jeg har reich compact mover, er det flere her inne som har den? tenker på å utveksle erfaringer om bruk.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 17:26

Du kan jo begynne så lenge....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:09

jo, men tenkte jo på å utveksle erfaringer med andre enn meg selv Very Happy. er det noen som har andre merker? tenker på erfaringer på gress, kupert terreng osv.


Sist endret av anton den Lør 16 Jan 2010 - 20:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:10

Vi er jo flere her da, kanskje noen som vil kjøpe en trenger dine erfaringer, greit å gi litt og før en får.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:24

Jan Ole skrev:
Vi er jo flere her da, kanskje noen som vil kjøpe en trenger dine erfaringer, greit å gi litt og før en får.
ja, enig med deg i det. Mine erfaringer er tålig gode , jeg har hatt moveren på en hobby 495, vekt 1500kg. pga noen fysiske defekter er jeg ikke noe tess til å skyve eller trekke. Min mover er temmelig sakte gående når jeg skal et stykke avgårde, truma går (på papiret ) en del fortere, den går fint på gress, men jeg synes den anstrenger seg en del i "kupert" terreng. Og at akselen den sitter på bøyer seg en del. når den tar i " klatrer" den 2-3? cm opp eller ned. nå kommer alko mammut mover i samme prisklasse, 18-19000, og på en ny adria kan den festes rett på understellet, da unngår man vridningseffekten på akselen. min ble kjøpt i juni 09 og hadde jeg vist det ble vognbytte og at alko kom med en "skreddersydd" hadde jeg ventet og sett på det nye. jeg kan rygge , men her hjemme kommer jeg ikke dit jeg vil ha vognen uten mover. I går var jeg og så på adria vogna og har virkelig begynt å glede meg, min kommer i god tid før påske. Ikke verdens største vogn , men " skreddersydd" til vårt behov og bruk.


Sist endret av anton den Man 18 Jan 2010 - 22:56, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:30

Dine erfaringer ligner ganske mye på mine, jeg har en Truma TE og er fornøyd med å ha en sånn, men den yter helt klart ikke det den er oppgitt til og er en del av det jeg har reklamert for nå i forbindelse med at vognen er på verksted.
Allikevel vil jeg gå god for mover generellt og anbefale det for de som vil bruke såpass med penger på en sånn.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:37

Jan Ole skrev:
Dine erfaringer ligner ganske mye på mine, jeg har en Truma TE og er fornøyd med å ha en sånn, men den yter helt klart ikke det den er oppgitt til og er en del av det jeg har reklamert for nå i forbindelse med at vognen er på verksted.
Allikevel vil jeg gå god for mover generellt og anbefale det for de som vil bruke såpass med penger på en sånn.
da må jeg bare si meg enig med deg, jeg kan ikke være foruten, men hadde ventet meg mer. Men det er klart det er mange kg å flytte på, det skal enorme krefter til å flytte 1500-2000kg ved å vri et tynt "rør med riller" mot dekket. Når man tenker på det skulle det nesten ikke gå ann! Beveger din mover seg opp eller ned når det butter i mot og den seigdrar?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 20:39

ps, hva veier vogna di kjøreklar?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 16 Jan 2010 - 22:07

Joda, opphenget vrir seg en del, men ikke urovekkende syns jeg.
Vogna veier 2000kg+ og da skal min mover klare 10% stigning, men jeg har en kjørevei ved spikerteltet på 4,7% og der er det av og til litt problem. Jeg har tatt bilder og laget en grundig beskrivelse av problemstillingen som er oversendt leverandøren. Blir spennende å se hva de kommer opp med.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 9:56

http://viewer.zmags.com/publication/0a00e32d#/0a00e32d/22

her er en link til mover test. håper den fungerer Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 9:56

http://viewer.zmags.com/publication/0a00e32d#/0a00e32d/22

her er en link til mover test. håper den fungerer Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 10:01

det var ikke spesielt bra for reich. det som var pussig med min var at til å begynne med slo motorvern bryteren ut ved minste belastning, etter hvert gikk den bedre og bedre, skulle nesten tro motorvern bryteren var stilt til å slå ut tidlig de første " milene". Det gjelder både styrke og hastighet. å kjøre over kantstein på 3-4 cm går bra men den "mjauer" en del!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 11:38

http://campist.info/Utstyr/truma_mover.htm

her er mine oppdaterte erfaringer med Truma.

Jeg har enaksel og derfor SE, (det har kommet ny versjon etterpå) og der fungerer det utmerket. Jeg har kjørt den på gras i helling og så dypt ned at den nesten har pløyet ned i med akselen
flere ganger. Men det går. Litt nede på den siden jeg peker til her, viser Italia-bildet av nesehjulet http://campist.info/Reiser/Reise2009/Del7/Del7.htm

Fordi jeg har kjørt vogna en del opp innkjørselen min hjemme, hvor det er asfalt og av og til litt sand på toppen, så har det spist godt av nesehjulet. Dette er det også viktig å ha god bredde på. Når vogna går baklengs opp bakke, blir det veldig tungt press på nesehjulet. Jeg prøvde å sette på lufthjul, men da måtte jeg bytte hele sveia og sullamitten - så det får vente.
Uansett, bredden på nesehjulet vil bety en del for hvor godt det går!

...men jeg har sett noen streve fælt me TE og store vogner. Særlig en enorm Tabbert i Østerrike. Vogna på rundt 8 meter går kraftig i rykk og napp. Men jeg forsøkte også å hjelpe til å lirke en tilsvarende vogn ut etterpå med kun manuell kraft. Selv med seks mann var det tungt...(og nesten flatt)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 11:53

En får mer sving ved å "veksle" mellom knappene, en teknikk jeg ble fullt ut oppmerksom på sist sommer.
Den nye TER tror jeg den heter, skal klare en god del mer enn min, men jeg er fornøyd om den klarer det den er oppgitt til.
Det er rett og slett et kjempe værktøy for oss.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 12:10

det gikk bedre etter jeg byttet til luft hjul, det gamle ploget i stedenfor å gå oppå grusen selv om det var bredere. truma er og de eneste som har 2 motorer på dobbelaksel, de andre merkene har 4 motorer , så å svinge må jo bli litt "rykkete". Men det er pussig at min reich gikk bedre etter som den gikk "noen mil". Det var stor forskjell. og selv om jeg synes den går sakte så er det jo raskere enn om 3 mann skyver. og særlig i vått gress hvoe synker litt nedi er den utrolig god å ha. En ting jeg lærte var å kjøre den oppå noen plankestubber når den står på plen her hjemme. i sommer sto den i et par uker og da sank den godt nedi. og dra opp av 2 skreddersydde hull greidde den ved å kjøre et hjul av gangen!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeSøn 17 Jan 2010 - 15:23

Jeg putter to unger inn i salongen bak i vogna så graver den ikke seg ned.
Glad jeg har en unge til slik at jeg kan bytte på når de blir tyngre.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 13 Feb 2010 - 0:40

Jan Ole skrev:
Dine erfaringer ligner ganske mye på mine, jeg har en Truma TE og er fornøyd med å ha en sånn, men den yter helt klart ikke det den er oppgitt til og er en del av det jeg har reklamert for nå i forbindelse med at vognen er på verksted.
Allikevel vil jeg gå god for mover generellt og anbefale det for de som vil bruke såpass med penger på en sånn.

hei, har du fått noen tilbakemelding på det du ikke er helt fornøyd med moveren?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 13 Feb 2010 - 12:23

Nei, treg prosess.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitimeLør 13 Feb 2010 - 12:36

Jan Ole skrev:
Nei, treg prosess.
Ja, selgere er ofte trege når de har problemer med å svare på "nærgående" spørsmål. de er kjapere når det er mulighet for et salg! Smile
Jeg har ikke klaget på min mover, hovedsaklig fordi butikken er litt lite imøtekommende og det bare ender i prat. Er det konkrete feil er det greiere.
Til Toppen Go down
Sponsored content





reich mover Empty
PosteTema: Re: reich mover   reich mover Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
reich mover
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Levetid på Reich og Twin pumper..
»  Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)
» Mover
» P1 mover
» Montering av mover

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: