CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Uttak til dusj ute

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 1:45

Hei

Er der noen av dere med Adria som har uttak til dusj ute?
Hvordan funker den egentlig?
Jeg prøvde å koble på vannslangen i dag og vippet opp den sorte gummidutten, da sluttet vannet å renne inne i vogna men det kom ikke noe ut av slangen...
Noen som vet noe om hvordan dette funker? Ikke så super på engelsk veiledning på klistremerket...
Hvis det er noen som har sånn og vet hvordan den funker blir jeg ille glad for litt veiledning.
Prøvde å søke etter andre tråder men det eneste jeg fant på dusj var innvendig og det er uaktuellt, da betaler jeg heller for dusjen.. geek
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 7:14

Min virker sånn: Svart dulpeditt slår på pumpa, slangen må settes i koblingen, ønsket temperatur stilles med rattet og knappen på dusjhodet trykkes inn, da kommer vannet. Shocked

PS: jeg må vri temperaturrattet helt over mot ene siden når jeg er ferdig for ellers strømmer kaldt og varmt vann over i hverandre når jeg tapper inne.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 10:52

Kanskje litt dumt spørsmål fra meg, men du er sikker på att det er ett dusjuttak, og ikke cityvannkobling.
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 11:05

Hmm ikke godt å si Børge hva er en cityvannkobling?
Jeg tror det er til dusj det er bilde av dusjhodet..

Takk for svar Jan Ole, da skal vi utforske mer i dag =)

Vi har alle tiders ugenert plass bak vognen nemlig å dusje på, tenkte å kjøpe sånn utedusj som vi kobler på slangen om det går.
Er litt lei å betale 10 kr for 3 min hvor det 1 min. går bort i å få varmt vann. Vi har vannuttak rett ved siden av vannen så fylle på vann er lett.
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 11:45

Det er bilde av ett dusjhode på lokket til cityvannkoblingen. Dette er ett vanninntak, du kobler deg bare til campingplassens vannpost, vipper opp den lille sorte bryteren i inntaket, da stopper vannpumpa i vogna, og vips så har du ett mye bedre vanntrykk og slipper å bære vann...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 11:45

Å google er også en mulighet. Anbefales!

Google
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 12:41

JanP jeg prøvde å google men kan ikke si jeg ble klokere, jeg er ikke så inne i de tekniske tingene. Jeg var inne på den ene diskusjoenen som kom opp hvor en monterte city vann, det sa meg ikke så mye om hva det var til..
Jeg er litt flinkere på å søke på forskningsartikkler men det er på sykepleie/medisinske foraer Razz Nada peil på tekniske dubeditter.. Wink

Takk for utfyllende svar Børge.
Om jeg forstår det rett så er altså city vann en kobling som gjør at en har vann hele tiden fra campingplassens vannkobling?
Vi får prøve ut etterpå å se om det er sånn inntak, isåfall må vi kjøpe en ny splitter så de andre vi deler med kan få vann også Razz
Tror du det fungerer like godt om man må dele den i en splitt med andre?
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 12:56


Om jeg forstår det rett så er altså city vann en kobling som gjør at en har vann hele tiden fra campingplassens vannkobling?
Vi får prøve ut etterpå å se om det er sånn inntak, isåfall må vi kjøpe en ny splitter så de andre vi deler med kan få vann også Razz
Tror du det fungerer like godt om man må dele den i en splitt med andre?[/quote]


Det er riktig, går sikkert helt fint selv om du må dele med andre.


Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 15:08

Campingfruen skrev:
JanP jeg prøvde å google men kan ikke si jeg ble klokere, jeg er ikke så inne i de tekniske tingene. Jeg var inne på den ene diskusjoenen som kom opp hvor en monterte city vann, det sa meg ikke så mye om hva det var til..


Vanntrykket reduseres ganske kraftig i forhold til det trykket som er i det faste vannettet for å ikke ødelegge kraner og skjøter på slanger i ei vogn.

Kan også være lagt opp slik at det fyller vann i tanken din, med en fløttør som stopper tilførselen når tanken er full.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 17:22

JanP skrev:
Campingfruen skrev:
JanP jeg prøvde å google men kan ikke si jeg ble klokere, jeg er ikke så inne i de tekniske tingene. Jeg var inne på den ene diskusjoenen som kom opp hvor en monterte city vann, det sa meg ikke så mye om hva det var til..


Vanntrykket reduseres ganske kraftig i forhold til det trykket som er i det faste vannettet for å ikke ødelegge kraner og skjøter på slanger i ei vogn.

Kan også være lagt opp slik at det fyller vann i tanken din, med en fløttør som stopper tilførselen når tanken er full.

...eller med en trykkreduseringsventil....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 18:49

Det står jo allerede der, trykket reduseres, unngå å lage mer forvirring enn det allerede er i tråden.
Adria har jo alt sørget for det med bruk av lokk med feil symbol. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 19:33

http://www.maxfritid.no/site/fritid/vis_produkt_2008.php?page_id=903&produkt_id=13023

Tror nok dusjhodet inni lokket har en noe annen misjon enn å vise til ett dusjuttak, men jeg har ingen problem med å forstå att det kan mistolkes Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeMan 4 Jul 2011 - 20:01

Ja absolutt, det symbolet der viser jo påbudt avstand til el-installasjon fra tilkoblingspunktet. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 23:32

Må bare takke dere ennå engang her inne, hadde jeg ikke spurt forleden hadde jeg vært rimelig fortvilt i går.
Vannpumpen sluttet å virke plutselig, ikke en lyd kommer fra den så prøvde vi cityvannet og har nå heldigvis vann Very Happy og det virker jo mye bedre!
Men vi har allikevel skrevet til forhandler den skal jo ikke slutte å virke etter 3 mnd.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitimeSøn 10 Jul 2011 - 21:22

Når du har tilkoblet cityvannet, og slått opp den lille bryteren, så skal ikke vannpumpa gå, cityvannet går ikke innom vanntanken i det hele tatt. Ska du bruke vann fra tanken, må du skå over den lille bryteren igjen ute i cityvann-tilkoblingen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Uttak til dusj ute Empty
PosteTema: Re: Uttak til dusj ute   Uttak til dusj ute Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Uttak til dusj ute
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvilket uttak har jeg?
» Dusj
» dusj i adria .
» Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.
» Dusj-batteri, Hobby WFU

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: