CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøp av Burstner 580 TK Ventana

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Frank Egil




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Gaupne
Registration date : 07.02.2010

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:03

Vurderer å kjøpe 2004 Burstner 580 TK Ventana, skal sjå på vogna neste helg.

Er det noko spesiellt eg bør sjekke på ei slik vogn?

Vogna står hjå forhandlar og blir levert med 12 mnd garanti, burde vel vera trygt nok?

Er det nokon som kan sei kva Ventana står for? Går ut i frå at det har med utstyrsnivå å gjera, er dette "midt på treet" eller toppmodell???

Prisantydning kr 150000,- Er det nokon har formeining om dette er rett pris? Det var nesten ingen slike vogner å samanlikna med på Finn.no.

Set pris på innspel

mvh
Frank Egil
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:17

Etter å ha vært eier av 2007 Burstner Nordic 680 i snart 1 år er i hvertfall jeg strålende fornøyd med merket. Må poengteres at jeg ikke har eid andre Burstnere så jeg vet ikke hvordan Ventana-utgavene er. Snakket med Burstner-forhandleren på Romerike (Kroken, som ligger oppe ved Sharif) og han sa de sjelden utførte fukt-tester på dette merket da det nesten aldri forekom fuktskader. Og han sa det ikke for å selge til meg, jeg hadde poengtert at vi ikke skulle ha av dem.
Er dette også av de med 3 køyer? Alle Burstnerene hadde vel det en periode. Vi har det og det funker fint foreløpig. Ventana er vel verken mer eller mindre enn andre vogner tror jeg. Har den gulvvarme? Hva slags varmesystem?
Men 580 Nordic'en var også veldig fin Smile Smile
Bare å handle så blir vi flere Burstner-eiere her Smile
Til Toppen Go down
Frank Egil




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Gaupne
Registration date : 07.02.2010

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:28

Den har 3 køyer og det er grunnen til at me fatta interesse for denne vogna, har 3 barn og har ikkje lyst til å bruka salongen som seng.

Den har truma og golvvarme. Veit du om golvvarmen dekkar heile "grunnflata" eller om den kun dekkar 60cm på midten?

Godt å lesa at fukt ikkje er noko problem.

Får med Ventura telt og carbonstenger.

Det ser vel ut til at det blir handel til helga:)
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:34

Har du noen link til den? Nysjerrig Smile Vi har også tre barn. Forholdsvis små, så tre køyer i høyden går nok en stund.. Gulvvarmen er vel to kabler med ca 60 cm's mellomrom ja. Dekker det meste. Men på vinterstid merker du godt hvor det ikke er kabler Smile Carbonstenger er et stort pluss når man skal dra rundt på vogna. Vi har nok ikke det dessverre..
Tror ikke jeg kan komme på noen jeg har hørt om med fuktproblemer.. Eneste er han som fikk et tre over vogna og knuste luka. Da blir det jo fort noe fuktig innvendig Smile
Til Toppen Go down
Frank Egil




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Gaupne
Registration date : 07.02.2010

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:37

Du kan sjå den på Finnkode: 19942312
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:41

holdt på å kjøpe ei slik selv for noen få år siden
angrer enda på at vi ikke gjorde det
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:44

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana 12_-1857758099

Fin vogn det, vet at det har vert noen med sprekk i fronten, men det var muligens på modellen før.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:45

Ser ikke ille ut den der... Men hvis du ikke har sett det så står det solgt på den Smile Smile Kan i hvertfall anbefale Paal og Campinggården, kjøpte første vogna vår der. Mener det var ham vi handlet av. Stor og seriøs forhandler.

Der ser du Jan, må kjøpe Burstner Smile Smile

Men nå er det kvelden her. Opp igjen om snaue 6 timer.. Natta
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:46

dum som vi var så kjøpte vi ei LMC med midtsitter
nei blir nok adria burstner eller dethleffs neste gang, kanskje alle tre
Til Toppen Go down
Frank Egil




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Gaupne
Registration date : 07.02.2010

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:48

Det står solgt på den fordi den er reservert til meg:)
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:15

Skjønte det Frank Egil Smile Tro nok ikke dette er et dårlig valg. Hvis jeg skulle "klage" på noe, så må det være at det blir trangt rundt bordet for 2 store og 3 små. Men vi har også rundt bord i vår vogn. Det er nok noe større, men det sitter fast i veggen så vi mister noe plass der.

Jan

Jeg har også tittet på flere merker, inkl Adria. Men den har jeg aldri blitt fristet av. Vet ikke hvorfor, tiltaler meg vel ikke nok Smile Anbefaler selvsagt Burstner Smile Liker også nye leffsa VELDIG godt..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:36

Hei Thomas. Noen bekjente av meg kjøpte en Ventana som var mye større i sommer. Fin vogn, men de ferske som de var sjekket de ikke oppvarmingsmulighetene. Ingen gulvvarme, og en liten Truma var alt.

Et lite råd fra meg, når du har små barn; Kjøp deg ei vogn med elektrisk gulvvarme. Det vil du ganske sikket ikke angre på. Synker tempen litt under 10 grader om natta blir det fort gulvkaldt. Og med små barn er det ikke like trivelig å våkne i ei gulvkald vogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:00

Thomas skrev:
Skjønte det Frank Egil Smile Tro nok ikke dette er et dårlig valg. Hvis jeg skulle "klage" på noe, så må det være at det blir trangt rundt bordet for 2 store og 3 små. Men vi har også rundt bord i vår vogn. Det er nok noe større, men det sitter fast i veggen så vi mister noe plass der.

Jan

Jeg har også tittet på flere merker, inkl Adria. Men den har jeg aldri blitt fristet av. Vet ikke hvorfor, tiltaler meg vel ikke nok Smile Anbefaler selvsagt Burstner Smile Liker også nye leffsa VELDIG godt..

..... og jeg venter på andre alternativer her!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:05

JanP skrev:
Hei Thomas. Noen bekjente av meg kjøpte en Ventana som var mye større i sommer. Fin vogn, men de ferske som de var sjekket de ikke oppvarmingsmulighetene. Ingen gulvvarme, og en liten Truma var alt.

Et lite råd fra meg, når du har små barn; Kjøp deg ei vogn med elektrisk gulvvarme. Det vil du ganske sikket ikke angre på. Synker tempen litt under 10 grader om natta blir det fort gulvkaldt. Og med små barn er det ikke like trivelig å våkne i ei gulvkald vogn.

Hmm. Var vogna mye større i sommer? Krymper i kulden.... Smile Smile He he, veeeldig mrsmt!! Crying or Very sad
Kan si meg enig med JanP her. Jeg har el-gulvvarme i Burstneren og Alde... Meg like!!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:06

Tom RS. Aner ikke helt hva du snakker om nå....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:26

ikke jeg heller
er det noen andre som bør vurderes da?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:30

Jan skrev:
ikke jeg heller
er det noen andre som bør vurderes da?

nei Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_cool
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:32

Thomas skrev:
Jan skrev:
ikke jeg heller
er det noen andre som bør vurderes da?

nei Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_cool
var det jeg mente................................... jo nye hymer ser bra ut Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:36

Ja. Det stemmer jo det. Stod en rimelig fet Hymer-vogn et par "gater" ovenfor oss på union Lido i sommer. Så ut til å være noe á la 620-650. Var boggie i hvertfall. Tror ikke den var så mange måneder gammel. Tysk-regget vogn som ble trukket av en tilsvarende fet Merce.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Empty
PosteTema: Re: Kjøp av Burstner 580 TK Ventana   Kjøp av Burstner 580 TK Ventana Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøp av Burstner 580 TK Ventana
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bürstner Ventana 690 TK-N
» 12V anlegg dødt Burstner Ventana
» Burstner 580 TK
» Koble batteri/lader i burstner ventana
» Montere batteri og lader i burstner ventana 480

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BÜRSTNER-
Gå Til: