CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kjøleskap tenner ikke på gass lenger

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 5:32

Hei var på tur med vogna i sommer, da jeg sto å fricampa med kjøleskapet på gass(elektrolux) dette skapet har en knap du vipper opp så hører du at det begynner å klikke fort i tennern før man trykker inn knappen for og åpne gassen!

Det som skjedde var at jeg skulle bytte flaske da det begynte å bli lite gass igjen, det jeg glømte var å slå av kjøleskpaet før jeg kobla fra flaska, noe som medførte at skapet sto i 5timer på uten gass Mad

Dette er jo ett sånnt skap som skal tenne av seg selv igjen hvis flammen blir blåst ut, så denne tenner har jo sikkert stådd og "tikket" i timesvis før den ga opp, for når jeg kom tilbake i vogna var tennern død!
Crying or Very sad

så folkens, må jeg bytte tennern?

eller er det noe sikring som kan ha røket?

har sjekket alle sikringer jeg finner i vogna og lesteinstruksjonsboka både til vogn/skap....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 7:15

På Polaren som jeg hadde fra -92 skiftet jeg coilen til tennmekanismen. Om dette var tilfeldig eller om det var et kjent problem på den tiden husker jeg ikke, men tror litt på det siste.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 8:30

Er du sikker på at det ikke er et batteri i kjøleskapet for å skape gnist? Kan jo hende at batteriet er oppbrukt...

Om du har enten typebetegnelse og leter opp brukermanualen på nettet, eller så fikk du vel med brukerveiledningen når du kjøpte vogna. Der bør det stå noe om det.
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeFre 6 Aug 2010 - 0:26

Nei sto ikke noe om dette i boka til skapet.

Batteri i skapet har jeg liten tro på, da det nok går over batteriet på vogna.

Er det noen som vet hva en sånn coil koster?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeFre 6 Aug 2010 - 7:22

Ganske universal sak jeg monterte, tror ikke det var mange hundre kronene den kostet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeSøn 8 Aug 2010 - 23:33

kobla strømmen på vogna i går siden det var liiiite strøm på batteriet, å tror du jaggu ikke tennern i skapet tikka som bare det!!!

Jeg var helt sikker på at det ikke var pga av lav spenning at det ikke tente siden jeg kobla meg på ett aggregat til en kompis mens jeg drev å bannet og styrte med skapet... merkeli at det ikke tennte da, eller kan det ha vært at ladenr ikke klarte å levere nok spenning på iogmed at batteriet hadde lite strøm tro?


uansett ingenting er bedre enn at det nå funker Smile
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 20:52

Bamzemums skrev:
kobla strømmen på vogna i går siden det var liiiite strøm på batteriet, å tror du jaggu ikke tennern i skapet tikka som bare det!!!

Jeg var helt sikker på at det ikke var pga av lav spenning at det ikke tente siden jeg kobla meg på ett aggregat til en kompis mens jeg drev å bannet og styrte med skapet... merkeli at det ikke tennte da, eller kan det ha vært at ladenr ikke klarte å levere nok spenning på iogmed at batteriet hadde lite strøm tro?


uansett ingenting er bedre enn at det nå funker Smile

Bra at skapet funker igjen cheers .
Tenkte bare på om det er en form for automatisk sikring hvis tenneren blir stående og tikke uten gass tilstede.... Kan hende denne må stå en stund og "kjøle seg ned" før den kobler inn tenneren igjen...for å spare coilen kanskje...
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 22:58

ole skrev:
Bamzemums skrev:
kobla strømmen på vogna i går siden det var liiiite strøm på batteriet, å tror du jaggu ikke tennern i skapet tikka som bare det!!!

Jeg var helt sikker på at det ikke var pga av lav spenning at det ikke tente siden jeg kobla meg på ett aggregat til en kompis mens jeg drev å bannet og styrte med skapet... merkeli at det ikke tennte da, eller kan det ha vært at ladenr ikke klarte å levere nok spenning på iogmed at batteriet hadde lite strøm tro?


uansett ingenting er bedre enn at det nå funker Smile

Bra at skapet funker igjen cheers .
Tenkte bare på om det er en form for automatisk sikring hvis tenneren blir stående og tikke uten gass tilstede.... Kan hende denne må stå en stund og "kjøle seg ned" før den kobler inn tenneren igjen...for å spare coilen kanskje...

det er jo absolutt en mulighet, jeg drev vel på med skapet i en halvtime før jeg ble lei Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content





kjøleskap tenner ikke på gass lenger Empty
PosteTema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger   kjøleskap tenner ikke på gass lenger Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kjøleskap tenner ikke på gass lenger
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøleskap går ikke på gass noen som kan hjelpe?
» Elekrolux kjøleskap (fungerer ikke på gass, 230 eller 12v)
» Primus 2490 tenner ikke, lukter gass ved eksos. video her
» Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass
» Kjøleskap virker ikke på gass

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: