CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjølseth 690

Go down 
+5
Pondus
Johnny
Jan
Sten Rune
Lars Egil
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 11:35

Hei... vi lurer på erfaringer om hvordan man kan få opp varmen på badet i vår 690... På natta senkes temperaturen i vogna, og til tross for egen gulvvarme på badet blir det kjørlig der...Spekulerer på panelovn, men må sjekke litt om dere andre 690'ere har noen erfaringer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 11:42

[quote="Harald"],Og det å skyve senga ut og inn er uaktuelt,da må jo overmadrassen av,

Hvorfor må overmadrassen av? Har du en annen madrass enn den som fulgte med? Den originale er jo veldig enkel å forme rundt madrassen når man bretter den opp - vi skyver inn og ut hver dag cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 11:56

Hei

jeg tror faktisk det er den eneste muligheten med den nye alden. for panna senker jo tempen på vannet som sirkulerer rundt, som jo da er i konstantsirkulasjon... Når vannet så ikke har temp, er det jo verre å få noe temp.... det er imidlertid mulig dobble konvektorer og kan hjelpe litt, men slettes ikke sikkert det er plass for dette.

Skal du montere tilleggssvarme på badet, må du vit hva du gjør, for du pungterer jo badet, med skruer. Dessuten må du montere en ovn som tåler vann, selv om du evt ikke bruker dusjen.

Nå kjenner ikke jeg 690'n så godt, og badet i den.... har vært inne der noen ganger, men ikke mye. å skru noe fast syntes jeg er en svært dårlig løsning, men går det an å feks finne en løs liten feks olje-ovn som kan brukes??? dette er jo mye enklere, det er lovlig, og du pungterer ikke badet...

Husk at dusjen/badet er et våtrom i henhold til forskriftene.....

Jeg har faktisk ikke tenkt på det problemet der, men ser helt klart problemet, for at badet er varmt, selv om soverommet er kaldt, er jo nettopp noe av det vi setter svært stor pris på i vår vogn......


Sist endret av den Søn 14 Okt 2007 - 12:08, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:06

[quote="Berit og Frank"]
Harald skrev:
,Og det å skyve senga ut og inn er uaktuelt,da må jo overmadrassen av,

Hvorfor må overmadrassen av? Har du en annen madrass enn den som fulgte med? Den originale er jo veldig enkel å forme rundt madrassen når man bretter den opp - vi skyver inn og ut hver dag cheers
tenkte vel helst på stretclaken som jo er montert over overmadrassen, men mulig det går.....vi gidder aldri å ta den inn ihvertfall,da føler eg det er omtrent det samme å re av og på i salongen......da synes eg det er greiere med fast dobbeltseng
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:13

Harald

Vi skyver og senga inn om dagen.... vi bruker strech laken, det er ett håndgrep, og inn me'n.... men vi trenger jo passasjen på vei til badet på dagtid...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:18

Vegard skrev:
Harald

Vi skyver og senga inn om dagen.... vi bruker strech laken, det er ett håndgrep, og inn me'n.... men vi trenger jo passasjen på vei til badet på dagtid...
ok,får prøve dette neste sommer da,vi og hadde satt pris på større passasje, men gidder ikke skyve ut og inn, men mulig det er lettere enn eg ser for meg.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:33

Harald

bare håndter dette fra midten på ut-skyvet.... da går det så enkelt at.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:47

det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......og så blir det ikke gjort senere heller siden vi oppholder oss mest utenfor vogna,men hadde nok vært flinkere om vi hadde vintercampet...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:49

Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......


lol! lol! lol! lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bjølseth 690 - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:53

Sten Rune skrev:
Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......


lol! lol! lol! lol!
lol! lol! lol! lol! lol! Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968 Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 12:57

Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......og så blir det ikke gjort senere heller siden vi oppholder oss mest utenfor vogna,men hadde nok vært flinkere om vi hadde vintercampet...

Harald

Gi ungene en to-hundrelapp og send de ut, og ligg sammen med henne..... kan bli en del skyving da..... Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 13:00

Vegard skrev:
Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......og så blir det ikke gjort senere heller siden vi oppholder oss mest utenfor vogna,men hadde nok vært flinkere om vi hadde vintercampet...

Harald

Gi ungene en to-hundrelapp og send de ut, og ligg sammen med henne..... kan bli en del skyving da..... Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968
lol! lol! misunner dere som har så villige damer på kvisten Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 13:03

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......og så blir det ikke gjort senere heller siden vi oppholder oss mest utenfor vogna,men hadde nok vært flinkere om vi hadde vintercampet...

Harald

Gi ungene en to-hundrelapp og send de ut, og ligg sammen med henne..... kan bli en del skyving da..... Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968
lol! lol! misunner dere som har så villige damer på kvisten Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Harald

Sannheten her er nok smekk over fingrene, eller andre steder, om det forsøkes med tilnærmelser på morran.... sånt nytta bare første året.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 13:04

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
det er bare det at kona liker å ligge litt frampå,og da kan eg ikke begynne å skyve.......og så blir det ikke gjort senere heller siden vi oppholder oss mest utenfor vogna,men hadde nok vært flinkere om vi hadde vintercampet...

Harald

Gi ungene en to-hundrelapp og send de ut, og ligg sammen med henne..... kan bli en del skyving da..... Bjølseth 690 - Page 3 190968 Bjølseth 690 - Page 3 190968
lol! lol! misunner dere som har så villige damer på kvisten Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

He he... bland ikke meg oppi det der.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bjølseth 690 - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 13:20

Vegard.

Med tre unger en halvmeter unna,er det vel greit å holde seg i ro.

Og angående det tråden egenlig dreier seg om,så kan jeg ikke huske at det var noe kjølig på 690-badet,men nå har jo jeg tre somre i meg,omtrent som han i eventyret,så jeg har ikke tenkt så mye på det.

Verre var det å dosere varmen i hele vogna,da denne tempføleren som sittter i skapet med flere lysende instrumenter,som utvikler varme,blir grundig lurt.Inne i det skapet var det vel 5 grader varmere enn ute i vogna.Kalibrerte slik at det skulle stemme med virkeligheten,men på natta ved senking av temperatur,våkna vi opp til steinvarm vogn på morran.Altså omvendt av problemet på kveldstid.

Ble aldri klok på den 690'en vi,og derfor ble den og solgt etter kort tid.Hadde aldri sånne problemer med de andre Bjøllene våre.

Hører gjerne på hva slags erfaringer Berit og Frank har angående dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 14:04

ARVE skrev:
Vegard.

Med tre unger en halvmeter unna,er det vel greit å holde seg i ro.

Og angående det tråden egenlig dreier seg om,så kan jeg ikke huske at det var noe kjølig på 690-badet,men nå har jo jeg tre somre i meg,omtrent som han i eventyret,så jeg har ikke tenkt så mye på det.

Verre var det å dosere varmen i hele vogna,da denne tempføleren som sittter i skapet med flere lysende instrumenter,som utvikler varme,blir grundig lurt.Inne i det skapet var det vel 5 grader varmere enn ute i vogna.Kalibrerte slik at det skulle stemme med virkeligheten,men på natta ved senking av temperatur,våkna vi opp til steinvarm vogn på morran.Altså omvendt av problemet på kveldstid.

Ble aldri klok på den 690'en vi,og derfor ble den og solgt etter kort tid.Hadde aldri sånne problemer med de andre Bjøllene våre.

Hører gjerne på hva slags erfaringer Berit og Frank har angående dette.


Arve

det er jo der den 200-lappen kommer inn i bildet......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 14:17

Vegard.

Har ikke så store penger jeg.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 14:26

Arve

Da har du ikke vært lenge nok på camping heller..... pengesummen der øker jo med kvadratet av antall dager turen har vart.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Okt 2007 - 22:53

Arve
Vi har ingen bred Bjølseth erfaring, men er overrasket over at varmen ikke er "jevnere". Lurte på om det kom av at temperaturen i modulen var så høy at termostaten koblet ut, men skjønner ut fra det som står tidligere i forumet at plasseringa av termostaten gjør at den kobler ut før vi vil det.

Er det mulig å flytte plasseringa av denne føleren? Noen som har prøvd det? OG hvordan i all verden skal vi få opp tanklokket på vanntanken???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 6:12

Berit og Frank

Du kan få separate termostat-følere til de der.... og som kan plasseres på mere ideelle steder.

Dette er et problem, som nok oppstod i forbindelse med den nye fyren, da compakt 3000, da den nye jo har digital styring, og påvirkes derfor på en annen måte enn 3000 med sin bimetallstyring.

Vet Arve gjorde litt for å bedre dette, men om han fikk prøvd det hele skikkelig ut før han bytta, vet jeg ikke.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 8:58

Berit,Frank og Vegard.

Vet at man kan sette på en ekstern tempføler,som kan plasseres på et mer saklig sted enn i det "varmeskapet".Og det må kalibreres på Alden med flere grader enn vanlig,for å få den i sync med den reelle tempen.Se på værstasjonen,så får dere en ide om tempen i vogn a.vi opplevde den som ærlig,og kalibrerte Alden etter den.Men hvorfor ble de da varmere på natta enn vi ønska ???? 22 grader i vogna når vi hadde stilt den på 17 grader.Nei,dette ble vi ikke kloke på.

Og apropos dette vannlokket,så er vel det tidenes dummeste patent.Det går an å få det av om man skrur lenge nok.Sitter et lokk på innsiden og,så dette lokket er på en måte,et dobbeltlokk.Litt kinkig å få det av og på selv når det er skrudd opp.Hadde høy puls noen ganger (alle gangene !!!)når vi skulle rengjøre tanken,og bale med det j.... lokket.Vet at 790'en vi nå venter på,har samme patenten.Puh !!!!!!

Ellers så anbefaler jeg å kjøre sirkulasjonspumpa på "konstant".Føler vel at det gir et godt resultat på vintercamp.Gir et jevnere inntrykk av komfortvarme etter vår erfaring.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 9:19

Dette med tanklokket er bare en teknikk, hold på det øverste lokket når du skrur ut,bruk så ett skrujern til å vippe underlokket over kanten der hvor sporet er,så dette går greit,I verste fall kan du bare skru så mye at hele lokket faller fra hverandre første gangen,da ser du hvordan dette er bygd opp, Når det gjelder tempføler venter eg på en ekstern føler,Og her tar du bare av baklokket på styringen til alde,n og plugger rett i,siden det er beregnet til det, Dette problemet er jo ikke noe spesielt 690 problem,men også problem for de som har styringen ved kjøleskapet.....og gjerne har micro som påvirker tempføleren,I hvertfall om eg skal tro Jømna caravanservice
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 9:30

Harald.

Helt riktig det du sier.Fikk etter hvert teken på dette lokket,selv om vi ikke ble bestevenner noen gang.Hehe.

Blir spennende å høre dine erfaringer med ekstern tempføler.Ser jo ut som om Bert og Frank og ikke er helt fornøyde,så dette må jo være noe generelt med denne modellen.

Har og hørt om disse problemene i.f.m. microen på 790'en.Men er det bare når man bruker den,så er jo problemet begrenset.Ikke ofte microen durer og går over lengre tid.Kan nesten ikke huske at vi brukte microen i den siste 680M'en vår jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 9:35

Man har jo samme styring på alle andre vogner også,så eg vil jo tro at problemet er vekke om man får ekstern føler,problemet mitt er bare NÅR eg skal få mulighet til å teste dette siden vogna kun er til sommeren hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 9:43

Harald.

du får ta med deg 690'en til Gol til helga,så lager vi en helv..... innvielsesfest i min nye vogn.Hadde jo vært artig for den å ha litt annet enn rødvinsnippende guttevalper,som hører på tysk tyggispop ombord og.Hehe,sorry Morten.

Men nå skal jeg levere bilen for lakkering og oppretting av litt småbulker o.l.Har avtalt dette siden jeg kjøpte'n.Koster ikke meg noe.Snakkes.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 9:44

hehe godt forslag,men eg må nok Offshore etterhvert
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 10:52

Harald.

Pøh,drit i hjobben 'a.Du har penger nok uansett !!!!!!!

Party på Gol er da mye artigere enn å dra på jobb.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:09

ARVE skrev:
Harald.

Pøh,drit i hjobben 'a.Du har penger nok uansett !!!!!!!

Party på Gol er da mye artigere enn å dra på jobb.
enig!!! samma hva slags musikk man spiller..jeg spiller best musikk uansett!! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:13

ARVE skrev:
Harald.

Pøh,drit i hjobben 'a.Du har penger nok uansett !!!!!!!

Party på Gol er da mye artigere enn å dra på jobb.
nok penger får eg aldri,fikk akkurat restskatten min.......43000 takk, ellers er eg redd eg hadde tatt skade på følelseslivet mitt sammen med dere der oppe.............lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:16

Morten E

I din signatur finner jeg "Om noen måneder : Kabe 780 TDL 2008"

Gratulerer! Jeg gjorde det samme nylig.

Får min i slutten av oktober. Very Happy santa
Er som en unge her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:21

Rufus skrev:
Morten E

I din signatur finner jeg "Om noen måneder : Kabe 780 TDL 2008"

Gratulerer! Jeg gjorde det samme nylig.

Får min i slutten av oktober. Very Happy santa
Er som en unge her.
hei hei takk, og gratulerer til deg og Smile
nyyyyyyyyyyyyydelig avatar bilde du har Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:34

Morten E skrev:
ARVE skrev:
Harald.

Pøh,drit i hjobben 'a.Du har penger nok uansett !!!!!!!

Party på Gol er da mye artigere enn å dra på jobb.
enig!!! samma hva slags musikk man spiller..jeg spiller best musikk uansett!! lol! lol!

Morten E.

Ja jøss......................................... Bjølseth 690 - Page 3 65842 Bjølseth 690 - Page 3 65842
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 16:34

Rufus.

Grattis med knallvogn !!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 19:07

ARVE skrev:
Harald.

Helt riktig det du sier.Fikk etter hvert teken på dette lokket,selv om vi ikke ble bestevenner noen gang.Hehe.

Blir spennende å høre dine erfaringer med ekstern tempføler.Ser jo ut som om Bert og Frank og ikke er helt fornøyde,så dette må jo være noe generelt med denne modellen.

Har og hørt om disse problemene i.f.m. microen på 790'en.Men er det bare når man bruker den,så er jo problemet begrenset.Ikke ofte microen durer og går over lengre tid.Kan nesten ikke huske at vi brukte microen i den siste 680M'en vår jeg.

Hei

I liten grad, kan jo dette med microen og merles på Alde Compakt 3000, med den gamle styringen.... men her er det hele mye tregere, enn på den digitale. hos oss uteblir og hele problemet, om vi lar micro-døra stå litt oppe til det har kjølt seg der inne.... da slipper varmen ut i vogna, og varmer ikke opp selve microen i særlig grad.... men det hele er ikke noe problem med compakt 3000, det er bare så vidt jeg har registrert dette, etter at Arve nevnte sine problemer rundt dette i 690'n
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 19:46

Vegard.

Var oppom min gamle Bjølle selger nå,og han mente at jeg hadde flaks som hadde kommet over en '06,790.Ble ikke lagd mange av dem.Den '07'en som ble solgt på Kongsberg,har treverket til '06,så den er litt sånn hybrid.Er jo bjørk på både '06 og '07,men '07 har en litt annen tone i seg.

Han mente jeg kunne bruke 1225 A-mål,selv om brosjyra sier 1238.Begynner allerede nå å se etter telt.Kan være en god handel på gang på sommertelt nå etter sesongen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bjølseth 690 - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bjølseth 690
Til Toppen 
Side 3 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Bjølseth 530
» Bjølseth 600
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 790
» Bjølseth 570

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: