CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Danskebåten og bobil (gass)

Go down 
+2
Jan Ole
Runerask
6 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 17:08

Hvordan forholder man seg til det gass på Danskebåten?

Slår man av?

Litt vanskelig å basere seg på å drifte kjøleskap/fryseboks på 12 V, såpass lenge...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 17:47

Man slår av!!

Egentlig skal man fjerne regulator / slange også!


Store forskjelle mellom de forskjellige selskaper.
Noe kontroller fysisk.
Noen forlanger forseglet gasskasse
Noen gir (kanskje) blaffen og gjør ingen ting
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 17:53

Dette er hjemlet i forskrifter (lovdata). Og det er forbudt, enkelt og greitt. Du får heller ikke lov til å koble til bil/vogn på strøm, det er også hjemlet i forskrifter. Stena tilbyr fryseboks.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 18:00

Har fått koblet strøm til vogna på Frederikshavn-Oslo. Det virket som det var helt normalt. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 18:00

Ble brått slutt på lading av el-bil også affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 18:58

Lover og forskrifter er en ting; håndhevelse er noe helt annet. Og derfor går ting skeis noen ganger også fordi noen sløvpelser ikke kan jobben sin.

Men sikkert greitt å få tilgang til strøm underveis da! Very Happy
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 20:46

Jan Ole skrev:
Har fått koblet strøm til vogna på Frederikshavn-Oslo. Det virket som det var helt normalt. Rolling Eyes


Er dette unormalt?

Skal ta turen til Danmark, og håper det finnes en løsning på "problemet". Uansett så er det jo ikke uvanlig med bobiler lengre på danskebåten...xD
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeLør 19 Mar 2011 - 10:43

Slike hendelser gjør vel sitt til at det blir innskjerping http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10019100 Men gass har da "alltid" vært forbudt.

Kan du ikke bare høre med fergeselskapet og komme tilbake med hva de sier?
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeLør 19 Mar 2011 - 18:40

Hvis en sørger for at alle varer er ordentlig nedkjølt/fryst før skapet slås av, holder det tempen utrolig lenge med døren lukket. Evt fryse inn et par fryseelementer som kan flyttes fra frysedelen til kjøledelen før overfart. Har ikke hatt problemer med dette selv etter 17-18 timer overfart.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeLør 19 Mar 2011 - 20:12

Er det lov med brenselscelle? Tre sånne til ca 20 høvdinger pr stk så er en i mål. Danskebåten og bobil (gass) 95882

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeSøn 20 Mar 2011 - 8:21

Før i tiden fikk man fryseelementer man kunne ha i f.eks kjølebager før man dro på stranda.

Disse bruker jeg i kjøleboksen som drives av 12V på campern, når bilen står i ro. For min del må jeg da planlegge nedfrysing igjen, etter hver gangs bruk siden de tiner sakte opp igjen, men for å forlenge nedkjølinga fungerer de utmerket til mitt bruk.

Jeg trur jeg har 8 stk, siste ble anskaffa i Charlottenberg for tre uker siden Wink

Da slipper du tenke på gassbruk, som jo også er forbudt ved bl.a norsk lov under overfart eller oppleve at batteriet må tappes ned.

My two cents.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 19:37

Da er danskebåten prøvd og jeg "glemte" å skru av gassen haha
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 22:07

ville vel gått litt stille i dørene med akurat det der da....

jeg slår til og med av gassen når jeg tar svelvikferga (en tur på ca 4 minutter....)

er vel strengt tatt ikke værd å ta tjangsen på at noe gæli skal skje (som med mr rudbergs her om dagen )

venter vel egentlig bare på at de skal komme med forbud i lengre tunneller også-.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 22:15

Runerask skrev:
Da er danskebåten prøvd og jeg "glemte" å skru av gassen haha

Ikke noe jeg ville skryte av!
Direkte dumt spør du meg Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Sponsored content





Danskebåten og bobil (gass) Empty
PosteTema: Re: Danskebåten og bobil (gass)   Danskebåten og bobil (gass) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Danskebåten og bobil (gass)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gass flaske i bobil
» Hymer bobil
» Da ble det bobil på oss også.
» Kald bobil
» Finansiere Bobil

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Kontinentet-
Gå Til: