CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tilbehør skiluke

Go down 
+2
Jan Ole
André
6 posters
AvInnlegg
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 19 Feb 2011 - 12:27

Hei. Er ute etter en slik plastform, som Kabe har i skiluka, som går over hele vognas bredde, som man kan dra ut. Hørte med en lokal forhandler her, joda det finnes, koster "bare 2500-3000 kr". Noen som har tips til et rimeligere alternativ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 19 Feb 2011 - 12:59

Plexiglass type matt eller lignende, lag pappmal og bruk vinkelprofiler i hjørnene. Sett sammen med popnagler.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 19 Feb 2011 - 13:08

Tja, kan være en mulighet, Tenkte å høre med et firma her om å lage noe lignende, men det kan jo fort bli like dyrt som en original
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 21 Feb 2011 - 9:03

Er det ikke slik "Skuff" i Adria Alpina? Er det bare skiluke uten "innmat"? Må innrømme at jeg ikke tittet så nøye på messa i høst, jeg husker i alle fall ikke.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 21 Feb 2011 - 17:23

Det var ikke det i den jeg så på hos min lokale forhandler, men skal spørre. Hvis det ikke er det, blir løsningen å støpe i glassfiber tenker jeg
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 21 Feb 2011 - 19:09

Det er ikke slik skuff i Alpina. Har en Alpina 663PT, kjøpt hos Antons i fjor høst.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 21 Feb 2011 - 19:39

ovev skrev:
Det er ikke slik skuff i Alpina. Har en Alpina 663PT, kjøpt hos Antons i fjor høst.

Ok, da blir det glassfiberstøping. Hvis man ikke har denne skuffen, er litt av hensikten borte synes jeg, hvis man skal bruke det til skiluke. Det vil alltids bli rester av snø når man legger skiene inn der, og det vil man ikke ha i vogna..
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 21:32

Da har jeg laget skuff i skiluka. Det ble lett-aluminum, med plastlokk av minikanal i bunn, som skuffen glir på. har også laget plastkiler, slik at når man drar ut skuffen, løfter man den samtidig fra kanten.




Tilbehør skiluke IMAG0092

Tilbehør skiluke IMAG0101

Tilbehør skiluke IMAG0099
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 22:26

Flott Andre!

Men er det behov for å finne frem skia nå da? Very Happy
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 22:29

Hehe, nei, jeg tenker å kan bruke denne til feks terrassevarmer for å henge i forteltet, de er ca 1 meter, solseil, div andre lange ting som blir litt knotete å få i gasskassen. Og det skal jeg ha med på ferien. Ski blir liggende hjemme Very Happy
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeOns 23 Apr 2014 - 10:23

Hei

Ser at dette er publisert for en tid tilbake Smile Men jeg er ute etter å lage noe slikt på min vogn (Adria 743) Har du laget dette selv eller fått det laget ferdig på mål??

Mvh
Arne
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeTor 24 Apr 2014 - 20:37

Hei. Jeg solgte vogna i dag faktisk, men har bestilt ny :-) Adria 743.
Jeg fikk laget dette etter mål, og skal få laget det på nytt, i ny vogn også. Genialt. Laget et skinnesystem av minikanaler i plast, slik at skuffen kan gli på dem, og disse kilene på begge sider, slik at skuffen ligger i ro. Tror dette kostet meg ca
1 200.-.
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 2:12

Hei, Er det en mulighet for at du vil dele med meg hvem som lager dette, jeg er også interessert i å bestille hvis han/de vil lage flere da Smile
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 7:06

Jeg har fått det laget hos Drag Industrier i Bodø. Vet ikke hvor du holder til, men en blikkenslager kan nok ordne dette. Utvendige mål er 255,5x31x5 cm
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 10:37

blir ikke 255,5 for langt? Er ikke Adria 245 brei og det trodde jeg var utvendig... Vår Classica var i alle fall det og i brosjyren til Adria står vel også det.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 10:38

André skrev:
Hei. Jeg solgte vogna i dag faktisk, men har bestilt ny :-)

Ble vogna solgt via Finn? Hvordan var responsen, og hvor lang tid tok det før vogna ble solgt?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 15:37

ArneO skrev:
blir ikke 255,5 for langt? Er ikke Adria 245 brei og det trodde jeg var utvendig... Vår Classica var i alle fall det og i brosjyren til Adria står vel også det.

Jo, du sier jo noe der. Må sjekke
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 15:38

Tasle skrev:
André skrev:
Hei. Jeg solgte vogna i dag faktisk, men har bestilt ny :-)

Ble vogna solgt via Finn?  Hvordan var responsen, og hvor lang tid tok det før vogna ble solgt?

Finn og facebook. Tok 16, 17 dager. 1140 visninger.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 18:19

André skrev:
ArneO skrev:
blir ikke 255,5 for langt? Er ikke Adria 245 brei og det trodde jeg var utvendig... Vår Classica var i alle fall det og i brosjyren til Adria står vel også det.

Jo, du sier jo noe der. Må sjekke

Får sjekket målene på søndag. Tilbakemelder da.
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 19:19

Takker for svar Smile Skal snakke med de, bor i Steigen, så er ikke så langt unna Smile
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 19:19

André skrev:
Tasle skrev:
André skrev:
Hei. Jeg solgte vogna i dag faktisk, men har bestilt ny :-)

Ble vogna solgt via Finn?  Hvordan var responsen, og hvor lang tid tok det før vogna ble solgt?

Finn og facebook. Tok 16, 17 dager. 1140 visninger.

Takker for info!

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeFre 25 Apr 2014 - 21:27

dexodus skrev:
Takker for svar :)Skal snakke med de, bor i Steigen, så er ikke så langt unna Smile

Men da kan jeg høre om de kan lage 2 stk om du vil. Må bare få de rette målene, ser jo at jeg har hatt litt lang tommestokk.  Very Happy 
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 26 Apr 2014 - 17:19

Hehe, ja d e fort gjort Smile

Ja d hadde vært kjempe fint om du ville det Smile

Takker for hjelpen så lenge Smile

Jeg kommer hjem på onsdag, kan sjekke målene da hvis du ikke har fått de.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeSøn 27 Apr 2014 - 22:29

Da har jeg de rette målene på skuffa til skiluka:

206x31,5x5cm

Jeg skal høre hva de skal ha for å lage 2 stk
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeMan 28 Apr 2014 - 1:10

Supert Smile
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeTor 8 Mai 2014 - 17:24

Har fått pris på 2 stk slike. Hvis de lager 2 stk, kommer det på kr 1150,- pr stk. Så må du ha et par minikanaler i plast i tillegg. Det kan jeg ordne til deg for en rimelig penge.
Til Toppen Go down
dexodus
CAMPER
CAMPER
dexodus


Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.11.2007

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 22:07

Hei

Beklager sent svar, men har ikke vært på nett i det siste.

Bare kjør på, jeg er med Smile Kjempegreier at du hjelper meg med dette Smile

Når tror du dette blir ferdig, før 1 juni???
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 22:11

Hei. Ja, de sa de kunne ha det ferdig rundt den tiden. Prisen forutsetter at de lager 2 stk samtidig, så da ber jeg dem lage de. Send meg gjerne navn og tlf nr på PM, så kan jeg ringe eller sende seg melding etter hvert. Jeg ordner med betaling til Drag, så ordner vi mellom oss, om det er ok for deg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tilbehør skiluke Empty
PosteTema: Re: Tilbehør skiluke   Tilbehør skiluke Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tilbehør skiluke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dethleffs tilbehør
» Erfaringer med kjøp av solcellepanel og tilbehør på Internet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: