CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rasteplasser.

Go down 
+2
Jan
Magne1
6 posters
AvInnlegg
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 10:54

Da vi kom fra Italia og krysset grensen ved Svinesund kjedte jeg at milene jeg hadde kjørt gjorde meg sliten, etter at Oslo var passert ble behovet for søvn ovehengende og vi begynnte å lete etter en rasteplass/bensinstasjon for overnatting.
Det var så seint at det var over stengetid for campingplassene.
Vi er ikke kjendt i Oslo området så jeg holdt meg til hovedveiene.
Rasteplasser fantes ikke så vidt vi kunne se, og de bensinstasjonene vi fant hadde plasser kun forbeholdt langtransport.

Etter mye leting fant vi en Statoilstasjon hvor det ikke var noe fobudsskilt,
der parkerte vi bak en italiensk bobil.
Neste morgen var jeg innom stajonen , og da jeg etterpå gikk mot bilen min så jeg at jeg hadde fått en bot på 710 kr(det hadde de i bobilen også fått),
kansje ikke så mye penger men, skikkelig irriterende.
Forbudsskiltet var sudd inn mot parkeringsplassen sånn at det var vanskelig å se når man kjørte inn.

Vi pakket fort sammen og drog derifra, det tok oss langt over en time før vi kom til nermeste rasteplass med litt størrelse på.
Hadde aldri klart å kjøre dit den kvelden så trøtt som jeg var da.(kona har ikke utvidet førerkort)
Nå er det mulig at det finnes rasteplasser som vi ikke så, men mår du ikke er kjendt og er trøtt så er det
vel ikke å anbefale å ta inn smågatene med 9,3m vogn på slep.
Svert frustrerende å være trøtt og ikke finne rasteplass.

Magne1
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 12:26

vil tro at det ikke skulle by på noen problemer å kjøre inn på en campingplass etter stengetid, og legge seg til for natta selv om den er stengt
og heller gå bort i resepsjonen neste morgen for å gjøre opp for seg
710,- for ei overnatting er jo så dyrt at man like godt kunne stoppet på et hotell omtrent
men man blir ikke jaget fra truckstoppene hvis det er plass å stoppe der
i mange tilfeller er truckstoppene og i tilknytning til en eller annen cafe eller bensinstasjon, som er døgnbemannet, og spør man om lov så skal det jaggu mye til før de sender deg videre hvis det er ledig kapasitet utenfor
dere vil nemlig mest sansynlig legge igjen mer penger der neste dag enn det en langtranspostsjåfør vil
ofte er de ikke ute av bilen en gang når de står på slike plasser annet enn for å gå på do

men at det er for lite rasteplasser er hevet over en hver tvil
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 16:44

Og i andre land, f.eks. Sverige har de både toalett og tømmestasjon på rasteplassene. Den siste tiden har det vært advart mot at man må regne med tiltagende landeveisrøveri, så det å parkere sammen med trailere om man trenger en blund er nok smart. Ikke for å hisse opp stemningen, men litt føre var. Sikkert mindre fristende bytte dersom man er flere på samme sted.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTir 21 Des 2010 - 15:23

Legger inn link til gps.no hvor "Odin" har konstruert en poi fil til de mest brukte gps modeller med 1715 norske rasteplasser Very Happy

http://forum.gps.no/showthread.php?t=1600
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTir 21 Des 2010 - 15:54

JKL: Denne meldingen kommer opp:

Ugyldig Vedlegg spesifisert. Hvis du fulgte en gyldig link, vennligst gi beskjed til webmaster

Har du sjekket den nylig?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTir 21 Des 2010 - 16:03

Du skal laste fra boksen under med .rar filer Wink

Beklager.. ser først nå at man må være registrert bruker for å få tilgang til filen.
Ingen stor deal å registrere seg. Ingen reklame eller søppel post derfra!

Ønsker man ikke å registrere seg kan jeg evt. sende filen på mail.


Sist endret av jkl den Tir 21 Des 2010 - 17:33, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTir 21 Des 2010 - 16:45

Takk Magne - nedlastingen fungerte fint for meg straks jeg hadde registrert meg der.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 23:51

jkl skrev:
Legger inn link til gps.no hvor "Odin" har konstruert en poi fil til de mest brukte gps modeller med 1715 norske rasteplasser Very Happy

http://forum.gps.no/showthread.php?t=1600

Hvordan legger man inn denne fila på gps-en?. Har Tomtom.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 50
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitimeSøn 27 Mai 2012 - 16:28

Som tidligere vogntogsjåfør vil jeg be dere om å hjelpe oss i å presse politikerene til å legge opp til flere rasteplasser, gjerne med toalett.
Sverige er bedre på veier, og rasteplasser.
Vi blir slådd i støvlene av stort sett alle europeiske land.

Det er desverre vanlig i norge å se vinterstengte rasteplasser, ubrøytet, og med låste utedass.
Langs hovedveiene i Sverige er ikke det tilfelle.

Og så er det ikke uvanlig att rasteplassene i Norge blir ramponert av idioter.
ps: på Hatteng, nord for Nordkjosbotn, er det en fin rasteplass, med god plass for telt, og kjøretøy med litt bakkeklaring.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rasteplasser. Empty
PosteTema: Re: Rasteplasser.   Rasteplasser. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rasteplasser.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rasteplasser og andre finne plasser å stå med vogn/bil...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Langs Norske veier-
Gå Til: