CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva på gulv i fortelt

Go down 
+3
Sten Rune
Jan Ole
silverf
7 posters
AvInnlegg
silverf




Male
Antall Innlegg : 1
Age : 51
Registration date : 07.09.2010

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 19:12

Hei jeg er en VELDIG fersk camper,har fått meg ei 750 Landhus vogn,04 mod og jeg skal bygge ny plating,hva sier dere om hva jeg bør bruke over trevirket.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 19:36

Velkommen. Hva skal du ha foran vogna? Telt? I såfall kan jeg anbefale en isolasjonsmatte på 10mm som jeg kjøpte på Byggmakker her lokalt. Den ligner på rimelige liggeunderlag, selges på rull i to meters bredde. Er egentlig beregnet på å støpe oppå, blir av noen kalt støpematte, men om det er riktig vet jeg ikke.
Oppå denne isolasjonsmatten la jeg et altanteppe, sånt med nupper under, fåes i grønn og grå/blå. Kjøpte gråblå, litt vanskelig å støvsuge, men utrolig behagelig. Lunt og mykt og varmt å gå på.
At det er andre alternativ som er like gode tviler jeg ikke på, noen bruker gulvbelegg og enkelte løse tepper oppå.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 20:53

Jeg har hatt gulvbelegg rett på treverket. I år kjøpte jeg sånt altanteppe som Jan Ole beskriver. Som sagt, litt vanskelig å støvsuge, men du verden å mye deiligere og lunere det ble. Dette ligger rett på treverket hos meg. Har bare beholdt litt av gulvbelegget akkurat ved inngangen.

Bruker dette bare på sommercampen da.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hva på gulv i fortelt Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 21:29

vi har og brukt slik kunstgress til altan i forteltet, og kommer aldri til å bruke noe annet
er det nærmeste man kommer varmekabler uten å ha det
Til Toppen Go down
EirikN
CARAVANER
CARAVANER
EirikN


Male
Antall Innlegg : 66
Age : 47
Localisation : Bergen
Registration date : 23.04.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 22:49

hehe...fikser ikke sånn kunstgress jeg. Sokkene henger jo fast i det! :-)

Men ja, lunt og godt er det...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 22:53

Da har du prøvd feil type, ikke kjøp det aller billigste. Mitt var veldig behagelig, men vanskelig å støvsuge som sagt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
H@yley




Female
Antall Innlegg : 3
Registration date : 23.11.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTir 14 Sep 2010 - 13:56

Passe tykt vegg-til-vegg teppe - lunt og godt! sunny
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 10:51

Slikt altanteppe - vil det være helt idiotisk å ha et slikt når vi har hund? Siden det er vanskelig å støvsuge altså? I fjor/frem til ferien hadde vi bare en enkel platting snekret sammen av paller og finérplater med Bolon-teppet oppå. Og så et løst ullteppe oppå der igjen rundt sofaen. Nå har vi snekret skikkelig platting og tenkte vi skulle legge slikt verandateppe som alle andre har...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 11:38

Tipper på at det blir irriterende med hundehår på sånt teppe. Det finnes sikkert kvaliteter som er bedre enn andre på dette.
Ta det opp med butikken og hør hva de tror om dette.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 11:43

Hva slags alternativer finnes da egentlig? Det må være greit å rulle sammen og frakte med seg når vi skal pakke alt sammen før vi reiser på ferie om sommeren (misunner de med spikertelt da ja). Gulvbelegg er så lite lunt igjen, og blir vel gjerne iskaldt om vinteren også?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 12:38

TTB skrev:
Slikt altanteppe - vil det være helt idiotisk å ha et slikt når vi har hund? Siden det er vanskelig å støvsuge altså? I fjor/frem til ferien hadde vi bare en enkel platting snekret sammen av paller og finérplater med Bolon-teppet oppå. Og så et løst ullteppe oppå der igjen rundt sofaen. Nå har vi snekret skikkelig platting og tenkte vi skulle legge slikt verandateppe som alle andre har...
vi hadde med oss 3 katter hver gang vi var på camping, og de er langhårede.
ikke noe problem å ta de hårene samtidig
støvsuge må man et par ganger i løpet av helga uansett
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 12:41

Jeg trenger ikke hunden for å måtte støvsuge to ganger for dag Wink Det vanskelige med støvsuging på dette teppet, er at det er TUNGT å dra støvsugeren over, eller sitter alt fast i teppet slik at det er "umulig" å få det opp?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 13:22

TTB skrev:
Jeg trenger ikke hunden for å måtte støvsuge to ganger for dag Wink Det vanskelige med støvsuging på dette teppet, er at det er TUNGT å dra støvsugeren over, eller sitter alt fast i teppet slik at det er "umulig" å få det opp?
sitter ikke så veldig godt, men noenlunde likt med mattene hjemme i stua vil jeg si
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 13:23

Ok, da tror jeg vi satser på en slik likevel gitt Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 13:25

TTB skrev:
Ok, da tror jeg vi satser på en slik likevel gitt Smile
er i alle fall en rimelig løsning å bli missfornøyd med var vår tanke når vi kjøpte det, men for oss funka det helt suverent
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 13:26

Du, har du fått deg vogn enda Jan?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 14:32

TTB skrev:
Du, har du fått deg vogn enda Jan?
neida, har andre prosjekt foreløbig Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 14:43

Blir jo spennende å se hva du også ender opp med etterhvert Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 15:44

TTB skrev:
Blir jo spennende å se hva du også ender opp med etterhvert Very Happy
blir nok ikke så spennende
regner med at det blir noe nordisk på maks 6 meter innvendig, og 230 bredde, med 4 separate sengeplasser på en eller annen måte
mye sansynlig at det står polar på den
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 15:52

noe slikt som denne kanskje, men akkurat denne var litt mye "bestemor" etter min smak
http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=23518752
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 17:02

Var litt mye bestemor der ja, men ellers så var jo dette en grei soveløsning? Hvor mye tåler skapkøyene i vekt?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 20:04

TTB skrev:
Var litt mye bestemor der ja, men ellers så var jo dette en grei soveløsning? Hvor mye tåler skapkøyene i vekt?
har ikke peiling, men i alle fall 50 kilo
og så er jeg snekker, så hvis ungene blir for tunge så skal jeg da alltids klare å bygge de slik at de tåler selv meg
men erfaring viser jo at ting ikke er riktig slik det viser på bilder når man får se det i live
men gullgardinene må vekk
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 20:06

Jan skrev:

men gullgardinene må vekk
Sikker? What a Face
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitimeTor 16 Sep 2010 - 20:50

TTB skrev:
Jan skrev:

men gullgardinene må vekk
Sikker? What a Face
ja.........helt sikker
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva på gulv i fortelt Empty
PosteTema: Re: Hva på gulv i fortelt   Hva på gulv i fortelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva på gulv i fortelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gulv/matte til fortelt
» Legge gulv i VestCamp
» knirking i gulv
» Gulv varme Adria
» Bjølseth 540 fukt i gulv bak

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: