CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

  Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)

Go down 
+5
TomA
ulven
sanapo
janp
flar
9 posters
AvInnlegg
flar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 15.04.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 17:32

Se linker inneholder mye informasjon, veiledning om movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc.......) - Det er gratis å delta:

http://www.caravan-mover.dk

Http://www.trumamover.dk

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 17:56

Nei takk. Åpen informasjon som man må registrere seg for å få lest takker jeg nei til. 2 linker som går til samme siden, kan du fortelle litt hva dette er for noe, og hva du ev. vil med å linke til denne siden? Jeg får ikke noe vettugt ut av det som skal være gratis, siden jeg ikke ser noe som helst grunn til å registrere meg på internettside som noen anbefaler meg. Uten å fortelle hva som ligger der, og hva jeg skal få som er gratis.


Gratis i å delta i hva???
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 20:28

hehe kommer tydlig frem på den siden det er linket til ; opplysninger om montering og div, ang. movere , men må registrere for å få sett video fra de og komenter samt lese kommentarer fra brukere .... skjønner ikke hvorfor så "fiendtlig" innstilt til noe som noen linker til forde det er relevant til oss som driver med camping , men ok , ikke deg....det du får som er gratis er jo info og andres erfaringer, kommentarer .. er ikke alt her som man får lest uten å logge seg inn , gratis på begge steder ...???

selv synes jeg det er bra noen gidder og gi videre det de finner av inntresse , for å montere mover er jo ikke billig og da kan man (den som vil) lese seg "litt" klokere på ett slikt forum....
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 20:56

vil bare få legge til en kommentar om hvorfor man må registrere seg..

Det er for å forhindre at andre kan bare bruke den informasjonen de har brukt tid og energi på å lage, muligens kroner på også.
det finnes roboter som søker rundt og bruker info fra andres sider automatisk, det er å snylte på andres arbeid.
når man må registrere seg er det i grunn bare for å verifisere at det er en person som vil inn.

Jeg har forståelse for å måtte logge inn Smile
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 22:38

janp skrev:
Nei takk. Åpen informasjon som man må registrere seg for å få lest takker jeg nei til. 2 linker som går til samme siden, kan du fortelle litt hva dette er for noe, og hva du ev. vil med å linke til denne siden? Jeg får ikke noe vettugt ut av det som skal være gratis, siden jeg ikke ser noe som helst grunn til å registrere meg på internettside som noen anbefaler meg. Uten å fortelle hva som ligger der, og hva jeg skal få som er gratis.


Gratis i å delta i hva???

Det er gratis å melde seg inn, akkurat som her på forumet.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 8:02

Sunt med litt skepsis i denne internett-verdenen. Er helt sikkert bra sider det er snakk om i dette tilfellet men det finnes sider der ute som er noe helt annet enn det de i første øyeblikk ser ut som.
Ser man med litt forsiktighet på forsiden til nevnte sider så er det veldig lite informasjon om hvem og hva. Da er også jeg litt forsiktig med å registrere meg og da samtidig gi fra meg viktig informasjon.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 13:54

Registrerte meg, holder med bruker navn og epost adresse, disse sidene inneholder ingenting av det som " loves". Det kan bli bra , men er i dag kun youtub videoer.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 13:59

det er i grunn veldig greit å ha en egen spam-box, dvs en hotmail adresse eller lignende som man ikke bruker til annet enn å registrere seg på forumer med og når man må legge igjen epostadresse ifm skjemaer osv... der må det bare spammes.. sjekkes aldri uansett Wink
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 14:34

Her det som står om reich mover, som jeg har, under dette er det en youtube video, det er alt! Det som kommer her er klippet og limt inn:::::::: Her kan du finde en masse vedrørende Riech mover, bla.en masse links til reservedele og Youtube film med installation m.v.

Anvendelse af informationer og vejledninger er alene brugerens eget ansvar, www.caravan-mover.dk kan ikke pådrages ansvar i forbindelse med brug af oplysninger samt links.

© 2012 – www.caravan-mover.dk

Skriv en kommentar og del viden - F.eks hvilken type mover du har, eller har haft, gerne med oplysninger om hvor gammel den er/var, batteristørrelse, eller skriv generelt om dine erfaringer.

Husk at skrive en kommentar med dine erfaringer.
Til Toppen Go down
flar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 15.04.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 16:02

Det er rigtigt hvad ulven skriver Smile

Man skal naturligvis være skeptisk, men man skal også passe på ikke, at overreagerer. Mange vil gerne have informationer, og det skal være gratis - Men mange bidrager "ikke" til det store arbejde der ligger i, at udarbejde hjemmesider med tilhørende informationer, og det koster jo også penge.

Når man udarbejder hjemmesider til videns deling, forventer man også at andre bidrager til seriøst, konstruktivt videns deling.

Man behøver ikke være bange for at registrerer sig, det er kun din e-mail og et bruger navn du skal oplyse - "på samme måde som her i CARAVANFORUM".





Til Toppen Go down
flar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 15.04.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 16:08

Det er korrekt hvad petter34 oplyser, der er pt. ikke så mange informationer om reich mover, Kan se petter34 ikke har bidraget med sine erfaringer om sin reich mover - det vel det mindste man kan forlange, ellers bidrager man jo ikke med videns deling. I øvrigt er det ikke korrekt som petter34 skriver, der kun er youtube film i menuen "Reich" - Du glemmer at oplyse om de nyttige informationer i kommentar feltet under reich, samt de øvrige nyttige informationer på hjemmesiden o.s.v..

Måske petter34 vender tilbage og bidrager med sine erfaringer vedrørende Reich mover - det vel det mindste man kan forlange .
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 16:31

Flere steder på nett man kan bidra med kunnskap om caravan og bobil.
Et slikt nettsted er Caravanforum Wiki og for ikke å glemme dette forumet som vi nå er på og har ganske mange brukere og lesere.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 16:44

flar skrev:
Det er korrekt hvad petter34 oplyser, der er pt. ikke så mange informationer om reich mover, Kan se petter34 ikke har bidraget med sine erfaringer om sin reich mover - det vel det mindste man kan forlange, ellers bidrager man jo ikke med videns deling. I øvrigt er det ikke korrekt som petter34 skriver, der kun er youtube film i menuen "Reich" - Du glemmer at oplyse om de nyttige informationer i kommentar feltet under reich, samt de øvrige nyttige informationer på hjemmesiden o.s.v..

Måske petter34 vender tilbage og bidrager med sine erfaringer vedrørende Reich mover - det vel det mindste man kan forlange .
. Ok, men du kan vel ikke forvente at jeg skal dele mine erfaringer i arbeidstiden og noen min etter jeg har regga meg. Synes du er litt hårsår! Hjemmesiden til reich har jeg sett mange ganger og trenger ikke ny link til den.
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 17:08

phu skrev feil ....
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 17:53

sanapo skrev:
phu skrev feil ....
Fort gjort, du kan fjerne et innlegg ved å trykke på x i høyre "hjørne" etter det er postet. Det går ikke etter du har fått svar. Da kan du endre det.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 21:04

Vi er alle forskjellige, her på dette forumet har alle som er medlemmer en gang registrert seg og er brukere. Samme gjelder andre forum her og i utlandet.
Et godt tips som er sagt tidligeree i denne tråden er å ha en hotmail adresse som brukes til slike sider hvis man er skeptisk.
Ja riktig man finner masse Info på Caravanforum Wiki og her, men jeg tror noe av den infoen kommer i fra andre forum i noen av våre naboland.
Ser man tilbake kun noen år var det kun noen som handlet via Internett fra utlandet, nå i dag handler veldig mange på nett fra nær og fjern.

Verden går fremover, det gjør også utviklingen.

Laughing Basketball
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 21:58

jeg kan slette både mine og andres innlegg akkurat når det passer meg jeg Twisted Evil lol!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 9:56

TomA skrev:

Ja riktig man finner masse Info på Caravanforum Wiki og her, men jeg tror noe av den infoen kommer i fra andre forum i noen av våre naboland.
Da kan jeg informere deg om at du tror nok feil. Jeg nevnte wikien på husvagnsforum.se fordi de snakket om at det var kjekt å ha. Da ble jeg nesten kjeppjaget derfra. De skulle ikke bidra med noe som ikke lå på deres sider nei.

Med noen hederlig unntak så er det vel stort sett meg som har puttet ting inn på wikien. Det er egentlig så få bidragsytere at det er egentlig ikke noe poeng med å ha en wiki. Eneste som skjer fra tid til annen er at det er folk der og herper og jeg må fikse. Etter siste herping har jeg en tegnsett greie som jeg må fikse. Ikke så stor sak, men det tar litt tid...

her er eksempler på herpinger: http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Spesial:Siste_endringer

Og jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å ha den åpen for folk og kunne legge inn ting når nesten ingen gjør det likavel...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 10:30

Wikien er så voldtatt at jeg gidder ikke reparere den, jeg tar den av lufta og resirkulerer innholdet....
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 10:31

Jeg satt den til bare lesing og vil slette den i kveld og se hva jeg gjør, her er en indikasjon....

http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Spesial:Prefiksindeks
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 11:41

Scratchet wikien og la tilbake backup, med fikset tegnsett. Vandalene har ikke like stor mulighet nå, ta kontakt med meg om du vil bidra....
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 17:13

ArneO skrev:
TomA skrev:

Ja riktig man finner masse Info på Caravanforum Wiki og her, men jeg tror noe av den infoen kommer i fra andre forum i noen av våre naboland.
Da kan jeg informere deg om at du tror nok feil. Jeg nevnte wikien på husvagnsforum.se fordi de snakket om at det var kjekt å ha. Da ble jeg nesten kjeppjaget derfra. De skulle ikke bidra med noe som ikke lå på deres sider nei.

Med noen hederlig unntak så er det vel stort sett meg som har puttet ting inn på wikien. Det er egentlig så få bidragsytere at det er egentlig ikke noe poeng med å ha en wiki. Eneste som skjer fra tid til annen er at det er folk der og herper og jeg må fikse. Etter siste herping har jeg en tegnsett greie som jeg må fikse. Ikke så stor sak, men det tar litt tid...

her er eksempler på herpinger: http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Spesial:Siste_endringer

Og jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å ha den åpen for folk og kunne legge inn ting når nesten ingen gjør det likavel...

Så alt som står på Wiki'en er selv opplevd?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:51

TomA skrev:


Så alt som står på Wiki'en er selv opplevd?

Det er opplevd av folk her inne ja. Jeg har skrevet inn det meste, og noen andre har også bidratt. En god del av sidene inneholder foreløpig bare linker til tråder. Det er rett og slett fordi jeg har merket meg tråder med god info som bør kunne bli en god artikkel, men siden artikkelen ikke skriver seg selv har det foreløpig blitt med linkene.

wikien inneholder ikke "stjælt" innhold. Innholdet på dette forumet kan (av historiske grunner) gjenbrukes. De som ikke ønsker ting republisert gjør f.eks. som campist som skriver på sin egen side og legger en link på forumet, og vips så kan ikke jeg bruke det på wikien. Ellers så spør jeg stort sett ved bruk av bilder etc. den som har lagt det inn før jeg tar det inn på wikien.

Kanskje ikke rett tråd, men det blei litt styr i formiddag når jeg oppdaget at hundrevis av brukere hadde blitt registrert og masse sider blitt laget de siste dagene. Ingenting relevant med tanke på camping (i normal forstand i alle fall Wink )
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:59

ArneO skrev:
TomA skrev:


Så alt som står på Wiki'en er selv opplevd?

Det er opplevd av folk her inne ja. Jeg har skrevet inn det meste, og noen andre har også bidratt. En god del av sidene inneholder foreløpig bare linker til tråder. Det er rett og slett fordi jeg har merket meg tråder med god info som bør kunne bli en god artikkel, men siden artikkelen ikke skriver seg selv har det foreløpig blitt med linkene.

wikien inneholder ikke "stjælt" innhold. Innholdet på dette forumet kan (av historiske grunner) gjenbrukes. De som ikke ønsker ting republisert gjør f.eks. som campist som skriver på sin egen side og legger en link på forumet, og vips så kan ikke jeg bruke det på wikien. Ellers så spør jeg stort sett ved bruk av bilder etc. den som har lagt det inn før jeg tar det inn på wikien.

Kanskje ikke rett tråd, men det blei litt styr i formiddag når jeg oppdaget at hundrevis av brukere hadde blitt registrert og masse sider blitt laget de siste dagene. Ingenting relevant med tanke på camping (i normal forstand i alle fall Wink )

Da beklager jeg å ha dratt Wiki'en din inn i noe som ikke stemmer.
All honnør til deg som bruker så mye tid på å skrive og holde denne oppe.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTor 19 Apr 2012 - 21:08

flar skrev:
Det er rigtigt hvad ulven skriver Smile

Man skal naturligvis være skeptisk, men man skal også passe på ikke, at overreagerer. Mange vil gerne have informationer, og det skal være gratis - Men mange bidrager "ikke" til det store arbejde der ligger i, at udarbejde hjemmesider med tilhørende informationer, og det koster jo også penge.

Når man udarbejder hjemmesider til videns deling, forventer man også at andre bidrager til seriøst, konstruktivt videns deling.

Man behøver ikke være bange for at registrerer sig, det er kun din e-mail og et bruger navn du skal oplyse - "på samme måde som her i CARAVANFORUM".


Kan jo skrive litt idenne tråden jeg også, for å utdype litt.
Noen her skriver at dette forumet krever registrering det også. Det er jo bare delvis rett, ettersom det meste er fritt tilgjengelig. Registrering gir tilgang til flere tråder.
Jeg er generellt imot registrering, og det skyldes for det meste cookies og ikke minst supercookies som tvinges inn på maskinen (nettleseren), og sladrer til andre nettsteder om absolutt alt hva du foretar deg, når du gjør det osv.
For den som ikke brukes cookies-kontroll, men tar seg tid til å se over lista, vil sikkert ble svært overrasket over de mengder av cookies som ligger på maskinen og samler info om deg og dine nettvaner, og rapporterer dette til f.eks facebook. Jeg har ikke konto der, og er heller ikke innom dette. Allikevel var det i Opera enormt mye i histrikken om nettopp Facebook, sannsynligvis via bl. annet Dagbladet.


Jeg bruker 3 nettlesere, og den ene brukes kun til nettbank og e-handel, og da med cookies påslått for bare den siden jeg besøker og ikke til 3.parts leverandører.


Noe annet er epostadressen. Denne blir misbrukt av mange over en lav sko, da info deles ganske så uhemmet tror jeg.


Senest i dag fikk jeg denne, som viser seg å gå til ei pill råtten side på nettet. Og det sannsynligvis fordi jeg har rgistrert meg som bruker et eller annet sted på nettet:
Your Security Key is: 47427
The key is case sensitive.
Thank you.
Check Your account


Avsender er Acount Manager...


Så derfor liker jeg ikke at man skal registrere seg for info som ikke må beskyttes av rettighetsgrunner.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeTor 19 Apr 2012 - 23:50

Nå er jeg kanskje litt for godtroende til folk og ha de gjør, men hvis man er livredd for alt mulig på Internett, registrering på sider etc. Så er jo muligheten rett å slett å slå av alt sammen og fine på noe helt annet.

cheers cheers cheers
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeFre 20 Apr 2012 - 16:19

Nei, TomA, jeg er ikke livredd for noen ting som helst egentlig. Men jeg har jobbet med data og it/sikkerhetsløsninger for bedriftsmarkedet i noen år, så noen ting har jeg tross alt lært.


Og den som surfer rundt uten å ofre sikkerhet en liten tanke, og satse på at siden jeg ikke merker noe så er alt ok får jo gjøre det. Og det er jo fritt frem å registrere seg på alt som man kommer over og glede seg over det man får tilgang til. Men noen får tilgang til mye info om deg også, og det uten at du vet noe som helst om det.
Men dette hører ikke til denne tråden, vi har en egen tråd for det.
Til Toppen Go down
flar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 15.04.2012

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeFre 20 Apr 2012 - 19:01

Alt med omtanke Very Happy , du behøves ikke at være livredder, og føre skræmmekampagne.

Det mest sikre er at lade være at bruge internettet, og ladevære at gøre noget Very Happy

Nyd livet med omtanke Very Happy .
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitimeFre 20 Apr 2012 - 21:39

janp skrev:
Nei, TomA, jeg er ikke livredd for noen ting som helst egentlig. Men jeg har jobbet med data og it/sikkerhetsløsninger for bedriftsmarkedet i noen år, så noen ting har jeg tross alt lært.


Og den som surfer rundt uten å ofre sikkerhet en liten tanke, og satse på at siden jeg ikke merker noe så er alt ok får jo gjøre det. Og det er jo fritt frem å registrere seg på alt som man kommer over og glede seg over det man får tilgang til. Men noen får tilgang til mye info om deg også, og det uten at du vet noe som helst om det.
Men dette hører ikke til denne tråden, vi har en egen tråd for det.

Janp, du får ikke tro jeg surfer rundt uten å sikre meg. Det er tross alt flere som har erfaring........
Til Toppen Go down
Sponsored content





 Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Empty
PosteTema: Re: Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)    Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trøbbel med Truma Ultraheat og Truma vannvarmer.
» reich mover
» Enduro Mover
» Levetid på Reich og Twin pumper..
» truma...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: HJEMMESIDER-
Gå Til: