CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Finansiere Bobil

Go down 
+6
Jan Ole
Camping Kai
ArneO
Sten Rune
Thomas
Stine
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 14:27

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe bobil i stedenfor pendler-leilighet på Østlandet. En leilighet skjønner jeg hvordan fungerer økonomisk.

Men hvis jeg i stedenfor kjøper en bobil - hvordan vil verdien på denne utvikle seg sammenlignet med en leilighet?

Budsjettet mitt tillater et kjøp på opptil en million. Leilighet noe dyrere enn det igjen.

Jeg skjønner at alle kjøretøy har en viss verdiforringelse - men hvor stor er denne på bobiler? Hvis jeg kjøper en bobil til en million nå hvor mye er den verdt om 2-3 år?
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:12

Det jeg lurer på er om bobiler har samme kraftige prisfall som personbiler eller om de følger en flatere kurve ala fritidsbåter og sportsbiler. Vet fx at sportsbilen Morgan selges for omtrent samme kronebeløp i bilens levetid - dvs man taper prisstigningen/inflasjonen.

Har gjort en enkel og dårlig test vhja finn.no. Dvs søkt etter brukte bobiler med oppgitt nybilpris. Fant 3 biler:

Dethleffs nypris i 2007 875.000 bruktpris 620
Dethleffs nypris i 2008 1250.000 bruktpris 798
Hymer nypris 2008 1250.000 bruktpris 850

Grovtregnet et prisfall på 80.000 til 220.000 i året. Med andre ord kan man sammenligne med personbiler. Stort prisfall de første årene og mindre etterhvert.

Dette ble sikkert "fort og gæli" så tar gjerne imot synspunkter på dette.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:17

Stine skrev:
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe bobil i stedenfor pendler-leilighet på Østlandet. En leilighet skjønner jeg hvordan fungerer økonomisk.

Men hvis jeg i stedenfor kjøper en bobil - hvordan vil verdien på denne utvikle seg sammenlignet med en leilighet?

Budsjettet mitt tillater et kjøp på opptil en million. Leilighet noe dyrere enn det igjen.

Jeg skjønner at alle kjøretøy har en viss verdiforringelse - men hvor stor er denne på bobiler? Hvis jeg kjøper en bobil til en million nå hvor mye er den verdt om 2-3 år?


Hei Stine!! Skal ikke begi meg så langt ut på dette bobil-jordet, blir fort feil jorde av det. Men det spørs jo om du kjøper bilen ny eller brukt, en ny bil har jo selvsagt større verdiforringelse i kr enn hva en brukt har. Campingvogner holder seg veldig godt i pris hvis man tar godt vare på dem, vedlikehold etc, og vil tro at bilene også holder seg godt i pris. Kommer vel også an på type bil, noen merker holder seg bedre enn andre igjen.

Men vil tro at en leilighet er tryggere investeringsmessig enn hva en bil er. Bilene er også mer utsatt for ytre påvirkninger som kan skape forringelse av verdien. Leiligheter har en tendens til å få økt/redusert verdi alt etter hva markedsutviklingen tilsier. Bilene er vel økonomisk noe mer forutsigbare selv om leilighetene ikke foretar så vanvittige prishopp som vi så for noen år siden og har stabilisert seg noe.


Sist endret av Thomas den Tir 12 Okt 2010 - 18:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:19

bare en liten kommentar. Jeg hadde heller kjøpt en hasienda 1000 om jeg skulle bo der så lenge. Hasienda er en meget stor og romslig vogn fra kabe. Bobil i den prisklassen er trange.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:21

men det er best med leilighet.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:23

Tom RS skrev:
bare en liten kommentar. Jeg hadde heller kjøpt en hasienda 1000 om jeg skulle bo der så lenge. Hasienda er en meget stor og romslig vogn fra kabe. Bobil i den prisklassen er trange.

Det skrives Hacienda Tom... Wink
Er for så vidt enig i det, men ettersom det var snakk om pendlerleiliget så kan det vel være at bilen skal brukes til og fra. Kan bli noe mer tungvint å dra en Kabe Hacienda 1000 frem og tilbake hver helg. Men bortsett fra det så er jeg enig, bobilene i den prisklassen er trange og Hacienda 1000 til 550'-650' har et hav av plass i forhold.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:28

Tom RS skrev:
bare en liten kommentar. Jeg hadde heller kjøpt en hasienda 1000 om jeg skulle bo der så lenge. Hasienda er en meget stor og romslig vogn fra kabe. Bobil i den prisklassen er trange.

Nå er jeg ikke enig med Tom. Finnes fine biler, som er ganske nye også, med meget behagelig sofa og godt utstyrt. Frankia 840 er en bil som med litt ekstra koster 1.3 til 1,4, og brukt rundt 1 million. Og som byr på flott interiør og stort bad.

Forskjellen opp fra 740 får du blant annet i en mye lengre sofa, og større kjøkkenbenk. Løp og kjøp!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 18:36

Se her, Tom (Med Alde også!) for 1.1 mill:

Finansiere Bobil 23_1872228250


http://www.finn.no/finn/car/caravan/viewimage?finnkode=22589923
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 19:27

Takk JanP - noe slikt er det jeg har sett for meg. Smile

Saken er at jeg blir på østlandet 4-6 måneder hvert år - men ikke i sammenhengende periode. En leilighet vil stå tom mye av tiden mens en bobil kan tas med vestover og brukes i ferien.

En annen ting broderen kom på er at en leilighet er vanskelig å leie ut for korte tidsrom mens en bobil kan leies ut på ukesbasis.

Men er de fleste bobiler som selges i Norge beregnet på vinterbruk? Med tanke på isolasjon og slikt?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 20:01


Om jeg skulle oppholdt meg i en bobil over så lange perioder om gangen på vinteren ville jeg helt klart valgt en bil med Alde-oppvarming (vannbåren med konvektorer langs veggene). Tror jeg hadde irritert meg grønn over viftestøy fra en Truma (luftvarmer).

Du vil få en gjevnere varmekomfort med en Alde og slippe kuldestråling fra ytterveggene.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Finansiere Bobil Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 20:08


Kabe Travelmaster f.eks er beregnet for vinterbruk....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Finansiere Bobil Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 20:35

Kabe sin bobiler er bygd på et annet karosseri, og er langt mindre enn f.eks denne jeg linket til. Vi har hatt flere planer om hva vi skal gjøre med bolig og flytting, en av planene er på sikt å kjøpe bobil

Etter å ha sette en del på bobiler i Jønkøping (Elmia) og Lillestrøm ser jeg at en må ganske høyt opp i pris for å finne ei sittegruppe som er komfortabel og romslig å oppholde seg i. Skal en bruke en bobil og bo i i lange perioder blir det essensielt å slippe å sitte i en kjørestol kveld etter kveld, eller sitte i en sifa slik som dette;

Finansiere Bobil 79_-1010767700

Verre går det nesten ikke å lage en sofa. Går ikke å sitte i en slik sak!
(Fra en Winnebago)

Er ikke mye bedre denne heller fra Kabe:

Finansiere Bobil 75_-1927488500
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 20:37



Det jeg egentlig mener er at vogn er best.... Laughing

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Finansiere Bobil Caravan
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 20:52

Sten Rune skrev:

Om jeg skulle oppholdt meg i en bobil over så lange perioder om gangen på vinteren ville jeg helt klart valgt en bil med Alde-oppvarming (vannbåren med konvektorer langs veggene). Tror jeg hadde irritert meg grønn over viftestøy fra en Truma (luftvarmer).

Takk for tipset! Da er vannbåren varme ført opp på kravlisten.

JanP skrev:
Skal en bruke en bobil og bo i i lange perioder blir det essensielt å slippe å sitte i en kjørestol kveld etter kveld, eller sitte i en sifa slik som dette

Ja det samme har jeg tenkt på når jeg har surfet og sett på bilder. Blir vel nødt til å lete opp nærmeste forhandler og se hvordan det arter seg i praksis.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 21:00

Stine
Når du er å ser så bruk god tid, ta med en bok og sett deg til rette. Da vil du føle litt på hvordan det blir å være der en stund. Det er stor forskjell å bare sitte der litt og sitte å f.eks. lese.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 21:12

Sten Rune skrev:


Det jeg egentlig mener er at vogn er best.... Laughing

Deter bare å sette seg i disse og lene seg godt bakover og si: Livet er da ganske godt:

Finansiere Bobil ALPINA_613PC_REDDOT_IMAGE_Img2039%20as%20Smart%20Object-1%20%281%29
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 21:51

Jeg hadde kjøpt vogn, mye mer plass og bedre vinteregenskaper om du skal bo i den gjennom vinteren. Les dusje, bruke vann osv.

Og ikke minst halve prisen.

Men at du drar på campingferie etter å ha bodd i vogna i fire uker skal jeg like å se. Jeg reiser i allefall ikke på hotellferie i ferien og jeg bor ikke så ofte på hotell i jobben, men en gang eller to i måneden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 22:15

JanP skrev:
Se her, Tom (Med Alde også!) for 1.1 mill:

Finansiere Bobil 23_1872228250


http://www.finn.no/finn/car/caravan/viewimage?finnkode=22589923
Om du skal bo der i tre år er det der TRANGT
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 22:47

ArneO skrev:
Stine
Når du er å ser så bruk god tid, ta med en bok og sett deg til rette. Da vil du føle litt på hvordan det blir å være der en stund. Det er stor forskjell å bare sitte der litt og sitte å f.eks. lese.

Godt forslag.

JanP skrev:

Deter bare å sette seg i disse og lene seg godt bakover og si: Livet er da ganske godt:

Whao! Rene leiligheten jo!

Camping Kai skrev:

Men at du drar på campingferie etter å ha bodd i vogna i fire uker skal jeg like å se. Jeg reiser i allefall ikke på hotellferie i ferien og jeg bor ikke så ofte på hotell i jobben, men en gang eller to i måneden.

Hehe - ferie for meg er like mye hvor bobilen er som hvordan den er inni. Men godt poeng.

Tom RS skrev:
Om du skal bo der i tre år er det der TRANGT

Hm ja det er det viktigste for meg å sjekke ut. Men jeg skal ikke bo der tre år i strekk da.

Hm lurer på om jeg har gyldig førerkort for alt dette. Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeTir 12 Okt 2010 - 23:06

Husk å sjekke ut egenvekt / kjøreklar vekt og totalvekt. Det som er viktig for deg er hvor mye kan du ha med deg. Utrolig hvor mye alt man skal ha med veier...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 0:02

Det er ikke vanskelig å få til god plass i ei lita vogn, bare m,an bruker "Fisheye". Med 100 grader eller mere blir det godt om plass selv i ei lita Adria med 2 lenestoler. Er nok atskillig mindre plass en det ser ut på bildet som jeg linket til.

Men en kan alltids drømme... Finansiere Bobil 105954
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 8:24

Den lille Adria vogna du linket til er jo bare 6,10 meter innvendig. Bare slik at "lita" er definert Wink

Etter å ha sittet i de stolene så må jeg si at det ikke er noe i veien med romfølelsen der. Jeg likte vel bedre den forrige løsningen med rundsitter i enden og to stoler der hvor sofaen på denne er. Tror ikke det passer oss med en slik løsning, men at det er deilig og åpen i den vogna er helt klart. Gode stoler var det også. Tror jeg ville valgt skikkelig dusj foran lenestoler.
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 12:03

Skal jeg ha vogn fremfor bobil har jeg en maksvekt på 1500 kilo. Og da er det vel ikke så mye større plass enn en litt stor bobil?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 12:20

Hva er det som gir denne maksvekta da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 13:11

hvorfor skal du reise med vogna da? Kan ikke den stå fast? Noe jeg ikke har fått med meg over her?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 15:05

ArneO skrev:
Den lille Adria vogna du linket til er jo bare 6,10 meter innvendig. Bare slik at "lita" er definert Wink

Etter å ha sittet i de stolene så må jeg si at det ikke er noe i veien med romfølelsen der. Jeg likte vel bedre den forrige løsningen med rundsitter i enden og to stoler der hvor sofaen på denne er. Tror ikke det passer oss med en slik løsning, men at det er deilig og åpen i den vogna er helt klart. Gode stoler var det også. Tror jeg ville valgt skikkelig dusj foran lenestoler.

ArneO: Har ikke vært inne i den vogna, så det du sier stemmer nok. Generellt lyver et bilde mye når en bruker et "Fisheye", så det var på denne bakgrunn jeg kom med min betraktning. Men denne sofaen stjeler vel en del av plassen også, så det er vel neppe mye garderobeskap i den vogna (gulv-tak). Men en kan ikke få alt i ei middels stor vogn heller...

Angående dusj og stoler: Jatakk, begge deler vil jeg si!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 15:35

Kjøp fisheye-briller, problem solved. cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 16:37

Tom RS skrev:
hvorfor skal du reise med vogna da? Kan ikke den stå fast? Noe jeg ikke har fått med meg over her?

Det er det helt sikkert Tom...... Wink
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 18:10

Jan Ole skrev:
Hva er det som gir denne maksvekta da?

Bilen min har max 1500 kilo på hengern når den har brems leser jeg i vognkortet.

Tom RS skrev:
hvorfor skal du reise med vogna da? Kan ikke den stå fast? Noe jeg ikke har fått med meg over her?

Nei jeg skal bruke den rundt om kring på østlandet. I perioder er jeg der 4-6 uker om gangen - på flere forskjellige steder hver gang.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 18:19

Om du er forberedt på å bruke 1 mill på en bobil kan vel ikke dagens privatbil vere et hinder i kjøpeprosessen om vogn/bil er et reellt alternativ.
Skulle kunne få en ganske feit kombinasjon uten å bruke så mye penger skulle jeg tro. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 19:20

Godt poeng Jan Ole. Men hva slags bil egner seg best foran ei vogn da tro? Må være 5-seter.

Merker jeg begynner å få litt bobildilla - må innom en forhandler for å titte snart. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 20:13

Tja, holder meg til vogn/bil, bilen bør ha egenvekt minst lik totalvekten på vogna.
Den må ha lov til å trekke den aktuelle vognas vekt slik den er når du skal på tur.
Du må ellers vere tjent med bilen til det du skal bruke den til.

Dette er sånn jeg ser det, andre mener kanskje noe annet. Very Happy

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 20:57

Måtte ha vært en 4x4 med 5 seter i tilfelle for meg. Kanskje noe ala X-Trail. Hm.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 21:49

Stine skrev:
Måtte ha vært en 4x4 med 5 seter i tilfelle for meg. Kanskje noe ala X-Trail. Hm.
x-trail drar jo 2 tonn pg er en god trekker
personlig hadde jeg gått vekk fra tanken om vogn med en gang igjen
gå for bobil, for der får du en fleksibilitet og mobilitet, og ikke minst kjørbarhet hele året som en vogn aldri kan måle seg med
har prøvd begge deler, og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt, nemlig bobil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 22:12

Stine:hva abeider du med forresten?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Finansiere Bobil Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Finansiere Bobil
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tilhenger på bobil
» Bobil til familie på 5
» Barn i Bobil
» Flytte inn i bobil
» Da ble det bobil på oss også.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: