CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva skal vi kjøpe ?

Go down 
AvInnlegg
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 19:24

Vi ønsker oss nytt telt. Foreløpig utsatte vi hele greia, ettersom det lenge var et tema å bytte vogn. Dette er nå skrinlagt, så derfor lurer vi på om vi skal benytte høstens tilbud ( ? ) til å skaffe oss et nytt telt.
Vi har følgende kravspec satt opp, og mottar gjerne inspill:

- 250cm bredde. ( ? )
- Enkelt å sette opp.
- God passform. ( og da mener vi virkelig god, ikke noe rynketroll )
- Fin fasong til vår Solifer Goldie 500
- Lett i vekt ( Carbon / plastarmerte glassfiberstenger ? )
- Pris.

Som vanlig, er det mange hensyn å ta. Imidlertid sliter vi med vekta,så vi vil ikke ha det største teltet. Dessuten er det et reisetelt vi skal ha, så vi tror et med 250cm bredde er mest passe. Hvor mye vekt vi sparer på å skippe stålstengene på et såvidt lite telt er jeg usikker på.

Ser vel at det er 3 aktører, Isabella, Inaca og Free Team. Sistnevte er naboen her, noen med erfaringer med de teltene de selger ? De er iallefall veldig rimelige..
Universaltelt tror jeg vi ønsker å unngå. Det opplegget med at teltet skal monteres mot vogna med sånne puter og styr, er et hassel uten like. Bedre med full lengde når det skal ende opp og ned, tror vi iallafall

Så; forslag råd og tips ?

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 20:41

Og hvorfor ikke Trio?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 20:42

Eller Ventura?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 20:49

Inaca Sands Tjøme er jo ett fint telt. Med A-mål på rundt 950 og lettvektstenger burde det være en grei pris å få til....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 21:33

nja, Goldie 500 vogna skal visst ha 900cm i A mål `?

Uansett - hvem har Trio eller Ventura telter ?

Ser at Inaca har et rimelig et som heter Azul.
Noen erfaringer ?

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 21:47

http://www.teltmestern.com/ Her finner du litt om Trio og Dorema teltene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 21:48

http://www.ventura-camping.com/ Og Ventura som jo eies av Isabella.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 21:54

Legacy.

Isabella er dronningen av telt,spør du meg.Mye bra blant de andre som er nevnt her og,men for meg er "Bella" nr.1.

Har hatt mange forskjellige telt opp gjennom årene,og hver gang et Isabella henger utenfor vogna,er ting som det skal være.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeTor 30 Aug 2007 - 16:43

Legacy skrev:
Vi ønsker oss nytt telt. Foreløpig utsatte vi hele greia, ettersom det lenge var et tema å bytte vogn. Dette er nå skrinlagt, så derfor lurer vi på om vi skal benytte høstens tilbud ( ? ) til å skaffe oss et nytt telt.
Vi har følgende kravspec satt opp, og mottar gjerne inspill:

- 250cm bredde. ( ? )
- Enkelt å sette opp.
- God passform. ( og da mener vi virkelig god, ikke noe rynketroll )
- Fin fasong til vår Solifer Goldie 500
- Lett i vekt ( Carbon / plastarmerte glassfiberstenger ? )
- Pris.

Som vanlig, er det mange hensyn å ta. Imidlertid sliter vi med vekta,så vi vil ikke ha det største teltet. Dessuten er det et reisetelt vi skal ha, så vi tror et med 250cm bredde er mest passe. Hvor mye vekt vi sparer på å skippe stålstengene på et såvidt lite telt er jeg usikker på.

Ser vel at det er 3 aktører, Isabella, Inaca og Free Team. Sistnevte er naboen her, noen med erfaringer med de teltene de selger ? De er iallefall veldig rimelige..
Universaltelt tror jeg vi ønsker å unngå. Det opplegget med at teltet skal monteres mot vogna med sånne puter og styr, er et hassel uten like. Bedre med full lengde når det skal ende opp og ned, tror vi iallafall

Så; forslag råd og tips ?

Legacy

Legacy

jeg har isabella med carbon stenger, fikk til og begynne med feil stenger "stål", jeg pleier å være god til å bære det meste på egen hånd men den eska med stål stenger var ikke grei å hanskes med når vi bar den ut av butikken! det var mildt sagt en befrielse å få carbon stengene før ferien, det er en enorm vekt forskjell og de er minst like sterke, og utrolig enkelt å sette opp det meste sier seg selv!

kan trykt anbefale carbon stenger! hvis du tenker på vekt!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeTor 30 Aug 2007 - 22:14

Legacy

For egen del, sa har jeg titta på mange telt oppigjenom, ikke minst pga pris..... men har alltid havnet tilbake på Isabella.... de koster litt, men det er ikke uten grunn, om du titter på telt rundt om, nokså nøye....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitimeSøn 2 Sep 2007 - 7:17

jeg følger med på Finn.no,kanskje har vi flaks og får fatt i et pent brukt telt.

Det er så mange modeller og utgaver at jeg blir helt svimmel jeg altså..
Ikke veit vi hva vi skal vektlegge heller...

Legacy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva skal vi kjøpe ? Empty
PosteTema: Re: Hva skal vi kjøpe ?   Hva skal vi kjøpe ? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva skal vi kjøpe ?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva skal man kjøpe??
» Skal jeg kjøpe??
» Vintertelt, hva skal man kjøpe??
» Batteri.. Hva skal jeg kjøpe??
» Hvor kjøpe markise?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: