CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannlekkasje ved takluke

Go down 
+4
hobby 650
Lmc
Camping Kai
jabrekke
8 posters
AvInnlegg
jabrekke




Antall Innlegg : 3
Registration date : 09.05.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 14 Jul 2011 - 22:33

Hei!

Vi er på vår første langtur med vår -04 KFU 650, og møtte et fryktelig uvær ved ankomst til campingplassen i dag. Når vi gikk inn i vogna så vi att det hadde rent en del vann inn fra takluka. Det kan vel i og for seg være mulig at det kommer inn vann, men det så veldig ut som at vannet kom inn mellom taket og takluka, ikke over kanten og inn igjennom åpningen. Jeg løsnet den innvendige ramma rundt og fikk bekreftet at vannet kom i fra innsiden av taket. (kanskje dårlig forklart..)

Ettersom jeg er forsåvidt fersk med vogn og slike problemer blir jeg med en gang bekymret for at vi har fått vann inn i taket, og derfor vann i isolasjonen, og at vi må til med en kostbar reparasjon. Er dette"normalt", og slik som kan skje, eller betyr det at vogna er klar for kondemnering??

- hilsen bekymret turist..
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 9:51

Hei.

Hadde akkurat samme opplevelse som deg på vei ned til Italia i år. Hadde et regnevør uten like og fikk vann mellom luka og taket.

Jeg velger å tro at dette har kommet inn gjennom tvangsluftingen og at det dermed ikke er lekkasje. Håper det er tilfelle både for meg og deg.

Fortsatt god ferie.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 10:16

Camping kai

Regnar med du møtte veggen med regn rundt Munchen du også. Var ikkje heilt høg i hatten på autobahn med vogna på slep i slikt vær.
Til Toppen Go down
jabrekke




Antall Innlegg : 3
Registration date : 09.05.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 13:59

Hei. Jeg håper på at det er tvangslufting da, og satser på at den holder tett videre til jeg kommer hjem.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeLør 16 Jul 2011 - 9:58

Lmc skrev:
Camping kai

Regnar med du møtte veggen med regn rundt Munchen du også. Var ikkje heilt høg i hatten på autobahn med vogna på slep i slikt vær.

Jepp fikk det på Ciemsee camping noen mil før Salzburg. For et vær aldri vært borte i maken.

Er du her nede nå ? Hvilekn plass ligger du på, jeg ligger på 1101.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeLør 16 Jul 2011 - 9:59

jabrekke skrev:
Hei. Jeg håper på at det er tvangslufting da, og satser på at den holder tett videre til jeg kommer hjem.
Det samme gjør jeg.
Til Toppen Go down
hobby 650




Antall Innlegg : 1
Registration date : 15.12.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 15 Des 2011 - 17:39

Hei
Jeg har en hobby 650 UMfe 2007 mod. fikk sjokk da jeg kom ned til vognen i dag den 14.12.2011.
Har ikke hvert i vognen siden Setember. Da jeg kom inn i vognen var teppet på gulvet vått det hadde gått gjennom luftingen på luken. Det har hvert ekstremt vær, regnet og blåst.kraftig.Jeg ringte en forhandler for Hobby han sa at det kan komme inn i luftespalter i takluka er det noen andre som har hatt det samme problemet??? Har ikke regnet inn i denne vognen før.Er det noe vi kan gjøre med???
Til Toppen Go down
johan_a
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 89
Localisation : Steinkjer
Registration date : 02.12.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 15 Des 2011 - 21:46

Snu vogna opp ned og satse på at gulvet er tett i hvertfall??
Eller tette med plast for en kortere periode, ikke mange muligheter.Ventiler er der pga tvanslufting.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 15 Des 2011 - 21:52

Jeg ville fått sjekket ut 100% om det er tvangsluftingen eller om det er lekkasje. Som jeg har skrevet før i denne tråden hadde jeg samme problem i sommer og det ble borte. Hadde samme erfaring som deg for en måned siden da jeg kom opp på vintercampen og det ble konstatert lekkasje.

Sjekk som sagt dette ut nøye, lykke til.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 13:01

Låner denne tråden da jeg har samme problem.

Kom til vogna i dag og det var mye vann på gulvet, det hadde kommet fra takluka.
Den siste mnd har det regnet i bøtter og spann med mye vind så håper det er årsaken.

Skal reise opp igjen i kveld for å sjekke ut dette sikkelig. Klarer ikke helt å slå meg til ro med at det kan kommet inn via tvangsluftinga. Usikker på om jeg skal skru av hele ramma for å se etter lekkasje, når den først er av skulle den kanskje blitt kittet på nytt?
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 18:58

Veldig fort gjort å fuge på nytt hvis du har med Butyl. Jeg gjorde det samme med den forrige vogna. Der hadde det også plutselig begynt å lekke. Jeg tok ut takluka fjernet gammel Butyl og la på ny. Den lakk aldri mer senere.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 21:35

Satt meg i bilen og reiste på campen i kveld... noe godt i glasset sitter jeg her og lurer veldig på hva årsak kan være. Tok med meg fuktmåler og har ikke funnet noe antydning til fukt rundt luka. Godt er det men årsaken må jeg finne.

Har nå skrudd av 4 skruer som er synlige men får ikke av plastramma.

Endene sitter fast i noe, tørr ikke å ta i...

Prøvde å laste opp bilde men med PC koblet til telefon uten 3G er det helt umulig...

Noen ideer på å løsne plastramma?
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 22:14

Jeg mener å huske at det var 8 skruer på min. To skruer på hver side. Den løsnet lett når alle skruene var ute. Dette var ikke Heki luke, så hvis det er slik du holder på med er jeg ikke sikker.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 22:19

Fikk det til, fant ut at jeg måtte nappe ut dekslene til lampene. Usikker først om jeg kunne nappe de ut men det gikk greit.

Har funnet feilen... gjør et forsøk på å laste opp bilde... legger ut når den endelig blir ferdig......
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 23:03

Vannlekkasje ved takluke 1070498

Ikke lett å se på bildet, men vannet følger kanten på ramma. Så det har ikke kommet noe vann i taket. Da må vel åraken ligge et sted mellom ramma og taket... ?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeTor 5 Jan 2012 - 23:15

Samme som på min, luka må pakkes om og det er vel ikke noe drømmejobb ute nå. Vet ikke hvor vogna de står men i østlandsområdet drar det seg jo ned mot en 10 blå nå.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 6 Jan 2012 - 0:05

Drar en liten pressening fra hjul til hjul så får det stå slik til været er på pluss siden og det ikke regner...
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 6 Jan 2012 - 17:28

Perry Caravan skulle ha en 1000 lapp for jobben, da setter jeg det bort uten tvil. Sikkert en enkel jobb men da vet jeg det blir i orden
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitimeFre 6 Jan 2012 - 18:42

chg
Det hadde jeg gjort også.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vannlekkasje ved takluke Empty
PosteTema: Re: Vannlekkasje ved takluke   Vannlekkasje ved takluke Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannlekkasje ved takluke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vannlekkasje
» Takluke sittegruppe
» Snø inn takluke 650 KFU
» Takluke
» Takluke til besvær.....

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: