CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mål platting til Hobby 650

Go down 
5 posters
AvInnlegg
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:03

Skal begynne med plattingen til en Hobby 650 uten at jeg har vogna der.
Min første platting jeg skal bygge selv så litt usikker på hvor lang plattingen skal være. Målene til teltet er vel noen cm mindre en 6,50m?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:33

Du skrev for noen dager siden at:

"Blir nok brukt en del brukt i sommer, har satt i gang med en platting på 36m2."

Blir stort nok det til alle telt på markedet som passer a-mål til din vogn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:37

Hvorfor tror du det er mindre?
Jeg husker ikke med sikkerhet, det må du få sjekket, men jeg tror jeg hadde ca 720-730 fra ende til ende på teltet, dette er altså langs vogna.
Grunnen til at jeg husker dette var at jeg hadde fire ruller med teppe på tvers, sånn altanteppe som fåes i grønt og grå/blå. De leveres i 2m bredde og den ene ble skåret på langs, det ble tatt bort 70-80cm. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:40

Til den vogna må du ha platting som er ca 7,5 m. Utvendig karosserilengde uten gasskasse er ca 7m, dvs omtrent der teltskinna går, og så går teltet omtrent 30 cm ut på hver side, kanskje enda litt mer om vogna står lavt ift plattingen og du har 1100 telt. Det er bedre å ha for stor platting enn for liten.

Jeg husker ikke hvor lang jeg bygde til vårt telt. Lurer på om det var 7,80 og den var ikke mye større enn nødvendig.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:48

JanP skrev:
Du skrev for noen dager siden at:

"Blir nok brukt en del brukt i sommer, har satt i gang med en platting på 36m2."

Blir stort nok det til alle telt på markedet som passer a-mål til din vogn.

Gjør du deg dum eller er det jeg som har gjort meg dum?
Sier seg vel selv at ikke teltet skal på en platting på 36m2, men totalen. Når du siterer meg kan du vel sitere resten også?

Sitat :
har satt i gang med en platting på 36m2 + fortelt på nesten 20m2

Jan Ole skrev:
Hvorfor tror du det er mindre?
Jeg husker ikke med sikkerhet, det må du få sjekket, men jeg tror jeg hadde ca 720-730 fra ende til ende på teltet, dette er altså langs vogna.
Grunnen til at jeg husker dette var at jeg hadde fire ruller med teppe på tvers, sånn altanteppe som fåes i grønt og grå/blå. De leveres i 2m bredde og den ene ble skåret på langs, det ble tatt bort 70-80cm. Rolling Eyes
hpk skrev:
Til den vogna må du ha platting som er ca 7,5 m. Utvendig karosserilengde uten gasskasse er ca 7m, dvs omtrent der teltskinna går, og så går teltet omtrent 30 cm ut på hver side, kanskje enda litt mer om vogna står lavt ift plattingen og du har 1100 telt. Det er bedre å ha for stor platting enn for liten.

Jeg husker ikke hvor lang jeg bygde til vårt telt. Lurer på om det var 7,80 og den var ikke mye større enn nødvendig.
Takk for info dere. Har ikke fått hentet vogna ennå og den står ganske langt unna, så tror det er lurt å sette den på plass før jeg begynner med ramma til teltet, ille kjedelig å bomme på måla. Har nok annet å henge fingra i så får vel stå på der i mens...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 15:57

Om du har A-mål 1100 på teltet bør overkant platting være på høyde med underkant dekk.
1075 ca kant på felg. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 16:30

chg skrev:


Gjør du deg dum eller er det jeg som har gjort meg dum?
Sier seg vel selv at ikke teltet skal på en platting på 36m2, men totalen. Når du siterer meg kan du vel sitere resten også?

Sitat :
har satt i gang med en platting på 36m2 + fortelt på nesten 20m2



Trodde faktisk at det var den plattingen som teltet skulle stå på, og derfor kuttet jeg det andre. Uten noen som helst agenda.

Generellt pleier jeg å ta bort mye når jeg skal sitere noen, det er svært mye som siteres som slett ikke trenger å bli sitert da det har liten eller ingen relevans for det jeg prøver å svare/hjelpe med.

Når du svarer så agressivt at du tillegger meg noe som ikke var tilsiktet får jeg ta det til etterretning.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 23:30

Aggresiv?
Hvis du anser innlegget mitt som støtende beklager jeg det, det var iallefall ikke meningen....

Spurte om det var du eller jeg som var dum, da var det vel meg Mål platting til Hobby 650 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 29 Mar 2011 - 23:39

Kan du ikke bare drite i hele den plattingen da? Hvorfor skal du spikre og sage og snekkere inne på en campingplass. Det er vel nettopp det som er idiotisk Haaa Det er ikke noe byggefelt vet du.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeOns 30 Mar 2011 - 10:29

Mulig det er idiotisk. Stor platting med gjerde så bikkja kan gå løs er veldig deilig i forhold til å sitte på gresset... Og siden alle andre har det på campingplassen er det vel 99 andre idioter der også da det er 100 vogner der lol!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeOns 30 Mar 2011 - 11:19

Noe å tenke på er at det kan være en fordel at plattingdelen som er inne i forteltet er høyere enn utvendig platting for å hindre at det ved regnvær renner inn vann på gulvet.
Størrelse på platting utvendig? Maks så stor plass man har til rådighet. Sjekk med verten om restriksjoner. Det er dere som skal benytte plattingen så se litt på hvordan andre på campingen har gjort det og lag en enkel plan.
Deretter, sett i gang.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeOns 30 Mar 2011 - 21:14

chg skrev:
Mulig det er idiotisk. Stor platting med gjerde så bikkja kan gå løs er veldig deilig i forhold til å sitte på gresset... Og siden alle andre har det på campingplassen er det vel 99 andre idioter der også da det er 100 vogner der lol!
Kos dere i liksom kolonihagen. Kan jeg anbefale denne web siden i stede for camping Se her!

Hovedregelen er at hunder bare kan løpe løs når den følges på forsvarlig måte av eieren eller andre som disponerer hunden.
For at en hund skal følges på forsvarlig måte, må det kreves at den er under fullstendig kontroll av eier/ besitter. Dessverre er det de aller færreste som har slik kontroll over hunden sin.

I perioden 1. april - 20. august er det båndtvang for alle hunder.
I dette tidsrommet skal hunden holdes i bånd, forsvarlig inngjerdet eller innestengt, uavhengig av om eier/ besitter har kontroll over hunden eller ikke.


Planlegger du et alvorlig gjerde prosjekt også?
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeFre 1 Apr 2011 - 19:52

Gjest skrev:

Hovedregelen er at hunder bare kan løpe løs når den følges på forsvarlig måte av eieren eller andre som disponerer hunden.
For at en hund skal følges på forsvarlig måte, må det kreves at den er under fullstendig kontroll av eier/ besitter. Dessverre er det de aller færreste som har slik kontroll over hunden sin.

I perioden 1. april - 20. august er det båndtvang for alle hunder.
I dette tidsrommet skal hunden holdes i bånd, forsvarlig inngjerdet eller innestengt, uavhengig av om eier/ besitter har kontroll over hunden eller ikke.


Planlegger du et alvorlig gjerde prosjekt også?

Hva regler ved båndtvang med min platting har med sammenheng vet jeg ikke? Ikke helt enig at de færreste har kontroll over hunden sin, men meg om det.

Eller blir det absolutt ikke noe alvorlig gjerde prosjekt, det skal selvsagt stå i samsvar med resten. Bygger da ikke borg, fikk du inntrykket av det?
Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 51
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 19:19

Jeg har en 650 kfu og skal lage platting som er ca 720, det har alle de andre på campingplassen som har samme vogn og telt.( Isabella Commodore 1100) Så får jeg heller gjøre om skulle det være alt for galt, for å vente på å bygge til vogna og telt står på plass er uaktuelt, DET har jeg ikke tålmodighet til lol!
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 13:58

Ralena skrev:
Jeg har en 650 kfu og skal lage platting som er ca 720, det har alle de andre på campingplassen som har samme vogn og telt.( Isabella Commodore 1100) Så får jeg heller gjøre om skulle det være alt for galt, for å vente på å bygge til vogna og telt står på plass er uaktuelt, DET har jeg ikke tålmodighet til lol!

Selv om jeg hadde vogna på plass bommet jeg noe på hver side så måtte bygge på litt. Men det var bare å gyve løs og fix ferdig på 1-2-3.
Nå er alt på plass og alt er bare fryd, iallefall med denne pangstarten av et Påskevær vi hadde sunny
Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 51
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 20:19

Ja været kan man i allefall ikke klage på, håper det fortsetter Smile så flott at alt er på plass, det må være deilig Smile
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 20:41

Litt feil å skrive at alt var på plass, helt ferdig er en jo ikke, gjenstår litt gjerde arbeid, legge opp strøm, lys og ordne opp med plassen rundt.
Godt å ha noe å tusle med når jeg blir rastløs av å sitte stille for lenge...

Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 51
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 21:25

Ja i dag fant jeg ut at ALLE andre som hadde 720 platform, hadde 720 ved vogna og 700 ytterst grunnet at teltet skråner litt innover. Det var jo kjekt å vite, glad jeg fant det ut før vi var ferdige med å bygge plattingen lol!


Chg.....det er jo greit å ha litt å pussle med Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mål platting til Hobby 650 Empty
PosteTema: Re: Mål platting til Hobby 650   Mål platting til Hobby 650 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mål platting til Hobby 650
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Høyde platting vs Hobby 720.
» Fortelt til hobby 650 med høy platting...
» Platting Hobby 720 med Penta fortelt
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Platting

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: