CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.

Go down 
+13
Dethleffs
Ottar
chg
mattis
Åge P
TomA
hpk
ro-ban
Harald-
Jan Ole
frank
T_Rex
olselli
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
johan_a
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 89
Localisation : Steinkjer
Registration date : 02.12.2011

Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Des 2011 - 7:39

Jan skrev:

bra vi har deg til å passe på her da slik at vi moderatorne, som faktisk også eier forumet slipper å passe på
Takk, Jan.Det var da så lite.Bare hyggelig lol!


Mattis: Frankian'n er det kanskje den flotteste i den klassen.Den vil du/dere ha mye glede av!
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Des 2011 - 11:04

mattis skrev:
eg har 5 års reklamasjon på fukt og 2 år på resten. samme som forhandler i norge gav.

eg har ringt norsk forhandler som skal gi meg samme service som om eg hadde kjøpt i Norge.

det er godt nok for meg.

mulig eg har posta i feil tråd, men det tråden gjekk i lenger oppe, så er det relevant.

mitt siste ord er sagt i denne tråden.



Uansett mattis,du får fram poenget.Foreløpig ser det ut til at du,som
mange andre , har spart en HAUG med penger,samtidig som du
har fått serviceavtale i Norge.

Det er ikke uten grunn at så mange Nordmenn,etter grundig tankevirksomhet, finner
det meget økonomisk fordelaktig å importere selv.Dette gjelder jo spesiellt bobiler,som
innsparingene blir STOOOORE.Mye større en hva tilfelle er med campingvogner.

Vi snakker her om NYE bobiler,og i virklighetens verden,så går det faktisk ikke
mye i stykker på bobilene de første årene.Helt marginalt.

Er jo ikke rart Nordmenn ser til Tyskland med disse prisene.
(Minus 19% Tysk moms,Norsk toll/avgifter av dette )
http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79

http://reisemobil-discount.de/
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Des 2011 - 15:26


Hei

Jeg diskuterte med en forhandler om garanti/fuktest da denne ikke ville ha "importbiler"

Det jeg mente var ar muligheten for garanti jobb var liten og at muligheten for skade påført bobil/CV var større og at han da fikk jobben og betalt for dette,men han ville ikke høre om det.

Så ettermarkedet for de som vil ta imot "import" biler/CVer er nok stort,det har heldigvis noen forstått.

Vi har ikke hatt noe problemer med bobilen,dermed ikke behov for noe garanti jobb,men har et firma som tar årlig service på bobilen.
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 19:48

Gammel tråd, men jeg vekker den til live ved å spørre; Hvilke aktører innen "paralellimport" (altså import av vogner på siden av offisielle leverandører i Norge), er til å stole på? Hvilke bør man skygge unna? Hvilke kan stille med et serviceapparat som gir den tryggheten man bør ha? Har det skjedd noe i markedet siden denne tråden "gikk i stå" i desember 2011?
Grunnen til at jeg spør er fordi vi "snuser" på Hobby 540KMFe, 560KMFe og 545KMF, nyere brukt. En selger(privat) selger en aktuell Hobby 2011/12 og forteller i epost at vogna er importert fra Tyskland. Han hevder at årlige tilsyn på vogna er gjennomført etter boka, at servicebok foreligger og at vogna har garanti til 2016. Mer vet jeg ikke foreløpig og jeg avventer mer info om importen av vogna, før videre vurdering skjer. Jeg har vist til div. fortellinger om at det er problematisk å få utbedret feil med eller uten garanti på importerte vogner, og bedt om mer info fra selger.
Mvh Morten
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitimeFre 28 Des 2012 - 11:37

Bilforhandlerne forsøkte i lang tid å stoppe paralellimport av biler. De mislykktes totalt. Fler aganturer og importører måtte sette ned egne priser, da fabrikkene klart og tydelig ga beskjed om at service og reklamasjoner SKULLE håndteres på lik linje.

Til Toppen Go down
Sponsored content





Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.   Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Skal importere en Hobby 560 UKF
» Hobby 720 UKFE klar for levering Tyskland
» jordfeil - Hobby 560 KMFE
» Bremser hobby kmfe 650
» Sikring til gulvvarme Hobby Kmfe 09

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: