| kjøleskap tenner ikke på gass lenger | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Bamzemums
Antall Innlegg : 11 Age : 38 Localisation : Harstad/Bardu Registration date : 09.02.2009
| Tema: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Ons 4 Aug 2010 - 5:32 | |
| Hei var på tur med vogna i sommer, da jeg sto å fricampa med kjøleskapet på gass(elektrolux) dette skapet har en knap du vipper opp så hører du at det begynner å klikke fort i tennern før man trykker inn knappen for og åpne gassen! Det som skjedde var at jeg skulle bytte flaske da det begynte å bli lite gass igjen, det jeg glømte var å slå av kjøleskpaet før jeg kobla fra flaska, noe som medførte at skapet sto i 5timer på uten gass Dette er jo ett sånnt skap som skal tenne av seg selv igjen hvis flammen blir blåst ut, så denne tenner har jo sikkert stådd og "tikket" i timesvis før den ga opp, for når jeg kom tilbake i vogna var tennern død! så folkens, må jeg bytte tennern? eller er det noe sikring som kan ha røket? har sjekket alle sikringer jeg finner i vogna og lesteinstruksjonsboka både til vogn/skap.... | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Ons 4 Aug 2010 - 7:15 | |
| På Polaren som jeg hadde fra -92 skiftet jeg coilen til tennmekanismen. Om dette var tilfeldig eller om det var et kjent problem på den tiden husker jeg ikke, men tror litt på det siste. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Ons 4 Aug 2010 - 8:30 | |
| Er du sikker på at det ikke er et batteri i kjøleskapet for å skape gnist? Kan jo hende at batteriet er oppbrukt...
Om du har enten typebetegnelse og leter opp brukermanualen på nettet, eller så fikk du vel med brukerveiledningen når du kjøpte vogna. Der bør det stå noe om det. | |
|
| |
Bamzemums
Antall Innlegg : 11 Age : 38 Localisation : Harstad/Bardu Registration date : 09.02.2009
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Fre 6 Aug 2010 - 0:26 | |
| Nei sto ikke noe om dette i boka til skapet.
Batteri i skapet har jeg liten tro på, da det nok går over batteriet på vogna.
Er det noen som vet hva en sånn coil koster? | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Fre 6 Aug 2010 - 7:22 | |
| Ganske universal sak jeg monterte, tror ikke det var mange hundre kronene den kostet. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Bamzemums
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Søn 8 Aug 2010 - 23:33 | |
| kobla strømmen på vogna i går siden det var liiiite strøm på batteriet, å tror du jaggu ikke tennern i skapet tikka som bare det!!! Jeg var helt sikker på at det ikke var pga av lav spenning at det ikke tente siden jeg kobla meg på ett aggregat til en kompis mens jeg drev å bannet og styrte med skapet... merkeli at det ikke tennte da, eller kan det ha vært at ladenr ikke klarte å levere nok spenning på iogmed at batteriet hadde lite strøm tro? uansett ingenting er bedre enn at det nå funker | |
|
| |
ole CARAVANER
Antall Innlegg : 119 Age : 55 Localisation : Skien Registration date : 19.07.2008
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Man 9 Aug 2010 - 20:52 | |
| - Bamzemums skrev:
- kobla strømmen på vogna i går siden det var liiiite strøm på batteriet, å tror du jaggu ikke tennern i skapet tikka som bare det!!!
Jeg var helt sikker på at det ikke var pga av lav spenning at det ikke tente siden jeg kobla meg på ett aggregat til en kompis mens jeg drev å bannet og styrte med skapet... merkeli at det ikke tennte da, eller kan det ha vært at ladenr ikke klarte å levere nok spenning på iogmed at batteriet hadde lite strøm tro?
uansett ingenting er bedre enn at det nå funker Bra at skapet funker igjen . Tenkte bare på om det er en form for automatisk sikring hvis tenneren blir stående og tikke uten gass tilstede.... Kan hende denne må stå en stund og "kjøle seg ned" før den kobler inn tenneren igjen...for å spare coilen kanskje... | |
|
| |
Bamzemums
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger Man 9 Aug 2010 - 22:58 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: kjøleskap tenner ikke på gass lenger | |
| |
|
| |
| kjøleskap tenner ikke på gass lenger | |
|