CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Platting Hobby 720 med Penta fortelt

Go down 
+2
janp
Tribbe
6 posters
AvInnlegg
Tribbe




Antall Innlegg : 3
Registration date : 04.08.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 13 Jan 2015 - 15:18

Hei. Jeg har prøvd å søke, men ikke funnet svaret.
Kan noen hjelpe meg med målene på platting til en Hobby 720 med Penta fortelt?
Hadde håpet jeg kunne laget "seksjoner" i vinter, vi har kjøpt vogn nå i høst (førstegangscampere)
Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med målene, teltet er 3,5 m bredt, men jeg vet ikke restene av målene

http://tinypic.com/view.php?pic=6to46p&s=8#.VLUpBhtLOHg

Håper dere får opp bildet Shocked
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 13 Jan 2015 - 15:32

Målene har jeg ikke, men om du skal lage platting så må teltet være tilpasset dette (A-målet.). Er teltet for stort og vognen ikke heves så vil teltet bli skrå oppover sett fra vogna.

Sjekk A-målet om det er et telt du har. Skal du kjøpe så kjøp et som er 25 cm mindre enn det anbefalte, om det er mulig.
Til Toppen Go down
Tribbe




Antall Innlegg : 3
Registration date : 04.08.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 13 Jan 2015 - 15:41

Takk for svar!
Jeg vet ikke a-målet på teltet som fulgte med. Jeg regner med å måtte justere høyde på vognen etter teltet og grunnen den skal stå på. Står ikke vogn på plassen der jeg skal ha den i dag...
Eneste jeg vet er at teltet har blitt brukt på vognen før. Tenkte jeg kunne lage elementer som er 120c, brede i vinter, så heller lage et element på plassen for å fylle "tomrommet". Lager jeg 5 elementer på 120cm så får jeg lage det siste på plass. Skulle gjerne ha hatt disse målene Smile
Til Toppen Go down
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 21 Jan 2015 - 18:43

Hei har selv en hobby 720 og vognen er 8 m utvendig. og du må ha minst 3,5 m dyp platting.
A-målet er Hobby Prestige 720 1998 A-mål:1154 Isabella mål:1150
Til Toppen Go down
Tribbe




Antall Innlegg : 3
Registration date : 04.08.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTor 12 Feb 2015 - 15:51

Takk igjen for svar!
Noen som har en platting til Hobby 720 med Penta telt i Østfold som jeg kan se på? Ta noen mål? Eller plukker alle ned plattningene om vinteren?
Til Toppen Go down
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTor 12 Feb 2015 - 18:51

Sendt deg en PM
Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeMan 23 Feb 2015 - 21:16

Hei Morten.

Plattingen kan godt være større enn forteltet, det kommer an på hva du ønsker selv å ha oppå plattingen. F.eks. grill, bord / stoler etc.
Det viktigste er at ferdig gulv på plattingen er tilnærmet 40 cm. under nedre kant på vogna's dør, ellers passer ikke forteltet i høyden ved montering.
Jeg vil anbefale deg å titte på http://www.caravan-platting.no.
Der finner du fremgangsmåte for oppsett av plattingen, målsatte tegninger, nyttige tips m.m.

Mvh.
Bjørn.

Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 24 Feb 2015 - 8:02

Er en punktum i linken der så det funker ikke helt...
Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 24 Feb 2015 - 10:24


Du har helt rett. Det var ett punktum for mye, prøv http://www.caravan-platting.no
Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 24 Feb 2015 - 18:36

Bjørn jeg skjønner ikke helt svaret ditt.
Jeg har ikke sagt noe om at plattingen ikke kan være større.
Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 24 Feb 2015 - 21:10

Hei igjen, Morten.

Neida jeg er klar over at du ikke har sagt at plattingen ikke kan være større. Det er vel egentlig Tribbe jeg burde ha svart.
Jeg satte opp platting ifjor sommer, til en Hobby 720 2011 modell. Fortelt er Isabella 720 x 3,5 m.
Vi brukte Jordspyd fra Caravan-Platting AS, og bygget plattingen etter deres oppskrift. Plattingens størrelse var 10,20 x 5 m.
Selv om "tomten" skrånet hele 70 cm., fra vognsiden og utover, gikk byggingen av plattingen helt greitt.
Hvis det kan være til hjelp for andre, vil jeg anbefale å ta en titt på http://www.caravan-platting.no
Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTir 24 Feb 2015 - 21:28

Hei igjen

Da skjønner jeg svaret ditt. :-)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 13:04

Bjørn

Hadde jo vært ryddig om at du informerer om at det er du som er Caravan-Platting AS kanskje?

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=912015920

Til Toppen Go down
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 13:27

Enig med ArneO dette blir jo markedsføring av eget selskap
Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 15:13

Hei ArneO og Morten.
Ja, det burde jeg nok ha opplyst i dette innlegget også, og også formulert innlegget litt anderledes.
Forøvrig er det ingen sak å finne ut hvem jeg er, jeg har adskillige tidligere innlegg under fullt firmanavn.
Det er bare å kaste ett blikk på de flere forskjellige kategorier under Caravanforum.

Men det som står skrevet vedr. bygget platting er helt korrekt.

Mvh.
Bjørn N. Knudsen.
Daglig leder og med-eier i Caravan-Platting AS.
Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 16:09

Bjørn
Jeg har ikke noe problem med at du forteller om løsninger basert på dine produkter. Bare at det er litt ryddig om man sier noe slikt som "Vi har en løsning for... Du kan bygge platting med vår løsning som..."

Jeg regner med at du har tro på løsningen og mener at den er helt genial siden du jobber med den Wink
Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 16:54

Hei ArneO

I dette innlegget er jeg helt enig med deg, det kom litt skakt ut.

Takk og takk, i all beskjedenhet mener vi at Jordspydet er genialt, og vi har fått svært gode tilbakemeldinger fra kunder.
Jordspydet vi har utviklet er unikt og designbeskyttet i hele E.U + Norge.
Bruk av Jordspydet gir plattingen solide punktfester i bakken, og risiko for utglidning av bjelkelag etter telehiv reduseres.
I og med at Jordspydet også er trinnløst regulerbart i høyden, forenkler dette korrekt høydejustering av plattingen vesentlig i forhold til vogna.
Resultater er at plattingen bygges: Raskere, sikrere, lettere og ofte billigere, enn ved bruk av Leca eller liknende.
Jordspydet er behørig testet, vi garanterer at hvert Jordspyd tåler 500 kg. Så vekt er intet problem.
Jordspydet er like velegnet til oppsetting av utendørs redskapsboder, utendøres badestamper m.m.

Det hadde vært interessant for meg om du tok deg tid til å ta en titt på vår nevnte hjemmeside, og høre din kommentar.
Mvh.
Bjørn.

Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
Morten




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 62
Localisation : Moss
Registration date : 15.03.2014

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 18:28

Hei Bjørn

Jeg tviler ikke på produktet og har sett en film der det brukes.

Og jeg synes det er veldig ryddig av deg å rydde opp med innlegget ditt.

Morten
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeOns 25 Feb 2015 - 19:36

Jeg vil hevde at det er ikke brukbart å ha 30-50 kontaktpunkter mot bakken under plattingen slik som byggeanvisningene på caravan-platting viser. Etter noen vintre med tele vil det se ut som en berg og dalbane. Det har jeg selv erfart.

Noen av tegningene på den ovennevnte siden er uten annen avstivning på tvers enn terassebordene på toppen. Det er ikke brukbart. Helt umulig å få jevnt og ikke stivt nok.

Mye bedre å bygge i grøvre materiale med noen få kontaktpunkter mot bakken. Da er det mye enklere å rette opp igjen senere.

Vogna må heves så hjulene kommer i nivå med plattingen ellers får man ikke strammet teltet.

NB! Det er byggemåten jeg kritiserer. Selve produktet kan være OK og lettvint å bruke. Hvis hver tåler 500 kg så burde man greie seg med mange færre på en platting for et vanlig telt

Til Toppen Go down
Bjørn Knudsen




Male
Antall Innlegg : 17
Age : 82
Localisation : 3050 Mjøndalen
Registration date : 13.11.2013

Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitimeTor 26 Feb 2015 - 22:24

Hei HPK.
Uten forskjellige oppfatninger, ville verden ikke gått fremover.

Jeg tviler ikke på dine erfaringer, men disse er vel heller ikke basert på bruk av våre Jordspyd?

Du definerer heller ikke hvilke form for kontaktpunkter som du har brukt, Er det Leca, sement-heller, eller annet, som du bygger omtalte erfaringer på?

- Våre generelle monteringforslag som du finner som målsatte tegninger på vår hjemmeside, er basert på tekniske belastnings-utregninger på bjelkelag og toppbord foretatt av
fagsjefer ved 2 av våre byggevarekjeder, samt gode råd fra en bekjent av meg som har vært veteran-campingvogneier i flere tiår.
Tegningene tar også hensyn til det faktum, at vel ingen underlag / "tomter" for plattinger er like med hensyn til flathet eller jevnhet.

Ved bruk av våre trinnløst regulerbare Jordspyd, får du sikre festepunkter i bakken samt at du får nivelert / og låst bjelkelaget i nøyaktig ønsket høyde.
Tele unngår man ikke, den kommer og går, men festepunker i bakken er logisk sett langt mer stabilt, enn bjelkelag som ligger løst oppå Leca / eller sement-heller, eller liknende.
N.B.: Skulle en justering bli nødvendig, kan du skru av aktuellt topp-bord, løsne skruen som låser en spesifikk bjelke til Jordspydet, justere høyden på Jordspydet, skru på plass
låseskruen og skru på plass toppbordet. Dette kan altså justeres ovenfra, verre er det ikke.

- Ifølge de ovennevnte tekniske beregningene trenger du ikke andre materialer enn vist på tegning. Dette er mer enn solid nok. Bjelkelag 48 x 96 mm. og toppbord 28 x 120 mm.
Stivhet:* Med Jordspyd får du 3 festepunkter i høyden: 1. i bakken, 2. Der bjelken skrues og låses til toppen av Jordspydet, 3. Der toppbordene som ligger på tvers av bjelkelaget,
skrues til toppen av bjelkelaget. Konstruksjonen blir dermed optimal stabil sideveis. Nøyaktig justert høyde og 28 mm. toppbord gjør gulvet helt jevnt og mer enn stivt
nok.
* Brukes Leca /sement-heller får du kun 2 festepunkter i høyden (ingen i bakken), derfor er det vanligvis behov for ett ekstra bjelkelag (på tvers av det andre bjelkelaget)
for å få konstruksjonen stabil sideveis.

- Din oppfatning om å bruke grovere materialer med færre kontaktpunkter, stemmer ikke med min oppfatning.
Ved bruk av Leca / sement-heller og ett kontaktpunkt svikter( f.eks. på grunn av at en bjelke sklir på sement-hellen), vil dette lettere synes på gulvet, eller merkes når man går
på gulvet.

- Følges vårt forslag til monteringsanvisning, med tilnærmet 40 cm. fra toppbord til nederkant dør, er det lett å regne ut tidlig i monteringsprosessen hvor mye vogna må heves /
eventuellt senkes. Resultatet blir ett riktig montert fortelt.
Dette bekreftes også via tilbakemelding fra våre kunder, som forøvrig også har bidratt med gode råd og tips til vår egen side for dette, på vår hjemmeside.

Jeg har selv hatt campingvogn i endel år, og er av den grunn ikke direkte ukjent med å bygge platting. Vi har også satt opp demo-platting som vist på vår video.

Jeg håper med dette og ha besvart dine spørsmål og synspunkter på en saklig og tilstrekkelig utfyllende måte, samtidig som jeg har respekt for din oppfatning.

Mvh.
Bjørn.



Til Toppen Go down
http://www.caravan-platting.no
Sponsored content





Platting Hobby 720 med Penta fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting Hobby 720 med Penta fortelt   Platting Hobby 720 med Penta fortelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Platting Hobby 720 med Penta fortelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gammelt penta fortelt på "ny" hobby vogn
» Fortelt til hobby 650 med høy platting...
» Platting til Penta?
» Størrelse platting for Dehtleffs 720 SK, Isablle Penta..?
» Platting/Fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: