| Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? | |
|
+19hobby 650 kfu Johnny Fjell_fant ArneO sture_s Harald- maya quattro1 Børge Tasle Jan Ole sanapo myklebust.oyvind livar bionda jo--and Magne1 Jan efcamp 23 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Søn 8 Jul 2012 - 23:16 | |
| Jeg kjører med lenger bøyler som jeg har laget selv, dessverre også de litt korte, me lenger enn originale og med sving fremover på høyre side. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
HobbyTom ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 453 Age : 50 Localisation : Trøndelag Registration date : 13.10.2008
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Man 9 Jul 2012 - 11:44 | |
| Sjøl bruker jeg speil på forskjermer, fordi disse gir bedre oversikt. Jo lengre frem man får montert speil, dess mindre krumming trengs for å se både hjul mot veikant OG tak mot vegetasjon/ utheng samtidig. Ved fricamping har man som oftest behov for å følge med både på bakkeplan og takplan ved manøvrering. Dessuten slipper man 80 grader hodevridning for å se i speil på motorvei også.
Synes det er rart at flere ikke prøver speil på forskjerm, hvertfall av oss som kjører snutebil og har mulighet til det.
| |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Ons 15 Aug 2012 - 14:34 | |
| I forhold til bildet nedenfor har jeg ikke festene likt montert, jeg har byttet dem om... I forbindelse med forsøk på å endevende stanga testet jeg med festene slik som på bildet, da ble mine armer korte også. Da satte jeg tilbake til slik jeg opprinnelig hadde dem og vips kom de det lille lenger ut som gjør at de funker fint som bare det på grandisen. Kanskje noe å prøve for andre også? Speilene mine ligger i vogna, men skal ta bilde neste gang jeg er i nærheten... | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Søn 25 Nov 2012 - 9:38 | |
| Skal bli interessant å se om armene er lange nok nå..... _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3370 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Søn 25 Nov 2012 - 14:37 | |
| - HobbyTom skrev:
- Sjøl bruker jeg speil på forskjermer, fordi disse gir bedre oversikt. Jo lengre frem man får montert speil, dess mindre krumming trengs for å se både hjul mot veikant OG tak mot vegetasjon/ utheng samtidig. Ved fricamping har man som oftest behov for å følge med både på bakkeplan og takplan ved manøvrering. Dessuten slipper man 80 grader hodevridning for å se i speil på motorvei også.
Synes det er rart at flere ikke prøver speil på forskjerm, hvertfall av oss som kjører snutebil og har mulighet til det.
Tom: det blir vel stikk motsatt: jo lengre unna øynene speilet er jo mere krumming må man ha for å se noe særlig både vertikalt og horisontalt. Når speilet er nære øynene kan det være helt plant uten at speilflaten er alt for stor også. | |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3370 Registration date : 19.01.2012
| |
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Søn 25 Nov 2012 - 14:45 | |
| De vokser horisontalt så det går nok bra, men det spørs om det blir originalbøylene som passer best nå... _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Offroad CARAVANER
Antall Innlegg : 97 Localisation : Åmotsdal, Telemark Registration date : 09.05.2013
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Man 27 Mai 2013 - 20:30 | |
| Syns de vibrerte litt mye jeg da.. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Man 27 Mai 2013 - 20:36 | |
| Stropp til hjulbue da kanskje. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Offroad CARAVANER
Antall Innlegg : 97 Localisation : Åmotsdal, Telemark Registration date : 09.05.2013
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Man 27 Mai 2013 - 20:52 | |
| | |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? Tor 16 Jan 2014 - 12:27 | |
| Har milenco aero jeg også og er godt fornøyd, mye bedre enn mine gamle speil..ikke helt slette glass men syns ikke det betyr så mye..lite vibrasjon..dette på en 2009 kuga.. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? | |
| |
|
| |
| Erfaring med bilspeil UNI MILENCO Aero Grand? | |
|