CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ettermontering av stekeovn.

Go down 
+2
Lars Egil
Johnny
6 posters
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeFre 8 Jul 2011 - 15:14

Noen som har fått ettermontert stekeovn i vogna? Lurer på ei dethleffs 655 og det eneste som mangler er innebygd stekeovn..
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeFre 8 Jul 2011 - 17:15

Har ikke gjort det, men lurer på om ikke forhandleren skulle ha 6-7000 ferdig montert.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeOns 9 Sep 2015 - 18:13

Løfter denne..

Vi har kjøpt oss en Solifer S5 1999 mod som vi ønsker å ettermontere stekeovn i.
Noen som har gjort dette, ev vanskelighetsgrad!? Cool
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeOns 9 Sep 2015 - 19:55

Normalt er det propankraner inne i vogna. Hvis du setter på et T-ledd, og tar et rør videre derfra til gassinntaket på steikovner, så har du sånn noenlunde vanskelighetsgraden,

Men er ikke sikker på om installasjonen må godkjennes. Forleggingen av gassrøret må nok i alle fall gjennom skap og / eller benker.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeOns 9 Sep 2015 - 20:40

Takk for svar!
Var vel noe sånt jeg såg for meg ja.. Har avertert etter stekeovn på Finn, så jeg får se om noen har en å selge!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeTor 10 Sep 2015 - 8:58

Tror kanskje det kan være vanskelig å få til god nok utlufting rundt ovnen også. Vi har en slik i vår vogn og den funker veldig bra. Men jeg tror det er ganske vanskelig å ettermontere en slik.

I den forrige vogna brukte jeg en slik http://www.omniasweden.com/index.php?id=3980 det funket ikke til pizza, men halvstekte rundstykker, lage pai etc funker fint.

Litt avhengig av hva man skal bruke ovnen til, men jeg tror at luftingen rundt kan være et problemområde som gjør ovnen vanskelig å bruke og at den kanskje ikke steker så jevnt.

Edit: link til ovnstypen vår http://www.mgdonline.co.uk/products/smev_400_cooker_-_4bnr_warming_cabinet.php


Sist endret av ArneO den Tor 10 Sep 2015 - 21:08, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeTor 10 Sep 2015 - 14:54

Nå har jeg ikke steikovn i min vogn, men hører mange rykter om dårlig resultat fra gassovner.

Har du vurdert en løsning med hybelkomfyr, Vesto? 230 V?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeTor 10 Sep 2015 - 20:31

Synes steikeovnen i vogna fungerer greit. Men det kreves litt bruk før man blir vant til steketider og tem, ting tar ofte noe mer tid enn i ovnen hjemme. Men fungerer, det gjør det.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeTor 10 Sep 2015 - 20:33

Å bare gå for en 230V er sikkert helt ok tror jeg.
Er vel uansett det som blir mest brukt regner jeg med!

Har bare lyst til å ha noe som ser litt "orginalt" ut, ikke sånn ettermonterte greier hvis du skjønner...

Har forresten ikke fått eller sett den nye vogna vi har kjøpt ennå, så jeg får se litt på det når den kommer om en liten måneds tid!
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeTor 10 Sep 2015 - 22:33

Disse elektriske hybelkomfyrene har en koketopp med to plater, i tillegg til steikovn. Hvis du ikke ønsker å bruke platene for å spare gass, eller i bygge inn hele komfyren, så er det jo en enkel affære å koble ut de to platene, slik at de ikke kan slås på ved uhell og starte en brann i vogna.

Det er bare å åpne komfyren og løsne på to skruer i bryterne innvendig i ovnen, fra de to bryterne for platene. Da skulle platene være inaktivert uansett hva du gjør med bryterne. Platene får ikke strøm.

En slik komfyr bruker vel ca. 1500 W, så du / dere må ta hensyn til det slik at sikringene ute i stolpen ikke ryker. Eksempelvis slå av varmen i vogna når komfyren skal brukes.

Dette er jo selvfølgeligheter, og du er kanskje så vant med strøm at dette er overflødig å nevne. Men nå er det i alle fall gjort... Smile

Elektriske komfyrer er nok et bedre alternativ enn gasskomfyr.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitimeFre 11 Sep 2015 - 14:58

"Elektriske komfyrer er nok et bedre alternativ enn gasskomfyr."

Det tror jeg også!

Et godt tips å bare koble ut platene ja. Lettere å finne en slik komfyr, enn de med kun ovn!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ettermontering av stekeovn. Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av stekeovn.   Ettermontering av stekeovn. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ettermontering av stekeovn.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ettermontering av gulvvarme
» Ettermontering av håndkletørker
» Ettermontering av luker
» Bytte lyspære i spinflo stekeovn.
» Stekeovn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: